Blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:18

Hallo Bokkers :)

Ik heb nu sinds zondag 18 maart last van een blaasontsteking, denk ik..
Tijdens het urineren heb ik ongelofelijk veel pijn, branderig en prikkerig gevoel, continu het gevoel dat ik moet plassen, terwijl dat dan niet zo is.
Gister was de pijn het ergste, ik had een vreselijke druk terwijl ik gewoon stil lag naast m'n vriend, en heb echt zitten huilen van de pijn.
Ben overigens niet langs de huisarts geweest, omdat ik wel het idee had dat het vanzelf over zou gaan.

Hoelang duurt een blaasontsteking nou en hoe kan men dit verhelpen?

:)

Emori

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:20

Morgenochtend een plasje opvangen en naar de dokter brengen.
Dan krijg je een kuurtje mee.
Niet zelf mee gaan dokteren want als je er te lang mee loopt krijg je nierbekkenontsteking.

Nu goed drinken, vooral zure drankjes, sinaasappelsap bijvoorbeeld.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:21

Veel (water) drinken.

Je hebt er al lang last van, dus je moet echt even naar de huisarts hoor. Je moet dan even plassen, dan controleren ze het en schrijven ze medicijnen voor (je ziet de huisarts niet eens en je hoeft hiervoor ook geen afspraak te maken). Als je er lang mee blijft lopen, zonder dat het over gaat dan kan het overslaan naar een nierbekkenontsteking en dan ben je pas echt ver van huis! Mijn huisartsassistente vertelde overigens dat als je er echt echt veel last van hebt (zoals jij) dat je dan ook naar de HAP mag :j. Bij mij was het zo erg dat ik echt niet kon werken, hahaha, ik moest echt elke 10 minuten naar de wc :P.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:21

Heel veel drinken, ja dan moet je nog meer plassen maar dan spoelt het wel weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:22

Ja dat heb k dus ook Zap, ik moet heel vaak in een half uurtje..

En nierbekkenontsteking, wat houdt dat precies in?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:24

Inderdaad heel veel drinken! Vooral het drinken van cranberrysap werkte bij mij vrij goed. Uiteindelijk is het pas echt weggegaan na een kuurtje van de dokter, dus inderdaad morgen even langs de huisarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:58

Zal dan gelijk morgen even bellen, zal nu wel te laat zijn denk ik :=

Maar die nierbekkenontsteking, wat hield het in? :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:24

Ik heb ook vaak blaasontstekingen gehad en een keer onder het mom van 'gaat wel over' dus overgeslagen naar m'n nieren! Nooit een blaasontsteking onbehandeld laten, zeker niet als het een paar dagen duurt! Dan gaan de bacteriën die in je blaas zitten via de urineleiders opstijgen naar je nieren, waar ze ontstekingen in de wand van het nierbekken veroorzaken. En dan heb je, vaak bovenop je blaasontstekingklachten, ook nog eens enorme pijn en steken in je zij/rug, waar je nieren dus zitten, en hoge koorts. Geen pretje, dat wil je echt niet! Bij mij was het zo dat ik op gezette tijden moest plassen en drinken, en meerdere malen aan het infuus heb gelegen. Gelukkig geen ernstige schade want we waren er op tijd bij!

Voor blaasontsteking zijn er dus medicijnen en het helpt echt om veel te drinken (cranberrysap!) zoals al is vermeld. Bij mij was het binnen een paar dagen over. Geloof ik 3-5 dagen medicijnen gehad maar binnen een dag of 2 al de pijn en het steeds moeten plassen gevoel verdwenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:27

Pff klinkt niet zo fijn,
ik heb overigens wel buikpijn in mn onderbuik net naast mn bekken... Hoop niet dat dit een symptoom is??

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:31

Ochtend urine opvangen en even naar de huisarts brengen, je gaat hier zelf niet van af komen, als je al zoveel pijn hebt bij het plassen.....(zegt de nachtzuster 8-) )
De arts gaat je verder echt niet onderzoeken, mocht je daar bang voor zijn!!

Wat je zelf nog kan doen is inderdaad heel veel drinken, inderdaad veel water, zure drankjes, je hebt ook thee speciaal voor je blaas en nieren. Cranberry sap of pillen hebben goed effect en wat ook goed helpt is veel vitamine c slikken en dan eigenlijk een kleine overdosis, deze plas je uit, maar dat moet je echt maar een paar daagjes doen samen met een antibiotica kuur, om gewoon even die extra hulp te geven voor je lichaam er vanaf te komen.

En een tip: na het vrijen ( :o ) met je vriendje, even gaan plassen, vaak kan een blaasontsteking hier door ontstaan. Je plast dan alle bacterien uit die eventueel in de buurt van je urinebuis zitten. (blaasontsteking ontstaat niet door kou, zoals vele nog steeds denken).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:35

Je kan een blaasontsteking grotendeels voorkomen door maatregelen te nemen, maar eens hij er is gaat hij niet weg als je niet behandelt. En een verwaarloosde blaasontsteking kan op de nieren gaan slaan. Mijn zus heeft zo jaren geleden in Italië in het ziekenhuis gelegen. Ook een blaasontsteking die wel zou overgaan...was dus een nierbekkenontsteking geworden en zij moest ook aan de infuus liggen.

Ik heb hier pillen liggen die schitterend werken. Urfadyn, is geen antibiotica maar bij iedereen hier in huis zowat een heilig middel bij blaasontsteking(moet je wel lang genoeg blijven nemen, toch minstens een paar dagen, ookal is de ontsteking al weg) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:51

Jahoor! Vanochtend naar de HA geweest, en ja het bleek een blaasontsteking dat zeker heb antibiotica capsules voorgeschreven gekregen :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:09

Mooi! :)
En goed blijven drinken!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:36

En uitplassen goed

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:39

ik ben zo te zien niet de enige met een blaasontsteking xd
heb een kuurtje gekregen van 5 dagen.
Bij mij is het denk ik de combinatie van te weinig drinken en te lang ophouden als ik naar de wc ga,
maar ik vergeet gewoon te drinken als ik aan het werk ben :7