Röntgenfoto's laten maken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy_loveU

Röntgenfoto's laten maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:37

Morgen moet ik naar het ziekenhuis om een röntgenfoto en een echo van mijn schouder te laten maken.

Maaaar.. mijn vraag is nu eigenlijk, kan ik gewoon een shirt aan laten? (zonder mouwen) Dus zeg maar een soort jurkje die geen bandjes aan de bovenkant heeft?

Want ik zie het nou niet bepaald zitten om daar in m'n bh te gaan zitten :o

Iemand ervaring hiermee??

Anoniem

Re: Röntgenfoto's laten maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:39

Je moet alles uit. Maar daar hoef je je niet druk om te maken, er werken mensen die daar dagelijks mee om gaan en het heel normaal vinden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:40

Met een beetje pech moet zelfs je BH uit ;) Dat heb ik tot op heden nog wel meegemaakt. Maar troost je met de gedachte, doorgaans zijn het vrouwen die je dan helpen en daarbij, je bent nummer 465 die week.

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:42

Wat heeft dat met mijn schouder te maken? Dan komen ze toch niet eens in die buurt?
Pfff.. zie er nou wel een beetje tegen op hoor ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:43

Omdat je bh in de weg kan zitten tijdens de foto. Ik zou me er echt geen zorgen om maken, het is met een paar minuten gedaan. Met de echo kun je m vast wel aan houden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:44

Toen mijn enkel op de foto moest lag ik ook gewoon in mijn onderbroek, ook al had ik een korte broek aan ;) Dat doen ze nou eenmaal, de exacte reden kan je daar wel vragen. Maar niet tegen opkijken hoor, het is zo gedaan en je hoeft je ook niet in de wachtkamer uit te kleden ;) Er is echt maar 1 dame die je topless ziet en met de mensen die ze al gezien heeft kan ze 100 jaar Playboy vullen ;)

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:54

Hmmmm.. Nou we zullen zien!
brrr. Vind het maar niks!
heb het namelijk niet zo op ''vreemde'' mensen. Zoieso al niet, laat staan dat ik daar half naakt moet gaan staan :P Vervelende eigenschap van mezelf. bah.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:55

Je BH moet uit. Ik moest eens foto's maken van longen etc, en alles moest uit. BH zit in de weg tijdens de foto's, en volgens mij mag het ook niet vanwege de beugel in de BH.
Het is even heel ongemakkelijk, maar die mensen zien niet anders.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:56

Bij het maken van de foto's van mijn schouder kon ik wel mn hemdje aan houden, maar mn bh moest wel uit, het metaal in de bh komt op de foto en kan net het beeld blokkeren.
Met de echo kon ik mijn bh en hemd aan houden, maar moest even de bandjes van mn schouder.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:57

Wacht maar tot je een keer een ecg of uitstrijkje moet hebben, het is voor je eigen gezondheid even doorbijten en niet aanstellen.
Die mensen hebben al zoveel borsten, l*llen en dozen gezien dat doet ze echt niks meer.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:01

Ik heb een keer foto's moeten laten maken van heel mijn rug, moest alles uit, mocht wel me hempje en onderbroek aanhouden. Tegen mij zeiden ze dat dat temaken had met dat het metaal schadelijk kan zijn voor de straling waardoor de foto's niet goed lukken. Maar je meot je er niet zo veel van aantrekken hoor, ik vond het ook niks eigenlijk maakt het viel reuze mee, en die zien niet anders.

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 23:03

Het doet hun misschienn niks nee.. omdat ze het oh zo vaak hebben gezien.
Maar dat houd niet in dat mensen die dit moeten laten doen er niet huiverig voor mogen zijn.

Dus het gaat om het metaal? like; beugels in je bh, rits in je vest/shirt..
Heb namelijk een stepless(of hoe je dat ook noemt) bh zonder beugels.. dan doe ik die wel aan, en kijk ik wel wat ze ervan zeggen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:04

Toen ik een echo moest maken van mijn heup moest zelfs mn string helemaal aan de kant, maar goed ik had zo'n pijn dat ik me op dat moment daar even niet druk over kon maken..
Rug moest ik ook van boven helemaal bloot..

Maar inderdaad die mensen hebben al zoveel naakte mensen gezien, die lgigen er niet meer wakker van hoor :=

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:06

Roxy_loveU schreef:
Maar dat houd niet in dat mensen die dit moeten laten doen er niet huiverig voor mogen zijn.

Heb namelijk een stepless(of hoe je dat ook noemt) bh zonder beugels.. dan doe ik die wel aan, en kijk ik wel wat ze ervan zeggen.

Ik zou voor de zekerheid ook een hempje aandoen met die hele dunne bandjes, grote kans dat je die gewoon aan mag houden, iig dat mocht ik toen.

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 23:07

Jacquelinee_ schreef:
Roxy_loveU schreef:

Ik zou voor de zekerheid ook een hempje aandoen met die hele dunne bandjes, grote kans dat je die gewoon aan mag houden, iig dat mocht ik toen.

Pffieuwww, jij geeft me weer wat hoop ! :o

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:08

Ik heb op radiologie gewerkt en bij ons moest alles uit bij een foto van schouder,longen ect.
Achter je B.H zit n.l ook metalen haakjes.Maar het is zo gepiept en idd ik keek nergens meer van op ;)

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 23:13

maar ik heb ook zo'n sport bh, en daar zit niks van ijzer in. Hoop dat het dan wel aan mag blijven.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:13

Ik heb ook één keer foto's moeten maken van mijn rug en wervelkolom. Had een BH aan met een beugel... uit dus. Voelde me nou niet bepaald prettig om daar in allerlei poses in m'n blote boobies te staan :+ Die vrouw zei dat een hempje wel gewoon mocht. En bij mij stond er niet alleen een vrouw, maar ook twee mannen achter het glas...

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:26

bh moet uit, sluiting is ook van metaal.
Dun hempje/spagettie topje mag je vaak wel aanhouden.
Heb al vaker foto's moeten laten maken. maar mocht altijd met boxer en hempje aanhouden.
Ook met rug foto's.
Niet te druk over maken, waarschijnlijk mag je hempje wel aanhouden.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:29

Lekker boeiend, het zijn dokters hoor. Hoppa alles uit dus, slip mag je waarschijnlijk aanhouden en tsja als tie dan toch uit moet, dan moet ie nu eenmaal uit en navelpiercings bijv. niet vergeten uit te doen. Zou me meer druk maken over je schouder :)

Je zegt dat je het niet op vreemde mensen hebt, nou ik heb toch liever dat een vreemde me in mijn naakie ziet, dan een bekende hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:36

Coentjuh schreef:
Lekker boeiend, het zijn dokters hoor. Hoppa alles uit dus, slip mag je waarschijnlijk aanhouden en tsja als tie dan toch uit moet, dan moet ie nu eenmaal uit en navelpiercings bijv. niet vergeten uit te doen. Zou me meer druk maken over je schouder :)

Je zegt dat je het niet op vreemde mensen hebt, nou ik heb toch liever dat een vreemde me in mijn naakie ziet, dan een bekende hoor!

Zo, da's nog eens een waarheid als een koe _/-\o_

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:43

Als je het echt heel rot vind om er topless te staan dan kun je dat het beste aangeven aan degene die de foto maakt. Een BH zul je sowieso niet aan kunnen houden denk ik, maar als je een eenvoudig hemdje hebt kun je zeker vragen of je het aan mag houden. Bespreekbaar maken is iig de eerste stap!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:51

Ik mocht ook niks aan houden toen ze foto's gingen maken van m'n ribben... nouja niks aan de bovenkant, de rest wel :+

Moest toen ook nog die plaat omhelsen zegmaar ... charmant hoor :') (Hoef jij niet hoor, voor je schouder moet je er gewoon voor staan)

Maar hé, ik ben er nog :D Ben er niks minder van geworden én degene die de foto maakte lette daar echt niet op..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:00

Hemdje mag (denk ik) wel. Ik heb de hele malle molen van rontgenfoto's tot MRI scans via CT en botscan gehad voor m'n rug, en zolang je geen ijzer hebt mag een dun hemdje meestal wel.. Die mensen stellen je ook echt wel gerust. En het is zo gepiept de foto's :)
En die mensen zien je echt niet als "hahahaha die ziet er topless raar uit" die zien je gewoon als patient nummer 839 die week en zodra je die kamer uit bent zijn ze alweer vergeten hoe je eruit zien.
Komt echt wel goed! Succes met je schouder.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:35

Ik mocht voor longfoto's mn hempje altijd aanhouden tot ik echt voor de plaat moest gaan staan. Ik heb er zelf ook een hekel aan namelijk, en ze gingen daar erg respectvol mee om. Ik had ook twee dames die de foto's deden, geen man (wat ik wel bijvoorbeeld met handfoto's had).