Duim kan niet meer buigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Duim kan niet meer buigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 16:50

Hoi allemaal!

2,5 maand geleden ben ik met skiën flink gevallen op mijn duim. Deed heel erg pijn en ik heb 'm toen een weekje ingetaped gehad. Toen ik thuis kwam naar de HA geweest. Advies: Rust houden.

Maar dus nu, 2 maanden later kan ik mijn duim nog steeds niet buigen. Geen pijn, alleen een naar gevoel als ik probeer te buigen. Hij blokkeert als het ware.
Ik wil graag nog een keer naar de HA, maar dan wel goed voorbereid. Op google kan ik weinig nuttigs vinden. Iemand die hier heel toevallig ervaring mee heeft?

Groeten!

__Marije__

Re: Duim kan niet meer buigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:07

Waarom wil je goed voorbereid naar de ha? Hij heeft je twee maanden geleden gezien, geadviseerd rust te houden. Dat heb je gedaan maar je klachten zijn niet over want je hebt bewegingsbeperking. Dat is toch voldoende?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:09

Mee eens, jij bent de patient, hij de dokter. Hij moet jou vertellen wat er is, niet andersom. Soms is het helemaal niet goed om vooraf te googelen, kun je alleen maar enge dingen bij gaan fantaseren...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 17:13

Ik wil goed voorbereid gaan omdat ik de laatste keer het idee had nogal afgescheept te worden met van die kapstoktermen als skiersduim etc. Ik geloof daar niet zo in en daarom wil ik zelf al enigzins een idee hebben waar ik naar toe wil met mijn bezoek voor hij me weer met zoiets afscheept. Een verwijzing voor een EMG oid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:15

Als 2 maanden rust geen verbetering heeft opgeleverd zou ik in jouw geval vragen naar een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Op een foto of scan kunnen ze dan waarschijnlijk zien of er niet iets tussen zit dat de boel belemmert.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:16

Tsja zo zit ik niet helemaal in elkaar, inderdaad wat kleinvosje ook zegt: hij is de dokter, jij de patient. Hij zal dus bedenken wat jij aan onderzoek krijgt. Je moet niet vergeten dat er in al die onderzoeken veel geld om gaat. Een huisarts wordt daar op aan gekeken, als hij veel verwijst. En als je dan alsnog straks het idee hebt dat je afgescheept wordt kun je toch altijd zeggen dat je er zelf geen goed gevoel bij hebt en dat je toch graag wil dat er verder gekeken wordt? En wat dat verder kijken dan inhoudt, dat is iets wat de dokter moet bedenken en jij eigenlijk niet :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:18

Maar soms moet je er ook zelf een beetje achterheen is mijn ervaring. Het ziekenhuis/dokters kunnen ook fouten/slordigheden maken. Mijn neef zou volgens de huisarts gewoon last hebben van een epileptische aanval en hij werd niet doorverwezen. Zijn vriendin heeft toen een aantal dagen iedere dag gebeld voor een verwijzing, uiteindelijk kreeg ze die dan. In het ziekenhuis is een scan gemaakt en bleek ie wel mooi een gezwel te hebben. Wat ik hiermee wil aangeven is dat je zelf vaak prima aanvoelt of het goed is of niet. Als je na 2 maanden nog geen resultaat ziet zou ik toch eisen dat er een ander onderzoek komt naar de oorzaak.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:10

Dat ben ik ook wel met je eens hoor! Maar daarom geef ik ook aan dat je dan best kunt zeggen dat je er zelf geen goed gevoel bij hebt en dat je wel wilt dat er verder gekeken wordt. Maar om nou te gaan uitzoeken welke onderzoeken je allemaal kunt gaan doen vind ik persoonlijk wat ver gaan