Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Mijn tweede afspraak was echter pas maand(en) later, voor die tijd viel mijn vullin er al weer uit en ben ik eerder heen geweest..
af en toe wel iets gevoeld maar niet heel erg.. ik had volgens mij vier kanalen en duurde ongeveer een uur/anderhalf uur..
Die kiespijn was niet te harden en de behandeling viel me echt heel erg mee! Ik heb een klein beetje napijn gehad, maar met een ibuprofen prima kunnen slapen. 

). En eigenlijk (Klopt af!). Bij geen een pijn gehad! 
wat een hel..

Toen heeft ie er nog een pastatje ofzo opgesmeerd en toen was het beter 
Ceent schreef:Oh dat klinkt wel positief (tenminste dat je geen pijn had, niet je slechte gebit)!
@mymy: bedankt voor de link. Het gaat bij mij ook om een bovenkies met vier kanalen... Zal wel een lastige klus worden dan...

Marjo_x schreef:Als je wel wat voelt, gewoon extra verdoving vragenBij mijn eerste behandeling voelde ik na de prik nog steeds alles, trok het echt niet
Toen heeft ie er nog een pastatje ofzo opgesmeerd en toen was het beter
Hoop dat je een goede verzekering hebt btw, ik had geen gebitsverzekering.. spaarrekening direct leeg
afram schreef:Bij de eerste behandeling gaan de zenuwen (restjes) eruit. Wordt gespoeld met een chlooroplossing, en de kanalen geruimd met vijltjes en daarna gedroogd.
Daarna komt er medicament ( ultracal ) in met daarboven op een watje met een noodvulling. Dit kan een aantal weken blijven zitten, Daarna weer opengemaakt en wordt hetzelfde gedaan. Zijn de kanalen rustig en komt en geen viezigheid meer uit dan wordt de kies verder afbehandeld. Komt er nog wel viezigheid mee met het ruimen dan komt er weer een medicament in met een noodvulling. Dan na 2 weken kijken of alles rustig is.
Je hoeft je geen zorgen te maken voor pijn want de zenuw is dood. Dus voel je ook niks. Als je nog vragen hebt mag je me evt. PBen.
Succes! Komt goed!
Heb tijdens en na de behandeling nergens last van gehad..
). En eenmaal smiddags thuis, verging ik van de pijn. Verdoving raakte uitgewerkt. Was inmiddels ver na sluitingstijd van de tandarts.
). Vandaaruit thuis gebracht door de staleigenaar 
Volgende keer dat je tandarts aangeeft dat het gevoelig gaat worden, meteen om extra verdoving vragen. Dan spuiten ze er verdoving bovenop. (Niet IN de zenuw, maar gewoon eroverheen). Dan voel je er niks van.