uitstrijkje onder narcose oid, kan dat??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

uitstrijkje onder narcose oid, kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:33

Ik moet weer. en ik wil echt niet meer! :n
De laatste keer deed het zo verschrikkelijk veel pijn dat ik dr 5 jaar tegen op heb zitten hikken hoe ik dit moet oplossen. En vandaag lag de uitnodiging op de mat. Ik heb 5 jaar geleden pap2 gehad, later was dat weer goed maar dat waren wel drie uitstrijkjes in een korte tijd, en de laatste staat em nog als de dag van gisteren bij. Ik heb zitten janken in de stoel dit nooit meer.
Dus ik vraag mij af of iemand dat weet. Ik ben bang, verstand zegt dat het wel beter is, maar mn emoties laten het niet meer toe.

Zanora1

Re: uitstrijkje onder narcose oid, kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:34

ikzelf heb nog nooit een uitstrijkje gehad hoor, maar ik weet wel dat mijn moeder ook laatst moest. Maar die kreeg een pakketje thuis gestuurd om het zelf te doen en dan weer op te sturen.
Is dat niet iets voor je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:35

Is het geen optie om bij je arts te vragen om kalmeringstabletten speciaal voor het uitstrijkje?
(ik weet dat mensen met vliegangst voor de vakantie vaak ook wel in aanmerking komen voor de familie van de pammetjes als je het medisch mag)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:39

zanora; daar ga ik naar informeren! Goed idee, dat gaat mij denk ik wel lukken.
Vuurneon; nee dat is niet afdoende. Ik wil het gewoon niet meemaken.

Ik heb een jaar geleden een darmonderzoek gehad met een kalmerend middel, waar ik zelfs van in slaap zou moeten vallen, maar heb het gewoon van voren en van achteren meegemaakt. Moest daarna uitslapen, lag tussen allemaal patienten met hetzelfde middel die heerlijk lagen te pitten, ik ben een boek gaan lezen.
dus ik moet echt onder zijl.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:04

Je kunt een licht roesje krijgen dat er meteen voor zorgt dat je je niets meer herinnert, ook als je niet echt ver "weg" raakt. Dus dan is het net of je niks hebt meegemaakt. Ze doen dat bij kleine ingrepen.
Ruggeprik is wellicht ook een optie, maar als je een uitstrijkje erg vind, hoe ervaar je dan de ruggeprik? Dat is niet pijnlijk, maar wel vervelend (grote druk).

Echte narcose zullen ze nooit toepassen voor zoiets omdat het eigen risicos met zich mee brengt die niet opwegen tegen "simpele angst/pijn bestrijding". (Ik noem angst erbij omdat spanning voor een groot deel verantwoordelijk is voor hoe erg je pijn beleeft), daarbij is het vreselijk kostbaar. Wie draait er voor de kosten op en gaan die accoord (waarschijnlijk niet)?

Verder kun je informeren naar alternatieven zoals bv hypnose.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 24-03-12 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:04

Ik denk niet dat ze voor iets simpels als een uitstrijkje iemand onder narcose brengen, dat heeft namelijk ook nadelige gevolgen (je kunt tot een half jaar last hebben van dat spul). Ben bang dat het gewoon even doorbijten wordt...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:27

Hoe kan het dat een uitstrijkje maken zoveel pijn doet ?
Ligt het dan aan mij dat ik er geen pijn bij heb ? :=

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:57

Misschien dat je een plaatselijke verdoving kan krijgen? Een narcose ga je niet zo maar krijgen vrees ik voor je.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 06:39

Ze kunnen het plaatselijk verdoven. Dan moet je het wel dor de gyn laten doen. Dat verdoven doet trouwens echt geen pijn

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 07:04

Ik zou dit in de toekomst sowieso door de gynaecoloog laten doen. Als je zo veel last hebt van het laten uitvoeren van een uitstrijkje, heb je dan in het dagelijks leven ook geen pijn? Heb je al eens een kijkoperatie gehad in dat gebied?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 07:42

krijg je alleen de uitstrijk of een colposcopie?

want ik krijg de biopt binnenkort en dat is zonder verdoving, dat is idd een "hapje" vlees weg nemen
en ja dat doet echt zeer
maar uitstrijkje is alleen het borsteltje er langs, heb jij zo een gevoelige baarmoeder dan??
of ben je gewoon zo bang dat je je gaat concentreren op het gevoel en de pijn?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 07:44

zonder verdoving ojj? Hier hebben ze het gewoon verdoofd. Volgende maand moet ik het weer laten doen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 07:46

jup...heb m al 2 x gehad zonder verdoving...........aangenaam was het totaal niet :n
maar het is met 3 sec gepiept,dat dan weer wel.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 07:50

Raar hoor! Ik hoefde er niet eens om te vragen. Ik ben overigens in het maasstad onder behandeling

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 07:58

Misschien kun je iets van Dormicum krijgen? Ik ben vreselijk bang voor injecties en krijg dan ook een tabletje Dormicum voor ik geprikt moet worden. Ik ben er dan nog wel bij, maar ik ben zo stoned dat ik me na de prik al niks meer kan herinneren. :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:01

benangelique schreef:
Raar hoor! Ik hoefde er niet eens om te vragen. Ik ben overigens in het maasstad onder behandeling

ja ik denk dat dat in elk ziekenhuis anders is? al ga ik er dit keer wel op aandringen dat ik het krijg want vorige keren heb ik de hele dag buikpijn er van gehad
en maasstad is mij te ver weg :P

maar een uitstrijkje is geen hapje maar een "aaitje"
en ik voel daar helemaal niks van (ja de eendenbek)

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:57

mn moeder is nu een weekendje weg maar ik zal het eens aan der vragen hoe ze aan dat pakketje kwam. mn moeder vond het heel prettig om zelf te doen.

Narcose geef ik de rest gelijk.. ik heb 2 weken geleden een blindedarmoperatie gehad. En ben nog niet de oude.. narcose heeft dus idd veel nadelen..

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:58

Of misschien is het een idee om een andere dokter te laten doen? Weet inderdaad vanverhalen dat 't vervelend is maar echt pijnlijk.. misschien was de dokter ruw?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:46

Dat zelftestgebeuren is alleen om te kijken of je het HPV virus bij je hebt. En als dat zo is, dan moet je alsnog een uitstijkje laten maken.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:03

Ja dat kan wel

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 13:00

Hoi allemaal zal even reageren op jullie reacties bedankt voor het meedenken alvast.

Lusitana; ruggenprik wil ik niet,dus ook geen verdoving ik wil het niet meemaken, niet de pijn en niet het onderzoek.
vandaar ook mijn vraag.
Ja het doet zeer, heel zeer of iemand met een mis rondjes aan het draaien is, en nee het uitstrijkje zelf doet mij niets, wel het eendebek. Groot of klein maakt geen verschil, de het trauma heb ik jawel bij de gynocoloog zelf opgelopen, voor die tijd altijd bij de gewone huisarts geweest en niets aan de hand.

En nee in het dagelijks leven heb ik dr geen last van. Wel dat ik sindsdien geen tampons meer gebruik.

vjestagirl; voor jou is het 'zo iets simpels' voor mij niet, en als ik geen thuiszetje kan krijgen of een ander alternatief dan kies ik dr voor om mij nooit meer te laten onderzoeken.

Ojajoh; ik krijg alleen een uitstrijkje, is gewoon mn leeftijd.

Zanora ik heb al op internet gekeken en kwam tot de conclusie dat maar liefst 70% om die redenen niet eens meer gaan naar zon onderzoek, en zon thuiszetje echt een uitkomst is.
Ik zal maandag mijn dokter eens bellen, het is dr namelijk wel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:07

dat klinkt als een soort vaginisme, lijkt me verstandiger om eens met een seksuoloog oid te gaan praten dan dat ze je onder zeil brengen.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 13:12

Liselot; daar zit ik helemaal niet op te wachten en dat is ook niet mijn vraag :n alleen maar voor een uitstrijkje wat niet eens verplicht is.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:14

Rook een jointje voor je naar de dokter gaat. :P

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:39

http://martevansanten.wordpress.com/201 ... -hpv-test/

Dit is wat informatie over de thuistest. Ik heb dit vorig jaar ook gedaan. Hiermee wordt gekeken of je het virus bij je hebt wat baarmoederhalskanker veroorzaakt. Dus er wordt niet gekeken of je baarmoederhalskanker hebt. Bij was de positief, dus moest alsnog een uitstrijkje laten maken. Heel veel mensen hebben het hpv virus bij zich, dus de kans is groot dat je positief uit de test komt en dus alsnog een uitstrijkje zal moeten laten make.