Uitslag bloedprikken na het weekend - Maandag of Dinsdag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Uitslag bloedprikken na het weekend - Maandag of Dinsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 03:08

Hoihoi,

Ik moet morgen bloed laten prikken en Urine laten onderzoeken, wou dat eigenlijk vandaag doen zodat ik morgen kon bellen, maar m'n benen hadden vandaag geen zin... Ben dus maar niet gegaan.

Nou moet ik dat dus morgen doen, maar ik vraag me af of ik dan Maandag kan bellen of Dinsdag? Ivm met het weekend.

Weet iemand dit?

__Marije__

Re: Uitslag bloedprikken na het weekend - Maandag of Dinsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 06:58

Dat zal geheel aan de regio liggen en zelfs dan is er niets zinnigs over te zeggen. Sommige bloedonderzoeken duren wat langer, maar ook de standaard onderzoeken krijgen we de ene keer dezelfde dag nog binnen en de andere keer pas met een dag of 4-5

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:13

Bloedonderzoeken duren standaard 4-5 dagen voor je de uitslag hebt.
In spoedgevallen kan het wel sneller, maar dat moet je met je huisarts overleggen.

Suc6!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:25

Ligt eraan of het een 'CITO' is :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:11

Bedankt voor jullie reactie's! :)

Ik krijg de uitslagen volgens mij altijd de volgende dag... Nouja ga naar twee ziekenhuizen, bij de ene kan ik gewoon de volgende dag bellen, bij de ander moet ik een afspraak maken met de arts. Maar dit gaat via het eerste ziekenhuis.

Het is geen spoedgeval. Op het papier staat; AF, BSE, Vit. D, Foliumzuur, CPK, Microalbumine (Urine) en mischien ben ik wat vergeten, maar iig deze dingen :)
Een deel is gewoon controle en de rest is omdat ik veel last heb van m'n benen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:53

Die uitslagen van die bepalingen zijn vaak binnen een uur of 3 na afname wel bekend op het lab (muv vit D, dat duurt meestal enkele dagen is mijn ervaring).

Probleem is meestal dat het versturen van de uitslagen naar de huisarts tijd kost. Hoe dat geregeld is is per regio/ziekenhuis verschillend.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 01:14

Oke, bedankt! Was van plan voor de zekerheid vandaag even te bellen naar m'n huisarts, om te vragen wanneer ik kon bellen voor de uitslag, maar dat ben ik vergeten |o

Naja, ik bel morgen gewoon om te vragen of het er al is, zoniet kan ik meteen vragen wanneer ik dan wel kan bellen :Y)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:45

Nou, de uitslag is er :)

Dacht toch echt dat ik de uitslag de dag erna altijd kreeg... maargoed, zal het wel mis hebben gehad :=