Ik ben het zo zat..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marsyl

Ik ben het zo zat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:31

Oké, toch even getwijfeld of ik dit op bokt zou zetten.. Maar goed, wie weet hebben jullie een goede tip voor mij!
Ik ben eigenlijk vanaf dat ik van de middelbare school af ben gegaan, en een MBO-opleiding ben gaan volgen, steeds veel ziek geweest. En dan váák ziek.. Ik kwam er nooit echt goed bovenop, bleef een loopneus of een hoestje houden. En eigenlijk kon je bij mij wel zeggen, dat ik om de zoveel weken wel eens ziek werd. En als ik dan ziek werd, was het eigenlijk altijd gewoon ontzettend verkouden en grieperig. Of het nu zomer of winter was, ik had vrijwel altijd wel wat. Tijdens de periodes dat ik ziek was, kreeg ik soms ook erge koorts of hele erge oorpijn. In die twee jaar heb ik ook één keer bronchitis gehad, en op de middelbare school ook één keer. Verder heb ik daar niets aan overgehouden, ik ben heel soms wel eens wát benauwd, maar dat stelt weinig voor.

Het laatste halfjaar begin in me er steeds meer aan te ergeren, ik ben vaak niet aanwezig op stage of school vanwege die griep, ik heb steeds weer die ineeens opkomende keelpijn of hoofdpijn. En vorige week donderdag ben ik dan eindelijk naar de dokter geweest, nu wil ik er ECHT iets aan doen. Meteen ook bloed laten prikken, en daar krijg ik morgen (als het goed is) de uitslag van.. Ik heb helemaal geen last van vermoeidheid, want ik werk gewoon hard en heb nergens last van, dus Pfeiffer lijkt mij onwaarschijnlijk.. (goed, dat weet je nooit.. En dat zal de bloeduitslag mij ook wel vertellen als het wel Pfeiffer is..)

Nou heb ik de laatste dagen opeens een vreemde klacht erbij gekregen.. Ik heb met slikken in een keer enorme pijn in mijn achterhoofd. Alsof er iemand iets achter tegenduwt als ik slik. Maakt niets uit of dat nou een boterham is of een klein slokje water, het doet echt zeer.. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden..

Dus ik ben eigenlijk benieuwd of er bokkers zijn die dit herkennen? Die non-stop verkoudheid... Of met dat slikken.. Wellicht hebben jullie een tip voor mij :)

Anoniem

Re: Ik ben het zo zat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:33

Ik weet het niet, maar dat met dat slikken heb ik ook af en toe. Als ik een tijdje onderuit gezakt heb gezeten, of in een slechte zithouding.

Die non-stop verkoudheid kan misschien wel met je afweersysteem te maken hebben, maar weet het niet zeker. Eet je genoeg vitamine C?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:35

Nou, ik ben niet echt een fruiteter.. Maar mam hamert er (gelukkig) op, dat ik voldoende groente eet. Dus ik eet elke dag genoeg groente, en de laatste tijd eet ik toch ook wel minstens één fruitstukje per dag.. Maar als dat zo is, hoop ik dat de bloeduitslag mij dat verteld :)

En over dat slikken, ik heb het ook als een boertje opkomt zeg maar.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:39

Heb je je amandelen nog?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:41

Nee die zijn er als klein kind al uitgehaald, omdat ik toen zo vaak ziek was ;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:42

met dat slikken heb ik ook, waarschijnlijk ligt het aan mijn oren.
heb je vaak oorontsteking gehad?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:48

Geen idee.. Al heb ik nu wel mijn rechteroor dichtzitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:49

Ze kunnen weer aangroeien he? Toch even laten checken voor de zekerheid?

Overigens kan een allergietest ook geen kwaad. Ik heb zelf een histamine-allergie :') dan ben je eigenlijk allergisch voor álles.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:49

stinken je oren wel eens?
bij mij komt het daardoor, zwaar beschadigd trommelvlies.
laat de huisarts eens na al je holtes kijken ( voor zover ze dat kunnen van buitenaf )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:50

Ben je getest op allergie?
Eventueel door laten verwijzen na de kno arts :) dat er echt even goed in je holtes wordt gekeken.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:53

Ik leef met je mee meid :(:)
Ik zelf heb een soort chronische vorm van sinusitis/verkoudheid (soms gecombineert met keelontsteking), het hele jaar door, ik erger mij er zo aan, steeds maar medicatie, neus spoelen met vanalles en nog wat, en vaak toch echt wel goed ziek..

Ik heb werkelijk alles gedaan om een oorzaak te vinden: allergietesten in alle geuren en kleuren, op alle manieren (resultaat = aan niets allergisch). Toch eens preventief anti allergie medicatie genomen, hielp niet.
bloedonderzoek, niets specifiek gevonden.
foto's laten nemen van mijn hoofd, daar hebben ze wel gezien dat mijn neusbeen een klein beetje scheef zat :+
dus na die foto's heb ik een neusbeencorrectie gehad en hebben ze mijn sinussen doorprikt (of hoe noem je zoiets nu weer). Na enorm veel pijn gehad te hebben heeft die operatie mij de volle 4 maand ontstekingsvrij gehouden.. :')
Ik heb de moed eerlijk gezegd een beetje opgegeven, ik leer er nu wat mee leven, weet ondertussen ook goed wat werkt voor mij en wat niet qua medicatie..

Ik raad jou toch wel aan om je goed te laten onderzoeken, better safe than sorry.. Ik hoop dat je een oplossing vindt, leef met je mee! :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:54

Eventueel ook testen op Astma of andere longziekten. Ik ben ook jaren verkouden geweest en bij mij is er astma vastgesteld. Sinds ik medicatie heb gaat het allemaal een stuk beter.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:58

@Lente: Serieus, kan dat? Oh.. := En ik heb me ook laten testen op allergieën, in 2004, toen had ik alleen een lichte pollenallergie. Maar vorige week hebben ze weer op allerlei soorten allergieën getest, dus daar krijg ik morgen hopelijk de uitslag van! :)
@StonedRomy: Nee, en ik heb ze vrijdag nog laten schoonmaken bij de assistente van de arts, en die heeft niets speciaals gevonden. Overigens heeft de huisarts er zelf ook naar gekeken, maar er was niets raars.
@vuurneon: Ja ben getest op allergieën, ben benieuwd naar de uitslag morgen!
@Thea_Ste: Oei..dat klinkt vervelend!! Ik hoop dan toch eerlijk gezegd dat ik dat niet heb.. :S Maar idd verstandig om alles te onderzoeken ja!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:01

Ik ben voor de bijholtes op de foto gezet, bloedafname, camera in de neus :P
Resultaat? Hardnekkige ontsteking, 2 maand aan de antibiotica en het was gelukkig over :)
(allergie had ik al, dus het sniffen blijft wel maar de medicatie is aangepast en helpt voor de neus aardig!)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:04

Ja, door de bronchities ben ik ook twee keer aan de antibiotica geweest. Maar het probleem is dat het dus gewoon blijft.. Eerst heb ik er eigenlijk nooit last van gehad, gewoon als een normaal kind wel eens ziek, maar de laatste twee jaar eigenlijk non-stop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:06

Histamine is wat vrijkomt in het bloed bij contact met allergenen, een soort prikkel om de allergenen weg te krijgen. Ik ben allergisch voor histamine zelf dus als ik een afweerreactie op iets krijg (bijvoorbeeld bijtende stof) dan kan ik daar flink overgevoelig op reageren.

Ik heb toen een test gedaan waarbij ze steeds allergenen in m'n neus sprayden en dan moest ik door mijn andere neusgat ademen. Nou zodra er nog niks ingespoten was kon ik al bijna niet door één neusgat ademen en toen ze er histamine in spoten, laagste dosis lukte het helemaal niet meer. Het moet dan eigenlijk een paar keer zodat ze kunnen kijken hoeveel lucht je binnenkrijgt maar bij mij kwam het lijntje niet van de 0 af en ik donderde bijna om omdat ik geen lucht kreeg :')

Maar met antihistaminica goed te verhelpen gelukkig :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:09

Oo ja die provocatie testen :=
Gek genoeg reageerde ik daar niet op, maar ik had bingo met de krasjes test toen de ene reactie over de andere reacties heen kwamen. Arm was 1 slagveld van grote rode, jeukende plekken :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:14

marsyl schreef:
Ja, door de bronchities ben ik ook twee keer aan de antibiotica geweest. Maar het probleem is dat het dus gewoon blijft.. Eerst heb ik er eigenlijk nooit last van gehad, gewoon als een normaal kind wel eens ziek, maar de laatste twee jaar eigenlijk non-stop!

Heb je dan gewoon geen bronchitis? Ik zou daar ook even over vragen!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 17:17

Gister dus de bloeduitslag gekregen. Geen spectaculaire dingen.. Alleen wat Vitamine tekort, zonlicht, en een laag suikergehalte..?? }:0 Béétje vreemd, want ik snoep graag :D
Dus toen heeft de huisarts zich maar bedacht dat ik over een maand weer moet bloedprikken, misschien dat ze dan meer vinden.. Já, vast. Lekker makkelijk van een cliënt afkomen heet dat! Fijn hoor, dokters die je zo wegwerken :x

Edit: Ohja en @Purny; Ik heb totaal geen last van extreem hoesten, en ook zeker niet benauwd dus het lijkt me wat onwaarschijnlijk.. Maar kan het altijd navragen idd :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:25

Snoepen zorgt voor een tijdelijke piek in het suiker gehalte, dus daar heb je niets aan.
Juist langzame koolhydraten nemen :) (volkoren producten bv)

Gefeliciteerd met je verjaardag! :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:26

Ik heb précies het zelfde als wat je in de openingspost beschrijft. Ik heb wel pfeiffer gehad maar dat is zeker 2 jaar geleden. Laatst nog geprikt, alleen een vitamine D tekort (terwijl ik altijd buiten in de zon loop)
En ik heb soms een te laag bloedsuikerspiegel (hypogliekemie) waardoor ik soms een aanval krijg. Sinds een paar dagen heb ik weer ontzettend last van mijn keel, echt vervelend. En ik ben echt vaak ziek tussendoor, in 2 weken minstens 1 schooldag (en soms kan ik dus niet naar mijn weekendbaantje)

Gefeliciteerd trouwens :D