Ik blijf maar overgeven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Ik blijf maar overgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 05:09

Goedenacht/morgen Bokkers,

Ik begrijp dat het misschien een beetje stom klinkt en al helemaal op dit tijdstip, maar ik weet even niet meer zo goed wat ik met mezelf aan moet.
Gisteravond na de karatetraining begon het opeens, ik werd misselijk. Toen ik thuis was werd het alleen maar erger en toen ik onder de douche weg kwam was het tijd(half 10) om op de knieen voor het toilet te zakken *\o/* . Ik wist niet wat me overkwam, want ik heb al sinds mijn 7e jaar niet meer overgegeven.

Er zat nauwelijks iets in mijn maag, vooral water, en nu al een tijdje helemaal niets meer. Ieder uur is het namelijk weer zo ver: overgeven, proberen te slapen, na een halfuur weer wakker en misselijk, overgeven... ik spoel steeds mijn mond met een slokje water maar dat komt er dan ook net zo hard weer uit.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt, en ik maak me dus ook een beetje zorgen omdat ik normaal nóóit overgeef. Kan iemand me even geruststellen? Stopt het vanzelf een keer? Ik moet zeggen, het is behoorlijk slopend. Kan ik iets slikken om het op te laten houden? Ik zou ook zo graag wat water drinken maar dat gaat dus niet. :(

NESCAFE

Re: Ik blijf maar overgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 05:18

Kun je iets verkeerds gegeten hebben gisteren? Mischien helpt het om wat niet al te hete kruidenthee te drinken? Koud water irriteert de maag sneller.
Beterschap in elk geval.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 05:23

Ik heb niets gegeten dat ik anders niet eet, maar zou het dan niet na 1 of 2 keer gewoon over moeten zijn?

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 05:36

Denk dat je iets verkeerd hebt gegeten. Weet niet of je domperidon in huis hebt? Anders een pepermuntje nemen. Koud water over de binnekant van ne polsen laten stromen. Sterkte!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 05:48

Ik geloof niet dat we dat hebben. Mijn moeder heeft net beloofd zo wel even langs de drogist te gaan. Net voor de 8e keer overgegeven, er komt nauwelijks meer iets uit maar ik blijf maar kokhalzen. Ik zit nu beneden te wachten tot mijn kopje thee lauw wordt, misschien dat dat helpt!

Bedankt alvast!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 05:50

Heb je koorts?
Als je geen domperidon in huis hebt, een reistabletje wil ook wel eens helpen.

Hopelijk is het snel over!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 05:59

Dat weet ik eigenlijk niet, ik denk van wel. Reistabletten zijn hier zeker niet aanwezig maar misschien dat mams die zometeen wel mee kan nemen!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 06:06

Dan kan het een buikgriepje zijn...
Beter neemt je moeder dan domperidon, dat is beter dan reistabletje. Liefst een zetpil, dan wordt je maag niet belast en spuug je deze niet uit na inname.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 06:10

Iedereen is wel 's een keer ziek, denk dat je t gewoon even uit moet zitten.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 06:31

Bedankt allemaal.
Helaas ligt de thee ook alweer in t emmertje. Domperidon dus, staat genoteerd!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 06:33

Pepermunt al geprobeerd? Totdat de domperidion er is?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 06:35

Bah vervelend zeg :(:) ik denk een buikgriepje. Domperidon helpt inderdaad goed. Heb 't vorige week ook nog moeten gebruiken helaas. Wel de zetpilvorm inderdaad. Verkrijgbaar bij je apotheek. Beterschap!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 06:43

Wat vervelend voor je TS! Het kan idd goed een buikgriepje zijn. Misschien een rare vraag, maar wat voor soort misselijkheid heb je? Echt zo'n misselijkheid die je goed voelt in je buik of zo'n misselijkheid waarvan je ook een raar gevoel in je keel krijgt?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:08

ik zou niet zelf van alles gaan halen bij de apotheek maar even telefonisch contact zoeken met de huisarts en hem wat voor laten schrijven. Waarschijnlijk word dat wel een domperidon zetpil maar denk dat het verstandiger is om hem te laten bedenken wat gaat werken en wat er aan de hand is.
Sterkte en beterschap

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:14

Polly schreef:
ik zou niet zelf van alles gaan halen bij de apotheek maar even telefonisch contact zoeken met de huisarts en hem wat voor laten schrijven. Waarschijnlijk word dat wel een domperidon zetpil maar denk dat het verstandiger is om hem te laten bedenken wat gaat werken en wat er aan de hand is.
Sterkte en beterschap

Nou vind ik dit niet zo'n levensbedreigende of ernstige situatie om de HA te bellen hoor. Het is w.s. een simpel buikgriepje.
Houdt het een aantal dagen aan of je krijgt symptomen van uitdroging, dan een huisarts bellen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:23

fliam schreef:
Polly schreef:
Sterkte en beterschap

Nou vind ik dit niet zo'n levensbedreigende of ernstige situatie om de HA te bellen hoor. Het is w.s. een simpel buikgriepje.
Houdt het een aantal dagen aan of je krijgt symptomen van uitdroging, dan een huisarts bellen.

Nou ze kan zelfs geen slokje water binnen houden begrijp ik. Sinds gisteravond. Tel daarbij op dat ze veel vocht verloren is door het overgeven.

Ik zou even de huisarts bellen om te vragen of ze iets kunnen voorschrijven.
Niet de spoedlijn dat zal niet nodig zijn. Maar de huisarts is niet alleen voor spoedeisende hulp.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:35

Ik heb het ook een keer gehad, ik dacht het gaat weer goed.Ik at iets en gaf 15 keer achter elkaar over,ik kreeg van de huisarts toen pillen.Dus ik zou gewoon even bellen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:43

rustig aan doen en een kleine beetjes thee drinken
ik heb zoiets wel vaker gehad meestal had
ik dan iets verkeerds gegetentegen de middag was het weer over

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:53

Ik denk ook dat het een buikgriepje is... Mijn moeder had het vorige week ook. Een dagje alleen maar overgeven, terwijl ze niets meer in haar maag had en flinke hoofdpijn. Na een dag knapte ze weer op en kon weer rustig aan wat drinken. Tot die tijd kwam elke slok water er weer uit...Gewoon even uitzieken en geen paniek dus :(:)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:03

Het klinkt misschien raar maar mij is altijd geleerd dat als je zoveel overgeeft je juist even een droge cracker of iets moet eten.
Dit wel in telkens kleine beetjes, liefst lekker in bed blijven liggen en niet gaan wandelen etc.
Lauw water zou ik ook niet doen, dan ga je juist.

En idd lekker onder de wol kruipen en uitzieken!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:06

Heb je bij je training geen klap op je hoofd gehad?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:11

Even een klein tipje ivm het overgeven: blijf gewoon drinken ookal komt het er weer uit. 1 Dan is het overgeven wat aangenamer (ik vind zelf water overgeven beter als gal) en 2 dan raak je ook niet uitgedroogd.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:17

Heb je je blinde darm nog? Als je daar last van hebt dan geef je ook constant over. Ik zou idd ook even contact met de huisarts opnemen, better safe than sorry!!Sterkte

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 09:02

Wat een reacties allemaal! Tsjah het klinkt misschien een beetje overdreven allemaal maar ik heb zoiets dus nóóit, en schrok er een beetje van. Ik heb geen pepermunt in huis denk ik, ik zal mijn broertje nog even vragen. Ik drink nu af en toe kleine slokjes water, ben nog steeds kótsmisselijk maar overgeven lukte net niet dus ik hoop dat het al op z'n retour is. Huisarts is gebeld, maar de assistente vond het niet zó zorgwekkend en dus moet ik om 11 uur weer bellen. Mijn ma is nu naar dr werk en belt vanaf daar de apotheek of ze iets kunnen adviseren.

Ik heb mijn blinde darm nog, maar geen pijn in die omgeving dus ik neem aan dat dat het niet is. Ik heb geen klap op mijn hoofd gehad, maar ben wel een paar keer gevallen.
De misselijkheid komt vooral vanuit mijn maag, verder nergens last van.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:06

lijkt het hier op? is heel besmettelijk!

Symptomen Norovirusbesmetting

De symptomen van buikgriep zijn braken en diarree, die meestal beginnen tussen 15 en 48 uur nadat iemand het virus binnenkrijgt. Het braken is vaak heftig en kan heel plotseling optreden[7]. Het braken wordt ook wel projectielbraken genoemd, vanwege de soms optredende heftigheid. Verder zijn hoofdpijn, buikpijn, maagkrampen, spierpijn, malaise en milde koorts de meest voorkomende klinische symptomen. Er is geen bloed of slijmbijmenging in de ontlasting (feces).