Ik loop de laatste tijd nogal tegen een probleem aan met mezelf, en ik vroeg me af of sommigen hier dit herkennen, of er misschien tips voor hebben om dit te veranderen (gráág)..
Ik merk namelijk aan mezelf dat ik echt ontzettend emotioneel ben. Ik ben de laatste jaren erg bezig geweest met het verwerken van mijn verleden, en naar mijn mening ben ik daarin heel erg vooruit gegaan. Maar sinds die tijd ben ik dus wel 'meer gaan voelen', en extra emotioneel geworden. Zo erg, dat ik er zelf ontzettend moe van wordt. Ik heb er best veel dagen en momenten bij dat ik op het randje van huilen zit, zonder aanwijsbare reden. Dit houd ik wel in, maar als ik dat niet zou doen zou ik minstens om de dag flink zitten te janken..
Ook bij tv-programma's schiet ik geheid vol. Niet alleen bij All you need is love, maar bij zo ongeveer alles. Verdrietige beelden, lieve beelden, mooie beelden, het maakt niet uit en ik schiet vol. Echt dingen waarvan ik zelf denk, waarom word je dáár emotioneel van?! Dit is vooral erg als ik alleen ben, ik kan me dan echt aan mezelf ergeren dat ik zo'n ontzettend emotionele muts ben.
Het zijn dus niet alleen negatieve emoties die ik extra heftig beleef, ook de positieve emoties.. Als ik de reclame van wnf zie krijg ik kippevel en kan ik tranen met tuiten huilen, als ik mijn paard/vriend zie lukt het me (zonder inhouden) prima om te gaan huilen omdat ik zoveel van ze houd..
Ik weet trouwens niet of dat ermee te maken heeft, maar ik ben ook ontzettend stressgevoelig, en schiet om niks al in de stress.
Al met al word ik behoorlijk moe van mezelf, want ik zit of ongelooflijk in de stress, of ben emotioneel..
Kortom, nogal over the top dus.. Zijn er mensen die hier ook last van hebben, en vooral, zijn er mensen die weten wat ik hieraan kan doen? Alle tips zijn erg welkom, want momenteel maak ik het mezelf er nogal lastig mee

!
Ik ben op het moment alle seizoenen van McLeods Daughters weer aan het bekijken, en sommige momenten raken zo diep, dat ik het echt niet droog houdt. Wat ik wel probeer te doen is bij de brok in mijn keel voelen, direct een slok drinken nemen. Tja, en uit voorzorgsmaatregelen staat er hier een bak tissues naast de tv
--> Tranen blijven ook uit !