verkoudheid, infectie bovenste luchtwegen, en nu dit weer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

verkoudheid, infectie bovenste luchtwegen, en nu dit weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 10:43

hallo,

Ik ben al een week of 6 goed verkouden en kom er gewoon niet vanaf.
het begon met een verkoudheid, dus keelpijn, verstopte neus en veen hoesten en niesen.
Zo is dat ongeveer 2 weken geweest, toen ik van de een op de andere dag amper op kon staan, of ik zag zwarte vlekken.
Naar de dokter toe, want heel mijn keel was opgezwollen. Had ik infectie van de bovenste luchtwegen,
dus voorhoofdholte ontsteking, bijholteontsteking, keelontsteking, oorontsteking en ga maar door.
heb ik antibiotica mee gekregen. Hele week ziek op de bank gezeten en mijn medicijnen geslikt.
Mijn hoofdpijn was weg en ik voelde me goed dus ben weer gewoon vollop aan de gang gegaan.
Nog geen twee dagen laten werdt ik alweer terug verkouden. Weer neus vertopt, niesen, hoesten keelpijn.
dat is nu ongeveer 2 weken alweer. Nou heb ik al eens eerder longontsteking gehad en ben er bang voor.
Heb boven tussen mijn schouderbladen pijn, kan moeilijker ademen en moet veel hoesten.
Ga dadelijk dus even naar de dokter.

Maar zijn er meer mensen die hier last van hebben?
en doe ik nu iets verkeerds omdat ik dit iedere keer weer terug krijg? heb heb ondertussen wel genoeg van gehad.

Stephanie_86

Re: verkoudheid, infectie bovenste luchtwegen, en nu dit weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:45

ja ik meld me ook gek word ik ervan ook mijn spieren tussen mijn schouderbladen zijn erg beurs door het hoesten. Zit nu aan de neusspray en hoestdrank maar veel baat heeft het niet....

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 10:50

Nee bij mij idd ook niet.
Maar heb er echt helemaal genoeg van.
Hoop niet dat ik longontsteking heb want dan moet ik weer de hele week thuis zitten en heb het helemaal gehad! zeker met dit weer!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:51

op advies van mijn manueel therapeut slik ik in het verkoudheidsseizoen 2x daags een capsule canadese geelwortel en waar ik normaal de hele winter verkouden ben heb ik nu een staartje van 2 dagen meegenomen van een variant waar de mensen om mij heen zeker 2 weken mee liepen.

Te koop bij de natuurwinkel of drogist.
Overigens slik ik het als er mensen om me heen verkouden zijn dus niet continu.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:53

Ik ben onlangs ziek geweest.. hoesten en tegen de 40 graden koorts.
Na 3 dagen voelde ik me weer goed, maar dat was slechts 1 dag.. :o

Volgende dag gigantisch lopen hoesten, pijn op mijn borstbeen, en gereutel in mijn luchtpijp (was gewoon hoorbaar).
Ik toch maar langs de huisarts want het weekend kwam eraan.. en ja hoor.. beginnende longontsteking :(
Dus antibiotica en pijnstiller/hoest-onderdrukker en heb me héél rustig gehouden..

Ben er nu nagenoeg vanaf, op een enkele kuch na.. gelukkig!
Maar het heerst.. ik hoor van een hele hoop mensen dat ze tegen een longontsteking aanzitten.. of zelfs al hebben.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 12:22

ik weet niet of ik koorts heb, maar we dachten gister van wel.
rode wangen en ik had het koud maar ik gloeide helemaal.
We zullen zo zien bij de dokter.
ik hoorde het ook van veel mensen!