Harde buiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Harde buiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 22:43

Hallo,

ik zit me toch een beetje druk te maken, en weet nu niet of het nodig is nu nog de vk te bellen of te wachten tot morgen.
Ik ben momenteel 23 weken zwanger en heb sinds 2weken regelmatig harde buiken.
Ben sinds vorige week woensdag al gestopt met werken ivm bekken instabiliteit en er op mijn werk geen aangepast werk is.
Nu heb ik ook sinds die bekken klachten telkens harde buiken.
De ene keer voel ik het wel, en de andere keer word alleen mijn buik hard en voel ik niks rondom mijn baarmoeder.
Op het moment mag ik al niks en dan nog heb ik er telkens last van.
Bijv. als ik opsta, de trap op loop, stukjes wandel, of gewoon ineens uit het niets.

Nu is mijn vraag is het nodig nu nog de vk te bellen of morgen even contact op te nemen?
Maandag heb ik sowieso een afspraak, maar wil ook niet voor niets de verloskundige bellen op dit tijdstip.

Heb verder trouwens geen pijn, voel soms alleen die banden echt trekken.
En ook verder geen koorts klachten of kortademigheid.

Alvast bedankt!

Mindfields

Re: Harde buiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:45

Als je het niet vertrouwt, gewoon nu bellen, maar ik had in die periode van de zwangerschap ook al harde buiken. Kon gemeen pijn doen! Sterkte!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 22:48

Ja las op andere fora's al dat het geen kwaad kon.
Dus vandaar mijn vraag, heb er ook geen pijn aan ofzo.
Ja soms echt die banden, maar dat is meer na wat inspanning.

Als het idd echt pijn had gedaan had ik meteen gebeld maar dat is dus niet het geval.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:48

Stelregel is sowieso: als je je zorgen maakt, gewoon de Vk bellen.

Maar over de harde buiken: zolang je er geen echte pijn van hebt kan het geen kwaad. Normaal zeggen ze dat het komt omdat je lichaam je vertelde dat je rustiger aan moet doen of, in een verder stadium, kunnen het voorweeen zijn. Hoe vaak heb je ze? En heb je echt pijn of voel je het alleen?
Wat je lichaam eigenlijk doet met harde buiken is oefenen voor als strakjes de weeën er zijn. Het kan volgens mij echt geen kwaad. Maar nogmaals: maak je je zorgen, gewoon bellen! Altijd beter dan ie druk maken :j

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:50

Ik had ook vanaf de 4e-5e maand heel veel harde buiken. Op tijd je rust nemen is heel belangrijk.

Ik heb een periode gehad dat ik er wel 30 op een dag had. Uiteindelijk had ik op het eind niet in de gaten dat de bevalling al begonnen was. Die harde buiken was ik wel gewend, hahaha. Alles goed gekomen hoor.

Maak je niet teveel zorgen, het komt best vaak voor. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon even bellen. En anders even wachten tot morgenochtend. Het is wel belangrijk dat je verloskundige er van af weet.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:51

Als je je zorgen maakt kun je altijd contact opnemen met de huisartsenpost, dat is beter dan je zorgen maken, maar ik denk dat je inderdaad daar fijn aan het groeien bent in je lijf. Je kunt inderdaad overal steken krijgen, in je rug maar ook in je buik, ik kon al heel snel niet meer trappen lopen. Spannend hoor zo'n eerste keer zwanger

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 07:37

Ik heb gisteravond toch even gebeld en de vk vertrouwde het niet helemaal.
Mijn bloeddruk was sowieso hoger als normaal en mag op dit moment even helemaal niks meer.
Moet in de gaten houden dat ik geen koorts of kortademigheid krijg.

Ik voel me echt een ontzettende kneus -O-
Word raar aangekeken, want ja ben gezond toch?

En die hormonen werken helemaal niet mee -O-
Vind het echt verschrikkelijk dat ik niks kan en mag, zodra ik wat doe krijg ik of pijn aan mijn bekken of een harde buik blegh!

Nog mensen die weten wat je wel kan doen i.c.m met bekken instabiliteit en die harde buiken?
Gelukkig doen die geen pijn en heb ik ter ondersteuning gelukkig een bekkenband wat al een stuk helpt.

Is het ook waar dat het na 24-25 weken minder word of is dit een fabeltje?

Zou dolgraag weer aan het werk kunnen of iets kunnen doen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:11

Helaas zit er niets anders op dan naar je lichaam luisteren en rust nemen. Ik heb ook bekkeninstabiliteit gehad in mijn zwangerschap en als ik teveel ging doen kreeg ik dat de volgende dag te verduren. Echt, neem rust, hoe frustrerend dat ook is(vond ik ook!) Vooral icm hogere bloeddruk(die is bij mij constant laag gebleven). Je lichaam neemt het nu gewoon van je over en vertelt je wat je wel en niet kunt. Sterkte!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:17

Ik had zelf idd normaal een hele lage en mooie, maar gisteravond was hij toch omhoog gegaan.
Hoe vulde jij je dagen in dan? Ik moet nog 17weken dus het lijkt een eeuwigheid te duren nu.

Ik krijg met mn bekken trouwens meteen last als ik wat doe, zodra ik wat oppak om te doen en dit word teveel zak ik gewoon zowat door mijn benen heen.

Voelde jij je ook zo onnozel in die tijd dat je niks mocht?
Rust had ik idd sowieso al, ga zo maar even een filmpje kijken ofzo.
Vind de dagen iig erg saai zo..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:21

Ik kon me op een gegeven moment bijna niet meer bewegen door mijn bekken en dat was echt stomvervelend. Zelfs naar de wc gaan was een hel door de pijn. Ik heb de dagen tv-kijkend doorgebracht en boeken gelezen. Inderdaad een erg nutteloos en onnozel gevoel krijg je er van. Maar je kan niet anders dan rust nemen helaas.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:32

Dan heb jij waarschijnlijk ook teveel gedaan denk ik dat het al zo erg was? Gelukkig lukt me dat iig nog wel, zeker die bekkenband geeft dan enorm verlichting.

Oke, zal maar vast films en boeken gaan inslaan dan :Y)

Kreeg jij trouwens ook reacties van mensen dat het allemaal wel zal meevallen etc?
Ik krijg dat nu namelijk van bepaalde kanten wel te horen en voel me daardoor echt bezwaard.

Dan zeggen ze: ja al die vrouwen werkte tot hun 34ste week zwangerschap etc.
Ik vind vooral dat heel erg moeilijk en gister zat ik er zo doorheen dat ik in staat was weer te gaan werken.

Mijn fysio zei al, begin dan maar een hele week met 4uurtjes per dag en dan niet huilen als je zometeen idd helemaal niks meer kan en met alles vergaat van de pijn.
Plus nog eens kans op blijvende schade na je zwangerschap.

Voor m'n dochter kon het verder geen kwaad, zolang de harde buiken geen weeen worden.
Maar ja zit er natuurlijk helemaal niet op te wachten dat ik zometeen vroegtijdig beval door al die ellende.
Daar is ze me veel te dierbaar voor.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:25

Ik zou lekker rustig aan doen, hoe vervelend het ook is voor jezelf of omgeving.
Het is maar tijdelijk, werken kan altijd nog, je gezondheid is nu even belangrijker.

Ik heb tot nu toe een makkie, vind ik zelf, maar heb wel heel vaak pijn in mijn
stuitje, waardoor langdurig zitten een ramp is, maar zolang het kan en mag werk
ik ook gewoon, maar als het niet mag...sja helaas! Harde buiken heb ik nog niet
gehad volgens mij. Dat speelt met name toch op als je je te druk maakt?

Sterkte!!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:32

Druk maak ik me sowieso wel, werkte voor een uitzendbureau bij een bedrijf.
Zit nu al dik een week in de ziekte-wet en niemand die me vertellen kan wanneer ik geld ga zien.
Daardoor maak ik me extra druk omdat ik dan liever werk ookal kan dit niet.

Vind het echt verschrikkelijk zonder geld thuis te zitten, zit tussen 4 muren opgesloten, kan nergens heen, kan me auto niet tanken, kan niet even nog naar een babyzaak of iets..

Plus ben ineens afhankelijk van mijn vriend, en die vergeet zoals vandaag weer geld te pinnen zodat ik zonder geld thuis zit.
Kan je vertellen dat dit uiterst frustrerend is!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:37

Ik had bij de 2e zwangerschap vanaf een maand of 3/4 al harde buiken.
Kamer stofzuigen moest in drie keer, tussendoor eerst weer op de bank, wachten tot het over was.
Ging volgens mij wel tot het eind toe door, maar is al 12 jaar geleden, dus weet het niet meer precies :o

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:16

Ai, dat is wel een rot situatie inderdaad, snap dat je geneigd bent te gaan werken!
Met een uitkering kan het soms even duren, de ene keer sneller dan de andere keer.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:07

ik ben vanaf nu ook ziek gemeld,ik ben nu 19 weken zwanger.
vind het echt rot thuis zitten,maar ik heb alleen maar harde buiken als ik veel inspanning doen,gewoon opbezoek gaan bij mensen of auto rijden enzo dat gaat nog super,alleen het werk wat ik doe gaat nu niet,ik zit nu ook met de vraag ben ik verplicht 24/7 binnen te zitten.gelukkig heb ik niks aan de heupen.sterkte ermee echt vervelend zoiets.