Nu voor de 2de keer in een maand hevig bloedverlies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Nu voor de 2de keer in een maand hevig bloedverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 15:49

Hallo bokkers,

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan niet echt iets vinden wat hierop lijkt..

Nu ongeveer een jaar ben ik aan de pil omdat ik altijd heel erg ongesteld ben met veel pijn, ik slik de Yasmin anticonceptie pil ongeveer 3 maanden door zonder stopweek.
Van 5 t/m 9 maart heb ik een stopweek ingelast en ben gewoon ongesteld geweest, alleen op 18 maart kreeg ik weer bloedverlies en dit stopt maar niet.. Het is ook erg hevig, komt door tampon én maandverband heen sorry voor de details :P
Alleen ik heb verder geen last van buik/rug pijn (waar ik normaal wel heel erg last van heb)

Dinsdag heb ik een afspraak met de dokter hiervoor en voor nog wat andere dingen.

Misschien nog even belangrijk om erbij te vertellen;
- ik ben de laatste paar maanden iedere dag misselijk
- erg vermoeid
- in korte tijd 5 kilo afgevallen zonder dat ik minder eet..
Ik weeg nu dus nog maar 47 kilo wat natuurlijk veel te weinig is voor iemand van 18 jaar en 1.72 m lang!
Zwanger kan ik niet zijn heb al een paar testen gehad in het ziekenhuis, (bloedonderzoek, echo, röntgenfoto's).

Sorry voor mijn lange verhaal.. ;)
Maar de concrete vraag is; heeft misschien een van jullie hier ook last van (gehad) en wat is hier tegen te doen, moet ik de dokter opnieuw bellen?

Groetjes Annabelle

Winged

Re: Nu voor de 2de keer in een maand hevig bloedverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:35

Lijkt erop dat je erg veel last hebt van de hormonen in de Yasmin? Ik weet zo 123 niet of dit een 28 dagenpil met stopweek is of niet. Maar als dat wel zo is: Waarom slik je hem dan eerst 3 maanden door? Heb je het al een keer geprobeerd met elke maand een stopweek?

123321

Re: Nu voor de 2de keer in een maand hevig bloedverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:37

Ik zou even naar de HA gaan en sowieso een bloedtest laten doen :j

Ik denk niet dat het te maken heeft met doorslikken, ik slik zo lang mogelijk door(ivm endometriose) en heb geen last van extra bloedverlies.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:39

Ik zou de dokter toch opnieuw bellen, als het ff kan vandaag nog. Als je zo hevig bloed, verlies je wel heel veel bloed (en dus ook vocht en energie). Dat kan, zeker als je zo licht bent, voor best wat problemen zorgen. Als je dan ook al problemen hebt... Ik zou hier toch liever niet mee wachten..

Also, zorg dat je iedere dag genoeg drinkt, veel veel water, en probeer ook dingen te eten met veel ijzer er in om zo het bloedverlies voor zover dat kan te compenseren.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:01

Ik ben geen HA en wil ook niet op zijn/haar stoel zitten.
Maar jouw verhaal doet mij aan endometriose denken.(heb ik gehad, totdat mijn baarmoeder verwijdert moest worden) Dat word niet gezien in het bloed . Naar de HA en een verwijs voor de gyneacoloog vragen. De HA kan je wél vertellen waarom hij/zij denkt dat het dit niet is. Je gaat er niet dood aan en het bezoek kan best een weekend overslaan, maar als je ongerust ben lijkt het mij handig de medische molen in te gaan, todat je weet wat je hebt.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 17:06

Bedankt voor de reacties!

@Winged ik heb met de dokter overlegt en omdat ik gewoon niet naar school kan van de pijn in mijn rug en buik tijdens de menstruatie, hebben we besloten dat het beter is om de pil 2 tot 3 maanden door te slikken.. Ik heb het dus wel geprobeerd!

Oké, ja dacht ook al dat het niet echt heel goed is.. Ik doe rustig aan en drink goed, zo kom ik de dag wel door! Maandag dan maar weer even bellen, om de huisartsenpost te bellen is ook weer zo wat, kijk het nog wel even aan.

@Ersina heb het even opgezocht en heb inderdaad wel veel van die klachten.. Zal het dinsdag even met de HA bespreken!

Bedankt allemaal!