Welke shakes gebruiken jullie voor het afvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Welke shakes gebruiken jullie voor het afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:29

Ik stond vandaag met een shake in mijn hand, gewoon in de buurtsuper maar weet niet of die wel gezond is.
welke shakes gebruiken jullie om af te vallen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Welke shakes gebruiken jullie voor het afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:56

Ik verplaats dit topic van MD naar MW.
MD is alleen voor medische problemen bij paarden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:09

Meid, alsjeblieft, begin niet aan die shakes.
Dat helpt zolang dat je alleen leeft op die shakes, zodra je weer gewoon eet, zit er alles of zelfs meer er weer aan.
Als je graag wilt afvallen, en je weet zelf niet goed hoe je het moet aanpakken, neem dan aub contact op met een goede dietiste

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:06

Ell_en schreef:
Meid, alsjeblieft, begin niet aan die shakes.
Dat helpt zolang dat je alleen leeft op die shakes, zodra je weer gewoon eet, zit er alles of zelfs meer er weer aan.
Als je graag wilt afvallen, en je weet zelf niet goed hoe je het moet aanpakken, neem dan aub contact op met een goede dietiste

ik ben het gedeeltelijk met je eens maar gedeeltelijk ook niet

idd moet je naar een goede dietiste gaan maar shakes kunnen wel degelijk een goede aanvulling zijn

ik was altijd heel slecht met ontbijten, ik heb er geen tijd voor en krijg geen hap door de keel
nu ontbijt ik met een eiwitshake van 150 ML (van een speciaalzaak voor sporters)
en dat zorgt dat mijn motortje goed begint vroeg op de dag (06.30)
sinds ik de shake bij mijn gezonde leefwijze *dus goed gevarieerd en gezond eten + sporten* gebruik, ben ik er erg op vooruit gegaan

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 23:55

Ojajoh; welke shakes ben jij tevreden over?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:42

ik heb een shake die aangepast is op mijn wensen, ik heb mij laten adviseren door een speciaalzaak

http://strongnhealthy.nl/

daarbij wil ik vermelden dat je het niet alleen met deze shakes kan doen
je moet minder snoepen en gezonder gaan eten en daarbij ook wat aan beweging gaan doen
in dit geval val je dan ook echt vet af, dat gaat langzamer maar dan krijg je geen jojo effect, mits je niet ineens weer volop vet gaat eten en weer gaat snoepen
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 25-03-12 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:04

Ik heb dit ook gedaan, nadat ik het na mijn zwangerschap op een gegeven moment zo zat was. En het veraderlijke is, het werkt. Als een trein. Ik ben binnen 3 maand 16 kilo afgevallen, en niks was te gek.
Tot ik weer normaal ging eten. Ik begon te jojoen als een gek, en ik kreeg zo weer 5 kilo terug. Ik kan nu heeel moeilijk op gewicht blijven en moet dus altijd bij elke pas opletten. Ook heb ik een ontzettende velrand bij mijn buik overgehouden, dit sowieso wel door de zwangerschap, maar ook omdat het te snel ging.
Het lijkt leuk, maar ik zou het je echt niet aanraden! Ga gewoon eens minderen in je snoepgedrag en begin verse groente en fruit te eten en daarbij je lichaam te trainen. Dat doe ik nu ook, en uiteindelijk kom ik weer wat in shape, maar die shakes zijn (en ook qua gezondheid!) echt een aanslag op je lijf!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:30

Een diëtiste kan je beter helpen dan de (commerciële) shakes uit de winkel. Zelf werd ik alleen maar dikker van die shakes en de diëtiste die ik bezocht kon die bijwerking bevestigen. Een ander voedingspatroon en toch meer bewegen dan je nu waarschijnlijk al doet, helpt beter. ;)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:00

iedereen weet dat je van alle shakes best kunt afvallen
alleen zodra je ermee stopt alles weer aankomt ( en je stopt er altijd mee omdat niemand dat volhoudt)

dus ga gewoon normaal gezond eten :P is nog goedkoper ook

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:06

Gebruik aub geen commerciele shakes uit de winkel, ik heb hier een paar weken geleden een onderzoekje naar gedaan.
De uitkomsten waren alles behalve gezond :j

Wil je afvallen ga dan naar een goede dietiste...

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 16:17

Dietiste zie ik echt niet zitten :n

Voor een paar kilootjes lijkt zon shake me wel een oplossing, Ojajoh bedankt voor je link ik zal daar eens gaan kijken. En idd bewegen en snoepen ik weet het, maar dat gaat wel lukken. Het gaat ook maar om een kilo of 5 die ik kwijt wil.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:22

Ik dacht bij het openen van dit topic "leuk mensen die zelf shakes maken" (als in zelf fruit ed in sapcentrifuge oid). Kan ik mooi wat ideeën opdoen.
Maar helaas -O- .

Ik zou dit soort shakes ook niet aanraden. Mij lijkt 3 gezonde maaltijden, fruit eten en gezond bewegen een beter alternatief.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:57

xRomana schreef:
Dietiste zie ik echt niet zitten :n

Voor een paar kilootjes lijkt zon shake me wel een oplossing, Ojajoh bedankt voor je link ik zal daar eens gaan kijken. En idd bewegen en snoepen ik weet het, maar dat gaat wel lukken. Het gaat ook maar om een kilo of 5 die ik kwijt wil.

Waarom zie je een dietiste niet zitten?

Zelfs voor een paar kilootjes zou ik die shakes afraden... je wilt niet weten wat voor een troep erin zit.
Zoutgehalte is schrikbarend hoog, vetgehalte ook, en suikers ook...
wat de verpakking uiteraard niet vermeld :n

Als het maar 5 kilootjes zijn zou ik zeggen:
pak de fiets, ga wandelen, bezig in de tuin, bezig met de paarden, en eet 3 gezonde maaltijden per dag, drink voldoende en zorg voor gezonde tussendoortjes...

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:59

Shakes niet aan beginnen, zoals al voor voorgangers zeiden het vliegt eraf, maar daarna vliegt het er ook weer aan!

Ga koolhydraatarm eten! Het werkt echt.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 17:38

Ik heb een paar jaar geleden Sonja gedaan, totaal 7 kilo afgevallen. Maar vraag me niet hoe beroerd ik mij voelde, en hoelang ik dr oer heb gedaan. Die tijd zie ik echt als een nachtmerrie, dus vandaar dat ik never nooit meer op zon dieet wil gaan. Kilos zijn dr gewoon weer bijgekomen, maar niet heel snel, dit heeft 4 jaar geduurd. Ik ben in die tussentijd wel weer gewoon gaan eten en snaaien. DUs logisch dat het dr weer aanzit.

Dus ik ga om die reden voor de shakes, hier blijft het dr wel af, tuurlijk pas ik mijn eetpatroon aan, bewegen doe ik voldoende.
Dus diëtistes prima, maar niet voor mij. Dus discussie voor mij gesloten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:20

Maar als je aangeeft dat het er weer aanzit door oa het snaaien dan is dat toch heel simpel? Zorg dat je niet snaait..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:29

Hoe langzamer je kilo's eraf gaan, hoe langer het duurt voor het er weer aan zit (wat je zelf eigenlijk ook in je post zet: het heeft lang geduurd voor je 7 kilo kwijt was en maar liefst 4 jaar(!) voor het er weer bij kwam, terwijl bij de gemiddelde jojo-er de kilo's er binnen een aantal weken weer aan zit). Een diëtiste geeft je geen algemeen voedingsadvies, maar een op jou specifiek afgestemd dieet. Dieet klinkt zwaar, maar het kan bijvoorbeeld zijn dat je een boterham met bepaald beleg per dag meer moet eten of in plaats van een handje chips een aantal pepsels (zouten stokjes) kunt eten. Ik noem maar wat.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 18:44

ijssnuiver schreef:
Maar als je aangeeft dat het er weer aanzit door oa het snaaien dan is dat toch heel simpel? Zorg dat je niet snaait..

In 4 jaar is het dr weer bijgekomen, dus beter lezen misschien?

En ik kan mij voorstellen als je meer dan 15 kilo kwijt moet, of zelfs nog veel meer dat het een droom zou zijn om dit met shakes te doen, en dat begrijp ik ook nog wel dan komt er even wat meer bij kijken.

Ik ga voor de shakes punt. Mijn zus heeft dit een paar jaar geleden ook gedaan, ging ook om een kilo of 6-7 en dat is dr nog steeds af, ook al weer een paar jaar geleden. We hebben dezelfde verbranding. :)
Ze heeft me ook al een paar bussen gegeven. Zal eens kijken wat dat is (Is van de Tuinen?)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:46

xRomana schreef:
Ik heb een paar jaar geleden Sonja gedaan, totaal 7 kilo afgevallen. Maar vraag me niet hoe beroerd ik mij voelde, en hoelang ik dr oer heb gedaan. Die tijd zie ik echt als een nachtmerrie, dus vandaar dat ik never nooit meer op zon dieet wil gaan. Kilos zijn dr gewoon weer bijgekomen, maar niet heel snel, dit heeft 4 jaar geduurd. Ik ben in die tussentijd wel weer gewoon gaan eten en snaaien. DUs logisch dat het dr weer aanzit.

Dus ik ga om die reden voor de shakes, hier blijft het dr wel af, tuurlijk pas ik mijn eetpatroon aan, bewegen doe ik voldoende.

Prima moet je zelf weten, vind het alleen een beetje raar dat je dan een discussie opent...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:50

Je zult je met shakes nog beroerder gaan voelen als met SB. Je krijgt namelijk simpelweg te weinig voedingsstoffen binnen. En voor een paar kilootjes zou ik het niet doen... Kun je beter meer gaan bewegen en overall minder eten. Moet echt wel te doen zijn en is veel beter voor je stofwisseling.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 19:39

Anoli schreef:
xRomana schreef:

Prima moet je zelf weten, vind het alleen een beetje raar dat je dan een discussie opent...

Ik lees mijn post nog eens door maar zie toch echt duidelijk staan dat ik alleen maar informatie wil over shakes.
Dat het jou niet gelukt is is niet mijn probleem :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:41

xRomana schreef:
ijssnuiver schreef:

In 4 jaar is het dr weer bijgekomen, dus beter lezen misschien?

En ik kan mij voorstellen als je meer dan 15 kilo kwijt moet, of zelfs nog veel meer dat het een droom zou zijn om dit met shakes te doen, en dat begrijp ik ook nog wel dan komt er even wat meer bij kijken.

Ik ga voor de shakes punt. Mijn zus heeft dit een paar jaar geleden ook gedaan, ging ook om een kilo of 6-7 en dat is dr nog steeds af, ook al weer een paar jaar geleden. We hebben dezelfde verbranding. :)
Ze heeft me ook al een paar bussen gegeven. Zal eens kijken wat dat is (Is van de Tuinen?)

Ja dat heb ik gelezen, maar je geeft direct daarna ook aan dat omdat SB je niet beviel, je ook weer bent gaan eten en snaaien. Dat lijkt me niet bevordelijk geweest voor de lijn of wel dan?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:47

Succes met het crashdieet..

We willen je alleen maar waarschuwen, maar je wilt alleen je eigen manier.
Juist nu, omdat het ''maar'' om 5kg gaat is het nog makkelijker op een gezonde manier af te vallen.
Hoe langzamer het er af gaat, hoe makkelijker er het afblijft en hoe gezonder het is!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:47

xRomana schreef:
Anoli schreef:

Ik lees mijn post nog eens door maar zie toch echt duidelijk staan dat ik alleen maar informatie wil over shakes.
Dat het jou niet gelukt is is niet mijn probleem :)

Om af te vallen? Hoef ik niet hoor, ik heb een normaal gewicht.

Maar bij het openen van een topic vind ik persoonlijk dat de ts daarmee ook uitnodigt tot een discussie...

Daarbij ik geef je netjes info over shakes, maar dat veeg je van de tafel. Tja wilde je dan wel écht info over shakes vraag ik mij dan af?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:58

@Anoli: ik begrijp je helemaal (weet ook niet of je het tegen mij hebt in je laatste post)
TS hoopte in mijn ogen dat ze helemaal gelijk kreeg dat ze aan die shakes moest beginnen, en helaas is dat anders.. maar ze komt er vanzelf achter ;)