Haar wordt korter en dunner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Haar wordt korter en dunner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 18:20

Hopelijk kan Bokt hulp bieden, ik word namelijk helemaal gek van de opmerking: Ben je naar de kapper geweest, je haar is een stuk korter?

Een flink aantal maanden terug liet ik mijn haar in laagjes knippen, wat had ik achteraf spijt maar het achterste deel was gelukkig nog lang. (Tot onderaan mijn schouderblad). Nu de laatste paar weken krijg ik continu dus de bovenstaande vraag, en ookal geef ik het niet graag toe, mijn haar is echt korter geworden |( . Er lijkt wel zo'n ruime 5 a misschien wel 10 cm af! (Dit kan misschien ook komen doordat het achterste (langere) haar is uitgevallen). Ook is het een stuk dunner dan het eerst was, wat kan er aan de hand zijn?!
Wanneer ik mijn haar borstel, of stijl, valt er zeer weinig haar uit, en in verhouding van toen het langer en dikker was valt er niks meer uit. Maar waar is mijn haar dan heen? :\

annepaardoes

Re: Haar wordt korter en dunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:44

Eet je wel gewoon goed en veelzijdig? Dat kan ook vaak een oorzaak zijn van dun haar en haaruitval.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 18:47

Of ik zeer gezond eet is de vraag, maar ik ben niet veranderd van eetpatroon in de tijd dat mijn haar is gaan veranderen. Een vriendin van mij zei dat het komt omdat ik een nieuwe shampoo/cremespoeling gebruil, maar dat lijkt me sterk? Zijn er bepaalde vitamines goed voor je haar? Haargroeimiddelen geloof ik niet in, maar ik was al zo niet happy toen mijn haar was geknipt, laat staan nu het na weer bijgroeien een stuk korter en ook dunner is geworden.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:52

Kan best doordat je andere shampoo/cremespoeling gebruik hoor! :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 19:01

Zou wel sterk zijn Nivea intensive repair die mijn haar totaal sloopt :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:04

Tja, mijn haar kan niet tegen anderlon shampoo. Wordt het droog van. Shampoo van loreal werkt tot nu toe nog het beste bij mij.
Misschien toch overstappen op een ander merk.

Edit: Met name vitamine B is belangrijk voor je haar. Maar er zijn ook andere vitamines die de sterkte en groei van je haar bevorderen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 19:08

Ik heb normaal andrelon blond shampoo, werkte altijd prima. Toen 1x bij een vriendin wat nivea gebruikt, leek fijn spul dus ik kocht het. Het dunnere heeft wel als ik nadenk verhouding met deze periode, maar het wat kortere was volgens mij ervoor al. Zal eens op wat vitamines letten en voor de zekerheid toch maar terug naar mijn oude shampoo en cremespoeling.