.Onder welke redenen zou je nou eigenlijk een afspraak maken bij de oogarts/opticien? Dat vraag ik me eigenlijk al een hele tijd af. Hoop dat jullie mij het antwoord kunnen geven!
.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
.
.

. Miss_Caroo schreef:Ik dacht altijd dat ik goed kon zien. Tot ik eens mijn ogen ging laten meten. Tja doen deden ze me na de meting een bril op en moest ik een straatbord lezen. Wow, opeens zag ik het 10 x beter. Terwijl ik dacht dat ik het goed kon zien?
Maar ik heb heel weinig sterkte.
Miss_Caroo schreef:Als je bijv. veel hoofdpijn hebt.
Maar als je je ogen laat meten, je moet toch altijd een bril, want geen enkele ogen zijn perfect.
En tja oogarts, als dat nodig is.
Er zijn genoeg mensen die geen bril hebben en er ook geen nodig zijn. Bij de schoolarts eerder zag ik altijd prima, niets aan het handje. Toen ik echter op mijn 15e hoofdpijn kreeg en niet goed aan de linkerkant ergens langs kon kijken, moest ik wél aan de bril. Nou ja, lens. Alleen maar aan mijn linkeroog. Rechts kwam pas een jaar later. anneliesdj schreef:Heb ik overigens niet, vind het maar duur allemaal en dat ik er nou zoveel last van heb... Niet echt, alleen ondertiteling bij sommige films is moeilijk als ik te ver van de tv zit.
Als brillen vergoed gaan worden ga ik er wel een halen, onzin dat dat niet in basispakket zit.
Wendy schreef:anneliesdj schreef:Heb ik overigens niet, vind het maar duur allemaal en dat ik er nou zoveel last van heb... Niet echt, alleen ondertiteling bij sommige films is moeilijk als ik te ver van de tv zit.
Als brillen vergoed gaan worden ga ik er wel een halen, onzin dat dat niet in basispakket zit.
Ik vind het terecht dat brillen voor lage sterktes niet in het basispakket zitten. Je schrijft het zelf al: je hebt er nauwelijks last van. Bovendien: een simpel brilletje voor een lage sterkte is echt niet zo duur hoor. Ga langs bij Hans Anders of Specsavers en je hebt al voor een paar tientjes een bril die jaren mee kan.
Ik vind het juist vreemd dat brillen voor hogere sterktes niet in het basispakket zitten. Die zijn pas duur, de mijne is een paar honderd euro.
Voor de TS: als je het idee hebt dat je niet meer zo goed ziet, ga dan inderdaad gewoon langs een opticien. Die meten je ogen gratis op.
Een oogarts is eigenlijk alleen bedoeld voor de speciale gevallen: jonge kinderen, extreem hoge sterktes en oogziektes.
TeckTonie schreef:Wendy schreef:Ik vind het juist vreemd dat brillen voor hogere sterktes niet in het basispakket zitten. Die zijn pas duur, de mijne is een paar honderd euro.
+1
Ekeif96 schreef:Maar wat zie je onder een lage sterkte?
En als je er echt last van hebt (ondertiteling, schoolbord etc.) dan zou ik denken, koop hem dan zelf.
Dan heb je toch geen zin om te gaan wachtten tot hij wel in het pakket zit? (of ben ik nu raar?)