Stilzitten zat, geen fut voor sport,wie heeft de gouden tip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Stilzitten zat, geen fut voor sport,wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:08

Zoals de titel het zegt eigenlijk.

Ben een jaar of 1 1/2 à 2 geleden gestopt met atlethiek omdat ik er eigelijk de benen niet voor heb.
Ben erg blessuregevoelig bij verschillende onderdelen en was de pijn beu!

Blessure was over, kwam weer, was weer over etc.
En nou ben ik het stilzitten zo zat! Ik wil iets doen!

Maar nou krijgen we het probleem. Een hele tijd geleden bedacht ik me dat ik wel kon gaan hardlopen.
Schema uitgeprint en op pad gegaan, 1x gedaan.
Daarna had ik er gewoon de zin niet voor. Ik kon mezelf niet over de streep heen trekken op nog is te gaan.
Ik wil zo graag iets doen, maar kan mezelf gewoon niet erover heen zetten dat ik moet, ik heb de fut niet om te gaan...

Wie heeft voor mij de gouden tip?

smurfje

Re: Stilzitten zat, geen fut voor sport,wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:09

heb je niet een leuke hobby die je weer wilt oppakken?
schilderen, breien, tekenen of wat dan ook?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:11

smurfje schreef:
heb je niet een leuke hobby die je weer wilt oppakken?
schilderen, breien, tekenen of wat dan ook?

Dan zit je ook weer zo stil, het is graag dat ik wat conditie wil :j
Ik heb natuurlijk 3x in de week paarden, maarja om nou te zeggen dat je daar heel veel conditie van krijgt :n

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:13

Jezelf een schop onder je kont geven en een sport zoeken die je wel leuk vind.
als je iets leuk vind om te doen, ga je er ook makkelijker en met plezier heen.
Soms moet je alleen even zoeken wat je leuk vind om te doen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:13

Schaf een hond aan, dan moet je wel lopen. :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:14

Zoek een sportmaatje, dan kan elkaar van de bank trekken! Of bij een hardloop groepje gaan dan krijg je wel spijt als je een keer overslaat :D

Ik vind het trouwens ook veel leuker om een les te volgen (Pilates, aerobics, zumba etc) dan om zelf te gaan hardlopen of fitnessen. Dus dan hou ik dat ook beter vol.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:16

K heb precies t zelfde, zit al de hele dag over een half uurtja ga ik hardlopen. ondertussen zit ik weer in men stoel maar heb ik wel de stal gemest en de paarden gedaan maarja, nog niet hard gelopen.

Ik heb gister tegen mezelf gezegt dat ik vandaag weer zou gaan beginnen met hardlopen, maar krijg me zelf niet over die streep om het echt te doen en ook vol te houden :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:17

eowyn04 schreef:
Jezelf een schop onder je kont geven en een sport zoeken die je wel leuk vind.
als je iets leuk vind om te doen, ga je er ook makkelijker en met plezier heen.
Soms moet je alleen even zoeken wat je leuk vind om te doen.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Een sport zoeken is wel een optie :j Alleen dan krijgen we weer het ''wat?'' probleem.

nynke55 schreef:
Schaf een hond aan, dan moet je wel lopen. :D

Mn ouders zien me aankomen.
Hoewel, die teckel die mn zus en ik al zo lang willen?

liedje89 schreef:
Zoek een sportmaatje, dan kan elkaar van de bank trekken! Of bij een hardloop groepje gaan dan krijg je wel spijt als je een keer overslaat :D

Ik vind het trouwens ook veel leuker om een les te volgen (Pilates, aerobics, zumba etc) dan om zelf te gaan hardlopen of fitnessen. Dus dan hou ik dat ook beter vol.

Sportmaatje, goed idee! Is kijken wie ik kan optrommelen!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:19

Beter bezig zijn met paardrijden :+
Ik kom altijd als ik goed bezig ben met mijn paard er bezweet af. Hier kun je echt wel conditie van krijgen..

Ja als ik op een rustig buitenritje ga dan inderdaad ook niet..

en wellicht naar hardloopwedstrijden toe trainen? als motivatie?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:21

wat lijkt je leuk??

Ga zonodig eens googlen, kijk eens wat mogelijk leuk zou zijn. Ga een proefles doen. Dan komt er mogelijk iets voorbij wat je leuk vind.
En idd een sportmaatje zoeken.
suc6

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:22

smurffie schreef:
Beter bezig zijn met paardrijden :+
Ik kom altijd als ik goed bezig ben met mijn paard er bezweet af. Hier kun je echt wel conditie van krijgen..

Ja als ik op een rustig buitenritje ga dan inderdaad ook niet..

en wellicht naar hardloopwedstrijden toe trainen? als motivatie?

Buitenritjes doe ik niet, maar ik kom ook echt niet altijd bezweet van mn paard af!
Heb altijd conditie gehad ook bij paardrijden, maar dat is met een dalende lijn naar beneden gegaan toen ik naar Fysio moest en heb moeten stoppen met atlethiek.

Ik ben van plan om volgend jaar de 20 van Alphen te lopen, maarja dit komt ook met uitstellen, uitstellen, uitstellen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:53

ik ben ook iemand die alles uitstelt, inclusief het sporten
en een sportmaatje, zeg ik dus gewoon rustig 4 x af achter elkaar

mijn stok achter de deur: personal trainer
maar goed, dat is (financieel) niet voor iedereen weg gelegd
maar het werkt wel echt

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:05

Je krijgt energie en vaak zin juist door even door te bijten en het te blijven doen.

Sportideetjes:

Fitness
Hardlopen
Fietsen
Yoga
Aikido
Judo
Karate

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:09

Hardlopend naar stal? Of fietsen?
Maatje helpt mij overigens ook echt wel! Ook om naar de paardjes te gaan :).

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:48

Ik heb mezelf verplicht dat ik een half jaar 2x in de week ga hardlopen. (inmiddels al een paar keer afgehaakt ivm pijn of oppas problemen etc :Y) )

Ik heb ook vaak de fut niet.

Wat bij mij helpt is:
Een leuk muziekje aanzetten op je telefoon/MP3 speler. (de tijd vliegt dan tijdens het lopen)
Een mooie omgeving zoeken om te lopen.
Afwisseling van omgeving. Ik heb 6 verschillende routes die ik afwissel.
Ook moet je gaan lopen op een tijd van de dag dat je nog fit bent. (ik kan laat in de middag echt niet lopen bijvoorbeeld, dan ben ik echt te lui)

Soms kom ik mijn bed uit, kleed me aan, eet 2 rijstewafels en zet mijn koptelefoon op en ren zo de deur uit. Heerlijk.

Succes, ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:18

Sofy schreef:
Hardlopend naar stal? Of fietsen?
Maatje helpt mij overigens ook echt wel! Ook om naar de paardjes te gaan :).

Fietsen naar stal gebeurt al, de ene stal is 8 km en de andere 5 :)) Maar niet zulke fijne routes om te hardlopen :n

pandabeertje schreef:
Ik heb mezelf verplicht dat ik een half jaar 2x in de week ga hardlopen. (inmiddels al een paar keer afgehaakt ivm pijn of oppas problemen etc :Y) )

Ik heb ook vaak de fut niet.

Wat bij mij helpt is:
Een leuk muziekje aanzetten op je telefoon/MP3 speler. (de tijd vliegt dan tijdens het lopen)
Een mooie omgeving zoeken om te lopen.
Afwisseling van omgeving. Ik heb 6 verschillende routes die ik afwissel.
Ook moet je gaan lopen op een tijd van de dag dat je nog fit bent. (ik kan laat in de middag echt niet lopen bijvoorbeeld, dan ben ik echt te lui)

Soms kom ik mijn bed uit, kleed me aan, eet 2 rijstewafels en zet mijn koptelefoon op en ren zo de deur uit. Heerlijk.

Succes, ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips.

De verplichting ga ik mezelf ook opleggen! Gaat even moeilijk worden maar het moet! Het hardlopen gaat bij mij (indien 2x per week) 1x wel 's middags later worden, school zit in de weg :+ Maar zondagochtend bijv. moet het wel lukken!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:16

Ik kan alleen maar zeggen: Ga echt op zoek naar wat je leuk vind of naar de omstandigheden die je liggen. Dan is sporten zo vele makkelijker vol te houden.
Ik heb zelf ook erg lang gezocht, veel sporten uitgeprobeert en eigenlijk altijd met tegenzin gesport. Sinds december sport ik op de wii: Gewoon lekker thuis in mijn huiskamer. Wel echt sporten dus hè, geen spelletjes spelen. Ik ben echt kapot na een training.
Het sporten zelf vind ik nog altijd niet geweldig, maar ik vind het wel fijn te voelen wat het met mijn lijf doet. En omdat de omstandigheden voor mij ideaal zijn, kan ik mezelf er veel makkelijker toe zetten.

Bedenk dus wat je tegenhoudt: is het de sport op zich, is het dat je het alleen doet (of juist dat je het met meer mensen doet), moet je er voor weg, wat ligt je wel en wat ligt je niet.

Succes!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:05

Bij de Rugby-club van mijn zoon wordt elke dinsdagavond een trimavond voor volwassenen gehouden. Mijn man heeft zich daar een tijd geleden voor ingeschreven en het is echt heel leuk. Elke week doen ze andere oefeningen (dus niet alleen suf rondjes rennen met z'n allen), welke voor een groot deel ook toegepast wordt in de Rugby-sport. Het is een gezellige groep, die geleid wordt door een professionele trainer (die overigens zelf in de wedstrijdklasse Rugby meespeelt). Het kost een drol: een tienrittenkaart kost maar 30 Euro, oftewel je traint voor 3 Euro per week een uur. Ieder mag het op zijn eigen tempo doen, niets MOET. Uiteraard probeert de trainer iedereen wel te motiveren om net even ietsje meer te proberen. Er zitten fanatieke sporters tussen, maar ook veel mensen die het bankhangen zat zijn.
Misschien is er bij jou in de buurt ook wel een sportclub die speciale trimavonden organiseert. ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:06

Gaan skeeleren of hardlopen naar stal?

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:31

Tip 1: Ga in ieder geval sporten. Je hebt geen fut omdat je niks doet. Sporten kost energie maar geeft je ook weer meer energie.

Tip 2: Ga iets doen wat je leuk vind. Als je een sport gaat doen om "fit te worden" gaat het sowieso niet werken.

Tip 3: Heb je weinig motivatie/initiatief om uit jezelf te sporten? Ga dan een teamsport doen. Op deze manier heb je verantwoordelijkheid tegenover je teamgenoten en is het lastiger om "toch maar even lekker op de bank te blijven hangen".

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:44

Jurjen schreef:
Tip 1: Ga in ieder geval sporten. Je hebt geen fut omdat je niks doet. Sporten kost energie maar geeft je ook weer meer energie.

Tip 2: Ga iets doen wat je leuk vind. Als je een sport gaat doen om "fit te worden" gaat het sowieso niet werken.

Tip 3: Heb je weinig motivatie/initiatief om uit jezelf te sporten? Ga dan een teamsport doen. Op deze manier heb je verantwoordelijkheid tegenover je teamgenoten en is het lastiger om "toch maar even lekker op de bank te blijven hangen".

Mee eens, je zal jezelf uit dat dal moeten trekken. Komt de conditie, dan komt ook het plezier in sport weer terug. Misschien een lesje Yoga proberen. Heb laatst een keer Hot Yoga geprobeerd. Dat is Yoga in een temperatuur van 38 graden. Het is best zwaar maar je kunt op je eigen niveau meedoen. Daarna voelde ik mij dus erg opgefrist. Misschien is dat wat voor je.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:44

Of stel voor om de stallen van je stalgenoten uit te mesten. Elke dag een paar stallen extra is ook beweging! ;)