Zowel ik als mijn broer hebben erg last van krakende en/of knappende gewrichten. Bij mij zijn het vooral mijn rug- en nekwervels en mijn handen (knokkels en middelste gewricht van de vinger zeg maar), maar ook mijn ellebogen, polsen, schouders, knieën, enkels en tenen kraken en knappen.
Mijn moeder is een keer met mijn broer naar de huisarts geweest, die zei dat het onschuldig was. Persoonlijk geloof ik dat niet zo
Een paar collega's (die behoorlijk wat ouder zijn dan ik) kenden uit hun jeugd ook mensen die dit hadden (vooral in de handen) die nu erg veel last van hun gewrichten hebben (even voor de duidelijkheid: bij mij doet het niet zeer). Dus; is het onschuldig?
En vervolgens: het is gewoon erg vervelend, op de 1 of andere manier lucht het wel op (het lijkt alsof vooral nek en handen 'vast zitten' en kraken geeft verlichting) maar ik vind het 1. een beetje eng(straks blijkt het op langere termijn wel schadelijk
) en 2. voor andere mensen is het ook vervelend om aan te horen. Dus: hoe kom ik van deze vervelende gewoonte af? Iemand ervaring mee?