Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
dovish schreef:Je hebt in je onderschrift 'Live like there's no tomorrow!'...
Wat doe je nu wél? Lig je ook daadwerkelijk in bed, of heb je wel gewoon een dagbesteding?
Ik zou toch maar eens op zoek gaan naar antwoorden, in de psychische dan wel lichamelijke hoek.
DaniBanani schreef:Van niks-doen en in bed liggen kan je ook moe worden, op tijd opstaan kan al helpen.
Die pilletjes zou ik niet zomaar aan beginnen, áls het al werkt pak je alleen de symptomen aan, niet de oorzaak.
Eet je voldoende?
En het zou kunnen dat de pfeiffer nooit volledig is weggeweest en nu weer terug is, die opgezette klieren wijzen daar wel een beetje op. Of ben je alleen futloos, maar niet slaperig?
_Tara_ schreef:Heb je 't misschien ook al eens in de alternatieve hoek gezocht? Iemand die eens met je naar je voedingspatroon kijkt? Of inderdaad psychisch.
Daarnaast zou ik je als tip willen geven om jezelf niet voor te nemen om vanalles te gaan doen. Daar komt dan 9 van de 10 keer toch niks van terecht en dan voel je je alleen maar nog moeier. Vaak werkt het het beste om bv 's avonds 3 dingen op te schrijven die je de volgende dag moet doen.
Al denk ik alsnog dat 't wel wat verder gaat dan alleen dat, jouw moeheid. Die pillen zou ik niet aan beginnen trouwens. Zou echt op zoek gaan naar een arts die jou kan helpen.
). Als je nu steeds in bed gaat liggen kom je in een vicieuze cirkel terecht. 'Ik kan me er niet toe zetten' is niet echt een argument, schop onder je kont en gaan! Die 3 paarden heb je niet voor niks en kan me niet voorstellen dat je daar niet genoeg mee kan doen om een hele dag mee te vullen. Zoals je het omschrijft krijg ik het idee dat het grootste deel van je probleem misschien wel psychisch is en dan zullen pillen die lichamelijk iets doen daar weinig aan gaan helpen. Creatas schreef:Veel doelen stellen is vaak al te hoog gegrepen. Van de 10 dingen die je je vandaag voorneemt om morgen te doen zou ik eens beginnen met 1 of 2. Kleine dingen, en doe ze hoe dan ook. Al is het maar de afwas of je schoenen poetsen. Te veel voornemen is later enkel een bevestiging dat het niet lukt, en je weet het eigenlijk op voorhand al. Bouw dit op.
Verder kan je eens gaan kijken of je je voeding kan/moet aanpassen, misschien heb je oa ergens wel reactie op?
Zorg voor voldoende frisse lucht en wat beweging om mee te beginnen. Dus niet denken dat je 2u moet sporten (wat toch niet lukt > dus ach laat maar> zie je wel, het lukt niet). Maar ga eens een halfuurtje wandelen.
Kan het zijn dat je voor je grote vermoeidheid veel overprikkeld/gestress/druk bent geweest? Kan het zijn dat je nu op een niet-gezonde manier probeert om prikkels te vermijden?
Waar haal je wél energie uit? Zoek dat uit en ga dat doen.
Zoek verder, ben je niet tevreden met het antwoord waarmee je Huisarts je naar huis stuurt, ga dan terug en neem iemand mee (vriendin, moeder, vader etc). Benadruk dat je niet vooruit komt en dat je verder wilt kijken (arts, psycholoog). Lukt dat niet met je HA dan kan je kijken bij bijv, dietist, alternatief arts (homeopaat, acupuncturist osteopaat).
Succes
Dustyenmax18 schreef:Voedings patroon ligt het denk ik niet aan, heb tijdens stage een echt vast voedings patroon gehad, en hierdoor werd het niet minder.
Vanillia schreef:Ik heb weinig toe te voegen aan het medische verhaal, maar zou je toch ook willen adviseren om een vast ritme aan te houden, hoe minder je doet hoe minder je kan doen namelijk (if you don't use it you loose it). Als je nu steeds in bed gaat liggen kom je in een vicieuze cirkel terecht. 'Ik kan me er niet toe zetten' is niet echt een argument, schop onder je kont en gaan! Die 3 paarden heb je niet voor niks en kan me niet voorstellen dat je daar niet genoeg mee kan doen om een hele dag mee te vullen. Zoals je het omschrijft krijg ik het idee dat het grootste deel van je probleem misschien wel psychisch is en dan zullen pillen die lichamelijk iets doen daar weinig aan gaan helpen.
Flosje446 schreef:Dustyenmax18 schreef:Voedings patroon ligt het denk ik niet aan, heb tijdens stage een echt vast voedings patroon gehad, en hierdoor werd het niet minder.
Een vast voedings patroon wil nog niet zeggen dat je ook gezond eet.
Heb je naast de vermoeidheid ook nog last van andere dingen?
Is er bij het bloedonderzoek ook gekeken naar foliumzuur, vitamine B12 en vitamine D?
Dustyenmax18 schreef:Vanillia schreef:Ik heb weinig toe te voegen aan het medische verhaal, maar zou je toch ook willen adviseren om een vast ritme aan te houden, hoe minder je doet hoe minder je kan doen namelijk (if you don't use it you loose it). Als je nu steeds in bed gaat liggen kom je in een vicieuze cirkel terecht. 'Ik kan me er niet toe zetten' is niet echt een argument, schop onder je kont en gaan! Die 3 paarden heb je niet voor niks en kan me niet voorstellen dat je daar niet genoeg mee kan doen om een hele dag mee te vullen. Zoals je het omschrijft krijg ik het idee dat het grootste deel van je probleem misschien wel psychisch is en dan zullen pillen die lichamelijk iets doen daar weinig aan gaan helpen.
Ik weet niet of je wel eens hebt dat je ontzettend moe bent, maar ik kan me dan echt niet ergens toe zetten ( behalve de paarden omdat ik weet dat dat gewoon moet gebeuren )
Zoals ik al zei is dit niet sinds ik werkloos ben, dit is ook al zo geweest terwijl ik wel goede ritme in men leven had.
love_western schreef:Kun je navragen wat je B12 was?
Huisartsen zeggen vaker ow kan geen kwaad. Terwijl je B12 dan toch echt te laag is.
Dustyenmax18 schreef:love_western schreef:Kun je navragen wat je B12 was?
Huisartsen zeggen vaker ow kan geen kwaad. Terwijl je B12 dan toch echt te laag is.
Lijkt me sterk want heb vorig jaar van januari tot mei vitamine pillen geslikt waar ook b12 in zat, dit leverde ook niets op en ben er daarom mee gestopt.
Maar ik zal het wel eens na gaan vragen, hebben ze die uitslagen nog in de datebase staan ?
Bienotje schreef:Klinkt drastisch, kan me voorstellen dat je veel liever gewoon een oorzaak in een vitaminetekort vindt. Maar heb je alwel eens bekeken wat de symptomen van een lichte depressie kunnen zijn en of dat stiekem ook niet overeenkomt?
Lees moe, futloos, nergens toe zetten, prikkelbaarheid, snel geïrriteerd, slapeloosheid, vermoeidheid, lusteloosheid en weinig energie. Lichamelijke klachten zonder echte oorzaak en vooral ook de gedachte ´laat maar zitten´ zou daarbij passen..
[LZP] Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar Joolien schreef:Zelf ben ik ook jaren van het kastje naar de muur gestuurd. Toendertijd ook al eens bij een maatschappelijk werker geweest maar toen stond ik er nog niet voor open en snapte ik niet zo goed wat ik daar deed.
Pillen van internet zou ik ook echt niet doen, zijn vaak echt niet betrouwbaar en er zit vaak een boel rommel in.