antidepressiva en gigantisch last van eetbuien..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

safiye

antidepressiva en gigantisch last van eetbuien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 22:00

Hallo lieve mensen,

zijn er nog meer onder jullie die middelen tegen depressie slikken en worstelen met eetbuien? Ik zit nu twee weken aan de zoloft en behalve dat ik me eigenlijk nog meer down en moe voel heb ik alle zelfcontrole verloren wat betreft zoetigheid.. drop, pakken koekjes, scheppen suiker in thee koffie, ik ga gewoon door tot ik misselijk ben, verschrikkelijk.. gaat dit over, moet ik mezelf even een grote schop geven of toch op een ander medicijn overschakelen?

tips en reacties welkom :7

Jamiie

Re: antidepressiva en gigantisch last van eetbuien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:46

ik had dat ook toen ik 5 jaar geleden met antidepressiva begon.. ben er nu een jaar vanaf trouwens.
het is bij mij nooit echt minder geworden, van antidepressiva ga je sowieso meer eten.
ik heb trouwens ook een proefperiode gehad van verschillende medicijnen, om de juiste te vinden. daarvan ben ik ook echt heel erg aangekomen.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:48

Ik had hier in het begin ook last van maar nu niet meer. Het heeft wel ongeveer een jaar geduurd!
Ik heb trouwens seroxat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:55

Hier geen last van vreetbuien of meer eten. Heb lexapro gehad en nu prozac. Van de eerste kwam ik wel veel aan terwijl ik niet meer ben gaan eten. Was voor een deel ook veel vocht vasthouden.

safiye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:57

Ik gebruik sertraline,
Of de eetbuien nou echt van de medicijnen komen of van de depressie zelf is me nu ook niet helemaal duidelijk..
sinds vandaag gaat het wel weer beter, maar ik moet zeggen dat ik er toch over denk om ermee te stoppen. ik weet wat de oorzaak van mijn depressie is, en ook dat die over een tijdje langzaam opgelost gaat worden.. gewichtstoename is echt een heel hekel punt voor mij (voor wie niet :o )

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:01

als jij na 2 weken je nog steeds down voelt je moet toch al wel iets merken maar het duurt 3weken in ieder geval.

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:06

Met toeval dat mijn vriendin vanmiddag zei dat ze dat had door de antidepresiva en daarnaast nu sinds een maand chroom slikt wat haar van die eetbuien afhielp!! Was een tip van de homeopaat ;)

Zelf gebruik ik geen antidepresieva ma wel chroom;) ma misschien hebben degene die er last van hebben er wat aan...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:47

Jamiie schreef:
ik had dat ook toen ik 5 jaar geleden met antidepressiva begon.. ben er nu een jaar vanaf trouwens.
het is bij mij nooit echt minder geworden, van antidepressiva ga je sowieso meer eten.
ik heb trouwens ook een proefperiode gehad van verschillende medicijnen, om de juiste te vinden. daarvan ben ik ook echt heel erg aangekomen.

Het is een zeer beruchte bijwerking dat je dikker kan worden van antidepressiva en dat de eetlust verhoogd wordt, maar niet bij alle en het is per persoon verschillend. Ik heb ooit antidepressiva gekregen waar ik inderdaad meer van ging eten, maar met degene die ik nu al een aantal jaar heb eet ik juist te weinig (zit snel vol). Helaas heeft deze als bijwerking dat je er evengoed dikker van wordt (vocht vasthouden) en ik kamp dan ook al een aantal jaar met (voor mij) overgewicht, ondanks dat ik meer zou moeten eten per dag. Ik hou niet van snoep, eet minimaal 5-6 dagen groenten (geen sausjes), beweeg me suf en toch val ik niet af. Inmiddels heb ik me erbij neergelegd en kan alleen maar hopen dat ik ooit van die stomme pillen af kom. ;)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:59

Poets je tanden als je een eetbui krijgt, meeste eten is dan onwijs vies. En anders moet je uitzoeken wat het waarom is. S'avonds laat? > eerder naar bed. Overdag? > Naar buiten gaan/hardlopen/hoofd leeg maken, wel zonder portemonnee.
Je kan er met dicipline en geduld wel iets aan doen. Het word makkelijker als je niet toegeeft.