Daar ben ik benieuwd naar.. En dan vooral; * Waar belemmerd het jou in? * Hoe ben je er af gekomen?
En ik doel met dit topic echt op de mensen die een fobie ontwikkeld hebben. Niet op mensen die er wel een beetje van herkennen, maar die zich er door laten leven en leiden.
Ik ben 4 jaar lang nauwelijks de deur uit geweest, ik deed boodschappen en ging met de bus naar een vriendin en verder kwam ik niet, ging ook vrijwel nooit naar verjaardag of andere plekken waar veel mensen zouden kunnen zijn. Mijn grootste punten waren bang zijn iets raars/doms te zeggen of doen, ik was constant achterom aan het kijken omdat ik dacht dat iedereen me achtervolgde..
Uiteindelijk ben ik gaan werken als bezorger voor Sandd, dat kon op mijn manier, mijn tijd en voelde veilig in mijn eigen dorpje. Omdat het geen vetpot was via de bijstand bij een re-integratiebureau terecht gekomen die mijn bij een soort lifecoach heeft geplaatst, na een aantal gesprekken heb ik geleerd er op een andere manier mee om te gaan.
Ik ben daarna begonnen met vrijwilligerswerk, heel ongedwongen en dat bevalt nog steeds erg goed, ik zit er al bijna 2 jaar. In de tussentijd ben ik echt wel gegroeid, ik sta nog steeds niet graag in de spotlight maar krijg geen paniekaanvallen meer. Ben minder bewust bezig met wat mensen wel niet van mij zouden kunnen vinden en daardoor sta ik een stuk relaxter in het leven. Er zijn zeker nog verbeterpunten maar al met al ben ik heel blij met waar ik nu ben.
Waarom wil je dat weten? Ik heb er geen maar ik vind bij zulke persoonlijke vragen het zelf iig wel zo netjes als er wat toelichting is over het waarom van de vraag.
BarbaLala
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-12 23:15
Daar hoef ik geen verantwoording voor af te leggen aan jou
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 14-03-12 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Pauline
Geplaatst: 14-03-12 23:16
per pb besproken
Laatst bijgewerkt door Pauline op 14-03-12 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Aprils_joke
Geplaatst: 14-03-12 23:16
ik heb een bang voor als mensne me aanraken.
vooral bij mannen als ze me aanraken raak ik in paniek. ik weet niet of dar een fobie is.
ik ga bijna nooit menigtes in . disco gaat nog (als het maar niet te vol staat ) maar als ik echt in mensen massa kom (dat je tegen elkaar gedrukt wordt ) raak ik in paniek.
ik heb vooral angst als mensne zomaar uit het niets hun hand op de leggen of me vast pakken/knuffelen.
Saaams
Geplaatst: 15-03-12 16:04
love_western schreef:
Even snel opgezocht.
En ik herken er wel wat in. Maar komt denk ik gewoon door onzekerheid en laag zelfbeeld.