Ik ben nu ruim 9 weken zwanger, Sinds 3 weken geef ik enorm veel over, alles komt eruit. Kleine beetjes op een dag eten en drinken helpt helaas niet. Ook moet ik heel veel gal overgeven, wat heel erg smerig is! Mijn bloeddruk is veel te laag 90/60. En vaak voel ik me ook erg slap. Vanmorgen hebben ze 6 buisjes bloed afgenomen, oa suikers, bloedgroep, bloedarmoede etc....
Zijn er meer bokkers die dit meegemaakt hebben, en hoe gingen jullie ermee om? Ik zit nu sinds een week in de ziektewet, omdat ik op het werk ook heel erg vaak moest overgeven, en ik zo niet bij de mensen thuis kon komen (werk in de zorg). Ook tips zijn van harte welkom.
Poeh das erg om te lezen en dan ben je pas 9 weken mijn moeder is ook heel erg ziek geweest toen ze zwanger was van mij en een hoop afgevallen.....
Ik heb eigenlijk geen voedingstips omdat elke vrouw weer wat anders eet en haar maag meschien niet hetzelfde accepteerd als van een andere zwangere vrouw
maar ik zou wel gewoon blijven eten ookal komt het er weer uit er blijven zoiezo wel wat voedingstoffen in je lichaam achter
Ik zou proberen zo licht mogelijk te eten bv een cup a soupje hier en daar en meschien wat crackers of beschuit ...
Ik ben niet zwanger, maar moet ook enorm veel overgeven. Heb op Inet al allerlei tips gevonden (op je li. zij liggen, cola drinken, pepermunt eten) maar echt helpen... Ik probeer nu meer op mijn ademhaling te letten (4 tellen in, 4 uit als ik het voel opkomen), dat werkt beter. Bij mij is het ook veel gal en slijm, gecombineerd met enorm maagzuur (in mijn keel). Bij mij zijn ze er ook nog niet overuit, vrees iets met mijn (blinde) darmen.
@ Astrid, wat vervelend zeg dat je zo vaak moet overgeven. Het eerste wat in mij opkwam, is dat het idd mss iets met je blindedarm kan zijn....Veel sterkte ermee. Hoop dat je gauw van de misselijkheid af zult zijn.
jeetje dat klinkt niet fijn.. beterschap klinkt een beetje banketstaaf maar ik hoop dat er snel een oplossing komt.. Heb je niks tegen het overgegeven gekregen of willen ze eerst proberen de oorzaak te achterhalen?
Gewoon bij de dokter Emesafene vragen Of Cyclizine. Dat is er speciaal voor.
IndyPascalle
Geplaatst: 16-03-12 20:23
Heb je het er al over gehad met de verloskundige, misschien dat die nog een oplossing heeft. En ik las ook ergens (ben inmiddels 12 weken zwanger, maar heb gelukkig nergens last van, maar dan lees je er natuurlijk wel veel over) dat er ook pilletjes voor zijn als het heel erg is, maar daarvoor moest je geloof ik bij de huisarts zijn.
Inderdaad, er bestaan pilletjes voor om de misselijkheid tegen te gaan... Zodat je dus niet meer over hoeft te geven. En let je wel op dat je genoeg blijft drinken, zodat je niet uitdroogt...
troi
Geplaatst: 16-03-12 20:28
NAar je huisarts gaan! het is veel slechter om weinig voedigstoffen op te nemen dan pilletjes te slikken. Dit zijn geen dingen om lang mee te wachten.
kimberley12
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-12 20:28
Ik heb inderdaad zetpillen gekregen van de ha, de Emesafene was dit. Helaas heeft het tot nu toe niet geholpen. Maar blijf gewoon volhouden, kleine beetjes proberen te eten, en goed rusten.
KozieZ
Geplaatst: 16-03-12 20:31
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Vervelend dat je er zo misselijk en ziek van bent. Er zijn inderdaad wel medicijnen voor tegen het overgeven.
Zelf heb ik ook erg veel overgegeven tijdens mijn zwangerschap. Bleef de eerste maanden alleen maar afvallen. (en een lage bloeddruk) Wat bij mij een beetje hielp was: - eerste cracker in bed eten, nog voor het op staan - gele vla eten - druivensap (was op aanraden huisarts) - niet te vet eten - blijven eten, ondanks het overgeven. Je haalt er toch voedingsstoffen uit, ook al zit het soms maar even in je maag. Iets is beter dan niets. - goed drinken, opletten dat je niet uitdroogd - bij sommige mensen helpt cola drinken, bij mij niet
Veel succes, hopelijk is het over een week of 4 voorbij, als je de 13 weken voorbij bent!
bouillion drinken tussen de middag en indd toch blijven eten, ik had het gelukkig alleen in de ochtend maar ook al met 6 weken (zo kwam ik erachter dat ik zwanger was en 4 weken later was ik het vruchtje kwijt helaas) ik kon meestal pas na 14.00 wat echt eten, maar zeker geen vette dingen dat ging zowiezo niet! grappig was dat ik overal popcorn rook...schijnt ook door de zwangerschap te komen tja doet rare dingen met je lijf ook dingen die je eigenlijk niet verwacht, jij denkt hoe kan ik nu genoeg voeding stoffen binnen krijgen voor de kleine daarom probeer gezond te eten en kleine hoeveel heden!
Van harte gefeliciteerd!! Hier hetzelfde probleem hoor..dus ik lees even gezellig mee !!
Pipi
Geplaatst: 24-03-12 15:04
Ik hoop voor jou dat het stopt als je de eerste 3 maanden voorbij bent,ik heb 9 maanden lang dag en nacht gespuugd. Idd Emesafene kan helpen,Nux vomica van dokter Vogel is ook een optie. Beiden deden bij mij helaas nauwelijks iets,maar ik kon wel gewoon eten,gaf over en at weer vrolijk verder
Hopelijk gaat het snel over en kan je verder onbezorgd van je zwangerschap genieten!
Beetje zoeken naar het geschikte menu voor jou, bij Gioya deden Granny Smith appels het goed terwijl ik bij Enya juist van fruit ging kotsen en daar cola echt een wondermiddel was Met een beetje geluk reageer je alleen zo op je HCG en niet op progesteron dus dan is het rond week 16 klaar met spugen!
Hoe gaat het inmiddels? Wel al iets beter, of nog steeds zo?
Tieme
Geplaatst: 24-03-12 21:28
Ik ben ook de eerste weken kotsmisselijk geweest. werk ook in de zorg en dit was geen goede combi ik heb een week thuis gezeten op de bank in innige omhelsing met m'n emmertje. hierna de HA en de vlos gebeld en die vonden dat het erbij hoorde maar dat het wel dragelijk moest wezen. dus ook emefasene gekregen. eerst de gewone pillen. die leken eerst weinig tot niets te doen. maar emefasene moet je eigenlijk net als bij andere medicijnen, zeer regelmatig innemen. standaard om de zoveel uur zodat het middel goed opgebouwd wordt in je bloed. dus niet denken, ik ben niet misselijk of het helpt niet dus ik sla over. dan zakt het niveau in je bloed en wordt of blijf je misselijk. ik moest de dosering ophogen met 1 pil. ook duurt het vaak een paar dagen totdat het helpt. met 12 weken kon ik stoppen. toen was de misselijkheid weg.
ik heb veel coca cola gedronken. dit neemt ook vaak misselijkheid weg. wordt ook gebruikt bij mensen die chemo krijgen en missleijk zijn.. hoor ook goede verhalen over sea-bands. dat zijn armbandjes die op een bepaald punt op je pols drukken en hierdoor de misselijkheid kan verminderen of stoppen.
vanille vla. en verder alleen even eten waar je trekt in hebt. kleine beetjes eten. bouillon of wat zoute drop tegen de lage bloeddruk.
Bij mij hielp coca cola ook, light dan. Gember schijnt ook te helpen.
Let er wel op dat je niet uitdroogt.
ikkeniet
Geplaatst: 24-03-12 22:06
Ga op zoek naar een goede accupunctuur praktijk. Niets hielp bij mij, ik ben vele malen (6 keer) uitgedroogd opgenomen geweest. Tot ik dit ontdekte. Werkte perfect, maar je moet er heel vaak naartoe. Zelfs de genacoloog was stom verbaasd.