Jamiie schreef:ik had dat ook toen ik 5 jaar geleden met antidepressiva begon.. ben er nu een jaar vanaf trouwens.
het is bij mij nooit echt minder geworden, van antidepressiva ga je sowieso meer eten.
ik heb trouwens ook een proefperiode gehad van verschillende medicijnen, om de juiste te vinden. daarvan ben ik ook echt heel erg aangekomen.
Het is een zeer beruchte bijwerking dat je dikker kan worden van antidepressiva en dat de eetlust verhoogd wordt, maar niet bij alle en het is per persoon verschillend. Ik heb ooit antidepressiva gekregen waar ik inderdaad meer van ging eten, maar met degene die ik nu al een aantal jaar heb eet ik juist te weinig (zit snel vol). Helaas heeft deze als bijwerking dat je er evengoed dikker van wordt (vocht vasthouden) en ik kamp dan ook al een aantal jaar met (voor mij) overgewicht, ondanks dat ik meer zou moeten eten per dag. Ik hou niet van snoep, eet minimaal 5-6 dagen groenten (geen sausjes), beweeg me suf en toch val ik niet af. Inmiddels heb ik me erbij neergelegd en kan alleen maar hopen dat ik ooit van die stomme pillen af kom.