De Gabriel Methode Ervaringen????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

De Gabriel Methode Ervaringen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:10

Hallo Allemaal,

Onlangs kwam ik een boek tegen van de Gabriel Methode. Ik ben nu op de helft met lezen, dus nog een absolute beginner ;) . Wat me wel opvalt is dat het boek voor de wanhopige afvallers onder ons dit boek geen verwijtende ondertoon heeft. Ik vind grote delen erg herkenbaar en geloof voor het grootste deel wel dat het aandeel van het emotionele veel groter is dan altijd wordt beweerd.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die de methode kennen en ermee gewerkt hebben. Ik wil zelf graag de avondvisualisatie CD graag hebben, maar vind ze nog best prijzig voor dat ik nog niet weet of het me zal bevallen of niet.

Of het werkt of niet, ik ben wel geinteresseerd in zijn standpunt. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die de methode kennen of dat ze ervaring ermee hebben. Of wie weet ken je iemand die zich erin verdiept heeft? Ik ben erg benieuwd!
Ik hoor het heel graag!

Dit is het desbetreffende boek:

Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:29

Ik de website even gelezen en ben nog vrij sceptisch. Als iets te goed klinkt om waar te zijn, dan is het dat in 99,99% van de gevallen ook. Je kunt je lichaam nog zo hard willen overtuigen dat het het vet 'los moet laten', maar om vet 'los te laten' (dus te verbranden) zul je nog altijd minder moeten eten dan je lichaam nodig heeft (dus 'diëten'). Ik denk dat als je de tijd die je nu besteed aan het lezen van dit boek steekt in een om de dag een half uur hardlopen dat je dan meer resultaat hebt, ook op de lange termijn.

pluisje88

Re: De Gabriel Methode Ervaringen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:35

Ik moet eerlijk zeggen dat de toon in het boek wel heel anders is dan op de website.

Op de website lijkt het idd een amerikaans verkooppraatje, maar in het boek zijn dingen uitgebreid uitgelegd en gebaseerd op iets. Het lijkt alsof je alles maar kunt eten wat je wilt en niet hoeft te sporten, maar in het boek wordt dit niet beweerd. het is er meer op gebaseerd dat je je goed gaat voelen, en meer behoefte krijgt aan gezonde en voedzaame voeding, je je daardoor beter en energieker gaat voelen en dat je je actiever zult voelen. waardoor je vanzelf gaat sporten en je jezelf niet meer hoeft te verplichten maar dat je het met plezier doet. Dat is wat hij bedoeld met moeiteloos afvallen.

Oke klikt een beetje vaag in deze super korte samenvatting ;)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:55

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:57

Ik kan helaas het geluid niet horen (speelt deze pc niet af van internetfilmpjes).
Maar ik zal het filmpje even downloaden, dan kan ik het wel horen :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 17:49

@ dovish hij zit er helaas niet bij. is een cd van 50 minuten ofzo..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:01

Ik heb het boek net in huis, het is en elk geval leuk om te lezen. De cd's heb ik ook besteld, maar nog niet geluisterd. Heb het namelijk eergisteren ontvangen.
Vind het wel leuk om ervaringen van anderen bijvoorbeeld hier op Bokt over te lezen, dus ik blijf dit even volgen en hou je op de hoogte!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:20

Vanillia schreef:
Ik de website even gelezen en ben nog vrij sceptisch. Als iets te goed klinkt om waar te zijn, dan is het dat in 99,99% van de gevallen ook. Je kunt je lichaam nog zo hard willen overtuigen dat het het vet 'los moet laten', maar om vet 'los te laten' (dus te verbranden) zul je nog altijd minder moeten eten dan je lichaam nodig heeft (dus 'diëten'). Ik denk dat als je de tijd die je nu besteed aan het lezen van dit boek steekt in een om de dag een half uur hardlopen dat je dan meer resultaat hebt, ook op de lange termijn.

jammer, dat is nu precies wat mensen dik maakt.... je kunt wel zorgen dat je precies dat binnen krijgt wat je nodig hebt en niet te veel. Maar minder zet je lichaam in de spaarstand. (= vet knop aan volgens de Gabriel methode)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 17:31

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:52

pluisje88 schreef:
het is er meer op gebaseerd dat je je goed gaat voelen, en meer behoefte krijgt aan gezonde en voedzaame voeding, je je daardoor beter en energieker gaat voelen en dat je je actiever zult voelen. waardoor je vanzelf gaat sporten en je jezelf niet meer hoeft te verplichten maar dat je het met plezier doet. Dat is wat hij bedoeld met moeiteloos afvallen.

Ik ken het boek of de methode niet, maar bovenstaande ben ik echt wel van overtuigd :j
Het is een vicieuze cirkel waar je uit moet en als je daar uit bent dan gaat alles veel makkelijker. Eten is imo grotendeels een psychologische verslaving :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:21

Ik ben het met Richtje eens. Het is een patroon dat je moet doorbreken, je eetgewoonten moet anders (gezonder).
Deze methode ken ik zelf niet, maar als het jou helpt om dat slechte patroon te doorbreken, is dat super! :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 11:45

Het is niet altijd zo dat als je te zwaar bent dat je dan automatisch een slecht eetpatroon hebt. Dat is nou juist wat dit boek probeert duidelijk te maken.

In pricipe gaat het erom dat je stopt met het vechten tegen je lichaam (uithongeren) maar dat je lichaam je kan helpen om het goede gewicht te bereiken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:27

Ben je al met de cd bezig pluisje? Je gaat jezelf dan "herprogrammeren" zodat je meer zin hebt in gezond eten en in bewegen.
Ik zet nu elke avond voordat ik ga slapen de cd op en ik merk er al positief effect van. Ondanks dat ik ook wat minder gezonde dingen gegeten heb, ben ik toch 3 kilo afgevallen.

Waar het vooral om gaat bij deze methode is dat je je zelf niet uit gaat hongeren of dingen gaat ontzeggen, maar juist goede voedzame producten eet. Dus toevoegen van voedzaam eten waar je lichaam echt iets mee kan en wat het ook kan verteren.
Mijn eetpatroon was in de basis helemaal niet zo slecht. Daarom is het voor mij vrij makkelijk om dit te volgen.

Ik heb een foto bij mijn bed liggen, van ongeveer 15 jaar geleden toen ik nog mooi slank was, zo wil ik er graag weer uit zien. Dit visualiseer ik ook, moet gewoon lukken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 14:28

Ja ik heb hem een aantal keren geluisterd. is erg fijn. moet wel zeggen dat ik die nachten wel slecht slaap (word rond 4 uur wakker en kan niet meer slapen). ik denk dat er dan dusdanig veel gebeurt dat je er echt wel mee bezig bent. Ik merk wel dat ik veel minder kan eten (omdat ik sneller vol zit) gisteren op de hele dag gegeten: 's morgens wezen ontbijten ergens, 2 duitse broodjes met wat roerei, stukje bacon, beetje jam en wat plakjes komkommer en tomaat en een schaaltje fruit. toen 's avonds beetje patat en 1 frikandel en toen zat ik echt bomvol. Weet het, niet super gezond, maar soms heb je gewoon zon dag. Hier heb ik het wel de hele dag op gedaan. Vanmorgen een stukje ontbijtkoek gehad en zat echt vol tot de lunch. In zoverre is het al wel positief.

Ik voel me ook al wat beter. buiten de cd nog niet zo heel veel dingen gedaan, omdat het visualiseren mij nog wat moeilijk valt.