Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
eowyn04 schreef:Jezelf een schop onder je kont geven en een sport zoeken die je wel leuk vind.
als je iets leuk vind om te doen, ga je er ook makkelijker en met plezier heen.
Soms moet je alleen even zoeken wat je leuk vind om te doen.
Alleen dan krijgen we weer het ''wat?'' probleem.nynke55 schreef:Schaf een hond aan, dan moet je wel lopen.
liedje89 schreef:Zoek een sportmaatje, dan kan elkaar van de bank trekken! Of bij een hardloop groepje gaan dan krijg je wel spijt als je een keer overslaat![]()
Ik vind het trouwens ook veel leuker om een les te volgen (Pilates, aerobics, zumba etc) dan om zelf te gaan hardlopen of fitnessen. Dus dan hou ik dat ook beter vol.
smurffie schreef:Beter bezig zijn met paardrijden![]()
Ik kom altijd als ik goed bezig ben met mijn paard er bezweet af. Hier kun je echt wel conditie van krijgen..
Ja als ik op een rustig buitenritje ga dan inderdaad ook niet..
en wellicht naar hardloopwedstrijden toe trainen? als motivatie?
.
)Sofy schreef:Hardlopend naar stal? Of fietsen?
Maatje helpt mij overigens ook echt wel! Ook om naar de paardjes te gaan.
Maar niet zulke fijne routes om te hardlopen 
pandabeertje schreef:Ik heb mezelf verplicht dat ik een half jaar 2x in de week ga hardlopen. (inmiddels al een paar keer afgehaakt ivm pijn of oppas problemen etc)
Ik heb ook vaak de fut niet.
Wat bij mij helpt is:
Een leuk muziekje aanzetten op je telefoon/MP3 speler. (de tijd vliegt dan tijdens het lopen)
Een mooie omgeving zoeken om te lopen.
Afwisseling van omgeving. Ik heb 6 verschillende routes die ik afwissel.
Ook moet je gaan lopen op een tijd van de dag dat je nog fit bent. (ik kan laat in de middag echt niet lopen bijvoorbeeld, dan ben ik echt te lui)
Soms kom ik mijn bed uit, kleed me aan, eet 2 rijstewafels en zet mijn koptelefoon op en ren zo de deur uit. Heerlijk.
Succes, ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips.
Maar zondagochtend bijv. moet het wel lukken!
Jurjen schreef:Tip 1: Ga in ieder geval sporten. Je hebt geen fut omdat je niks doet. Sporten kost energie maar geeft je ook weer meer energie.
Tip 2: Ga iets doen wat je leuk vind. Als je een sport gaat doen om "fit te worden" gaat het sowieso niet werken.
Tip 3: Heb je weinig motivatie/initiatief om uit jezelf te sporten? Ga dan een teamsport doen. Op deze manier heb je verantwoordelijkheid tegenover je teamgenoten en is het lastiger om "toch maar even lekker op de bank te blijven hangen".