Heel herkenbaar, dat heb ik ook, alleen laat ik het zodra het langer dan 2 weken duurt, verhelpen door de manueel therapeut (is tevens mijn fysiotherapeut die heeft doorgeleerd). Er zitten dan waarschijnlijk een of meerdere wervels in je bovenrug net niet helemaal goed, wat een bewegingsbeperking geeft en waardoor je dat brandende gevoel krijgt (of het voelt alsof je een flinke dreun tussen je schouderbladen hebt gekregen). Dat je nek nu ook meedoet is niet zo raar, daarmee ben je waarschijnlijk al jaren mee aan het compenseren. Snel afspraak maken met fysio die ook manueel therapeut is, en los laten maken. Dan worden - als je een goede therapeut hebt!!!!- éérst de spieren gemasseerd en daarna lichte druk op je wervels gegeven om ze te mobiliseren; zit het erg vast dan kan het nodig zijn om te mobiliseren met een zgn. versnelling, een korte heftige manipulatie van de betreffende wervel. Omdat je er al jaren mee loopt, moet je er ook rekening mee houden dat het lang kan duren voor je er helemaal vanaf bent, en dat je wervelkolom op meerdere plaatsen minder mobiel is dan wenselijk is.
Beterschap!