Droge huid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Droge huid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:04

Hallooooo :j

Ik heb nu al zo'n half jaar last van een erg droge huid. Je ziet ook allemaal 'breukjes' in mij huid zitten. Ik heb al scrubs geprobeerd en ook allemaal zalfjes en dingen voor in je bad. Maar niets helpt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of msschien een middeltje wa wel werkt?

Groetjes. *\o/* <3

marianbv

Re: Droge huid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:05

neem eens een kijkje op www.butterflynaturals
Daar kun je van alles vinden voor verschillende huidtypes en het is ook nog eens allemaal puur biologisch

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:07

Oké bedankt :j

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:08

graag gedaan :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:21

Ik had ook altijd een erg droge huid, maar sinds we een waterontharder hebben is dit bij mij en mijn ouders verholpen. :) Daarvoor gebruikte ik veel Zwitsal bodylotion, dat werkte ook wel redelijk goed.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:24

Oké Zwitsal heb ik nog niet geprobeerd ik zal het kopen :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:26

En anders gewoon een keer naar de dokter gaan.
Als je geluk hebt krijg je dan een zalfje mee.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:28

Ben al langs de doktor geweest en die schreef geen zalfje uit hij vond het niet nodig.. Alleen de laatste tijd word het heel erg droog

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:54

Je drinkt wel genoeg? :)

Ik gebruik van die Niveau creme uit zo'n grote witte pot, dat werkt ook best goed :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:59

Optisana schreef:
Hallooooo :j

Ik heb nu al zo'n half jaar last van een erg droge huid. Je ziet ook allemaal 'breukjes' in mij huid zitten. Ik heb al scrubs geprobeerd en ook allemaal zalfjes en dingen voor in je bad. Maar niets helpt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of msschien een middeltje wa wel werkt?

Groetjes. *\o/* <3

Amandel badolie van kneip en vervolgens de amandel huidolie.

Je zou je huid ook nog kunnen scrubben met de scrub van Savon en daarna met creme op oliebasis van hetzelfde merk.

Ik heb namelijk ook een droge huid.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:13

Naar de apotheek om een bodylotion voor (extreem) droge huid. Als je echt last hebt van een droge huid (heb ik ook), dan helpen de lotions van de drogist en supermarkt niet voldoende. (Iig bij mij toch niet, en heb wel wat geprobeerd) Ik had ook extreem veel jeuk aan m'n onderbenen hierdoor, sinds ik een bodylotion van de apotheek heb, is dat verholpen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:15

Ik heb ook een droge huid en bodylotions helpen bij mij niet.
Wat wel werkt bij mij is een bodybutter (is wat vetter).
Ik gebruik graag die van de Bodyshop, ruiken ook nog eens heerlijk!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:20

Ik drink veel omdat ik ook vaak hoofdpijn heb dus dan moet ik wel. Van Kneip hield inderdaad wel alleen dat is maar 1 dag en elke dag een bad nemen is ook een beetje te veel van het goede. Blodybutter heb ik ook al geprobeerd en hetzelfde effect als bij Kneip.. Het duurd maar 1 dag. Ik zoek echt iets wat mijn huid voor 3 of meer dagen voedt. Omdat ik s'avonds niet veel tijd heb. Zwitsal ga ik Maandag meteen halen en ik zal ook wat lekkere scrubsjes inslaan. Ik las op internet dat je ook speciale borstel heb om de dode huid te verwijderen en een massage kregel voor de zalf. Is dit nuttig om te kopen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:35

Ik zou iig oppassen met zoveel scrubben, dat werkt ook droogheid in de hand. En misschien was je je huid wel met te aggressieve spullen?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:36

Ik heb het een tijdje grobeerd niet te scrubben en zalven alleen dat pakte niet goed uit.. Het werd alleen maar droger.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:37

En wat voor douchegel/gezichtswash heb je?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:39

Mildeen zonder parfum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:39

Balneum werkt erg fijn en het effect houdt langer dan een dag aan. Vooral de olie voor in bad is erg fijn. Ook heb je HDH, hierin zit ureum en dat is een natuurlijk vochtbinder die in je huid voorkomt. Dat spul werkt ook super, ik meen me te herinneren dat ik dat ooit eens bij de etos heb gekocht.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:41

Oké bedankt Maandag ga ik Zwistal kopen en daarna zal ik die van de Etos proberen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:49

Persoonlijk zou ik eerst die HDH gebruiken en dan als 'onderhoud' die zwitsal. Die HDH is echt bedoeld om te herstellen en in zwitsal zit wel erg veel parfum! Dat is misschien nu niet zo fijn voor je huid.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 19:37

Oké bedankt :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:42

Optisana schreef:
Ik drink veel omdat ik ook vaak hoofdpijn heb dus dan moet ik wel. Van Kneip hield inderdaad wel alleen dat is maar 1 dag en elke dag een bad nemen is ook een beetje te veel van het goede. Blodybutter heb ik ook al geprobeerd en hetzelfde effect als bij Kneip.. Het duurd maar 1 dag. Ik zoek echt iets wat mijn huid voor 3 of meer dagen voedt. Omdat ik s'avonds niet veel tijd heb. Zwitsal ga ik Maandag meteen halen en ik zal ook wat lekkere scrubsjes inslaan. Ik las op internet dat je ook speciale borstel heb om de dode huid te verwijderen en een massage kregel voor de zalf. Is dit nuttig om te kopen?

Hmm, als je het vindt, let me know!
Ik weet namelijk niet beter dan dat ik iedere dag moet smeren, in de winter eigenlijk 2 keer per dag.
Dacht eigenlijk ook dat het 'normaal' was dat je sowieso wel iedere dag bodybutter oid smeert..

Maar ik heb er ook een hekel aan, het kost tijd inderdaad!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 19:46

Volgensmij is elke dag ook niet goed voor je huid omdat je eigenlijk je porieën dichtsmeerd.. waardoor je huid al het ware niet meer kan ademen. Vooral daarom wil ik niet smere. Ohja ik heb wel een goede gevonden die echt goed werkt voor 3 dagen maar het nadeel is dat het erg duur is. Het heet Bio-Ol.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:47

Ik heb ook al mijn hele leven last van een droge (probleem)huid. Zwitsal e.d. werkt niet, omdat daar veel parfum in zit. Nu gebruik ik een product, Lipikar, van het merk La Roche Posay. Dit is echt een wondermiddel, ik gebruik iedere dag de bodylotion en merk echt verschil: minder schilverige/wit uitgeslagen huid en ook geen jeuk meer. Het werkt ook voor langere tijd. Officieel is het een bodylotion, maar na vele positieve reacties gelezen te hebben gebruik ik het ook voor mijn gezicht (met succes). Het is vrij prijzig en alleen verkrijgbaar bij de apotheek. Zelf heb ik een grote fles van 400 ml voor (ik geloof) 23 euro o.i.d. gekocht in Duitsland, hier in Nederland is het ietsje duurder volgens mij. Kijk eens op de website:
http://www.laroche-posay.nl/verzorgings ... p4275.aspx
Je zou het ook eens kunnen googlen, zo kun je andere reacties vinden.

Succes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:49

Ik heb ook heel veel dingen geprobeert :j van goedkope bodylotion, tot hele dure, verschillende bodybutters, créme van de apotheek (die voor extreem droge huid) en zonder parfum.... maar m'n huid voelde nog steeds droog en trekkerig aan. Tot dat ik de niveau soft créme heb gebruikt, daar heb ik een fijne soepele huid mee die niet trekkerig en droog aanvoelt!

Maar ik denk dat dit per huid gewoon verschilt, dus je moet gewoon wat verschillende cremés uittesten :j

scrubs enzo krijg ik trouwens juist een droge huid van.