hoelang zwemmen met tampon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

rogainam

hoelang zwemmen met tampon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 19:55

hallo

ik ga binnenkort op uitstap maar het is net in de periode dat ik ongesteld word
ik gebruik zo af en toe toch wel tampons (mini's van ob) na 3 uur moet ik toch wel verwisselen
gebruik ik best een grotere maat als ik wil zwemmen??
het is niet de bedoeling dat ik konstant moet verwisselen.
en om de hoeveel uur moet ik dan wisselen??

alvast bedankt

Bonnyyyyyy

Re: hoelang zwemmen met tampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:35

Met zwemmen lek je inweze niet, dus kan je hem lang laten zitten .Maar je kan wel infecties krijgen /ontstekingen

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:37

als je je in water bevindt stoppen je regels tijdelijk, een grotere maat heb je dus niet nodig

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:38

Het ligt er ook aan hoe zwaar je ongesteld bent op dat moment...als je heel licht ongesteld bent dan kun je een minder dikke tampon gebruiken en ook wel 4-5/6 uur inhouden.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:40

Ligt er inderdaad aan hoe erg je ongesteld ben. In het water zelf lek je niet, maar ik merk zelf wel altijd dat ik het echt enorm vervelend vind dat die tampon vol zit met water. Meestal wanneer ik langer uit het water ben, bijvoorbeeld om even te eten of in de zon te liggen in de zomer, verwissel ik 'm even. Ik gebruik zelf altijd super tampons, dus met de maat kan ik je niet helpen..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:42

Denise_Tink schreef:
Ligt er inderdaad aan hoe erg je ongesteld ben. In het water zelf lek je niet, maar ik merk zelf wel altijd dat ik het echt enorm vervelend vind dat die tampon vol zit met water. Meestal wanneer ik langer uit het water ben, bijvoorbeeld om even te eten of in de zon te liggen in de zomer, verwissel ik 'm even. Ik gebruik zelf altijd super tampons, dus met de maat kan ik je niet helpen..

Je kan ook sponsjes gebruiken dan heb je daar geen last van en ook niet van dat stomme touwtje dat langs je zwembroek naar beneden kan komen

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:52

Moontje1991 schreef:
Denise_Tink schreef:

Je kan ook sponsjes gebruiken dan heb je daar geen last van en ook niet van dat stomme touwtje dat langs je zwembroek naar beneden kan komen

Die sponsjes heb ik een keer gedaan. Een vriendin van me zweert erbij, maar ik vind het zelf erg onhygiënisch. Wanneer er dan wel bloed in zit, vind ik het niet fijn om te verwisselen. Natuurlijk, het is je eigen bloed maar nee dankjewel. Lang leven de pil en weten wanneer je gaat zwemmen _/-\o_

lovesrosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:05

wanneer moet ik dan verwisselen??

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:09

het is inderdaad zo, dat je niet 'lekt' tijdens het zwemmen.
je kan natuurlijk altijd even vragen aan een vriend of vriendin of die even kan checken om het uur of je niet een rode vlek op je zwembroek hebt zitten.
ik zou het na 3 uur ongeveer verwisselen wegens de hiegiënne. Maar langer is ook geen probleem.
Ookal zou je hem 5 tot 6 uur inhouden, lek je alsnog niet door.. maar het is natuurlijk niet goed voor je vagina. Succes ! :o