Een knobbeltje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Een knobbeltje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 23:28

Hoi allemaal,

Afgelopen jaar ben ik veel afgevallen (was ook nodig) en nu sta ik geregeld voor de spiegel mijn nieuwe ik te bewonderen, ik zie ribben en theezakjes...en een knobbeltje! In mijn borst! Ik ben een beetje geschrokken, maar wel nuchter, en heb besloten het weekend sowieso even af te wachten.
Het is ong een cm doorsnee, glad en hard, en niet pijnlijk of gevoelig, dus mijn eerste ingeving is een cyste.
Ook omdat ik de laatste tijd geregeld zo voor de spiegel sta ( schaam...) en het nu vanavond pas opviel. Dus niet dat het er al langer zat.
Aan de andere kant, aan beide kanten in de familie komt ( inmiddels helaas kwam..) K voor, dus het spookt wel een beetje door mijn achterhoofd.
Moest mijn eerste schrik even kwijt, dus bedankt voor het lezen. Misschien zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?

anneM_Ajax

Re: Een knobbeltje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:31

Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat je maandag ochtend meteen de dokter belt.
Het hoeft niks te zijn, maar laten kijken is altijd goed. Wel even schrikken zo ineens natuurlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:34

Waar ongeveer?
Zijn niet toevallig je oxelklieren opgezet?
Even naar laten kijken kan hoe dan ook geen kwaad.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:34

Ik heb hetzelfde ook gehad alweer 9 jaar geleden. Ik was toen 17 en voelde ineens een knobbeltje in mijn borst. Omdat ik zo jong was dacht de huisarts dat het een cyste was. Heeft me wel voor de zekerheid door gestuurd. Met een echo hebbenn ze gekeken en leek niet kwaadaardig te zijn. Nu 9 jaar later zit het knobbeltje er nog.

Maar niet om je bang te maken hoor... maar bij iedereen is het natuurlijk anders. Ik zou maandag wel even de huisarts bellen om je te laten controleren. Weet je in ieder geval zeker wat het is. Pff... wel beetje eng als je ineens wat voelt he! Ik wens je veel sterkte en volg je bericht even....

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:35

Mijn knobbeltje was ook glad en hard en niet pijnlijk, maar was geen cyste, dus maandag direct afspraak maken en door laten sturen naar het ziekenhuis. Als het niks is prima, maar als het wel mis is moet je er niet te lang meer doorlopen. Ik wens je veel succes en hoop van harte dat je niet dat hoeft te doorlopen wat ik heb moeten doen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:37

Dat heb ik ook gehad, het voelt een beetje als een doperwtje..
Gewoon even naar je huisarts gaan dan krijg je (afhankelijk van je leeftijd) een verwijzing voor een echo of een mamografie. In mijn geval een echo en er was verder niks aan de hand. gewoon een opgezet kliertje. Maar je HA laat je niet doorlopen en beter 10 x tevaak checken dan 1 x te laat! Succes!
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 16-03-12 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:38

kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Grote kans dat het gewoon een cyste is, maar voor de zekerheid ff laten checken. Beter een keer te veel dan een keer te weinig

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:41

Ik vond vorig jaar zomer een knobbel in m'n borst, op m'n man z'n verjaardag, 1 dag voor we op vakantie zouden gaan. Hele vakantie wel een beetje in de rats gezeten. Daarna de HA gebeld, doorverwijzing naar de mammaepoli gekregen en daar bleek na foto's en echo dat het een cyste was. Heb er toen niets aan laten doen, maar later ging die borst toch pijn doen. Terug naar de poli, daar is het leeggetrokken, was vreselijk beurs daarvan (en wat een hork van een behandelaar had ik daar), maar sindsdien gaat het weer goed. Pas nog dat het opnieuw pijn ging doen, maar dat is na 2 weken weer weggetrokken, ik zit tegen de overgang en waarschijnlijk hebben hormoonverschuivingen er bij mij ook invloed op.
Ik kan je wel de raad geven: neem maandag even contact op met je HA, die verwijst je als het goed is direct door naar de mammaepoli, je kan dan waarschijnlijk dezelfde week al terecht, dan weet je tenminste meer. Sterkte en beterschap!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:24

Ik vond zo'n knobbel in mn nek. Ben ermee naar de HA gegaan, omdat ik me toch een beetje zorgen maakte. Die voelde eraan en zei dat het niks is.
Nu, zo'n 4 maanden later, zit de knobbel er nog steeds, helaas

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:27

Dilan1993 schreef:
Ik vond zo'n knobbel in mn nek. Ben ermee naar de HA gegaan, omdat ik me toch een beetje zorgen maakte. Die voelde eraan en zei dat het niks is.

Hoe kan een dokter nu door alleen te voelen zeggen dat het niks is. Dat zei mijn dokter in eerste instantie ook, zal wel niks zijn, nou bleek toch echt borstkanker te zijn. Ik zou daar geen genoegen meenemen.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:30

Ik wil je niet bang maken, maar ik zou zeker even naar de dokter gaan en niet afwachten. beter te vroeg dan te laat, succces! +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:36

Dilan1993 schreef:

Gezien je leeftijd zou ik evt aan Pfeiffer denken, kun je een een hele hoop bulten van in je hals krijgen doordat de klieren opzetten. Een huisarts kan goed beoordelen of je een opgezette klier hebt en dat kan doorgaans geen kwaad.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:41

Ts, hier mijn ervaring van vorig jaar, misschien heb je er wat aan.
[MW] Wachttijd mammografie 6 weken!

Sowieso even langs je huisarts, geen risico mee nemen.
Pb box staat voor je open

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:34

Hoeft inderdaad niet meteen kanker te zijn, even langs bij je huisarts.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:41

Ts, heb je inmiddels iets ondernomen?