waar de pijn vandaan komt weet ik niet, maar ik word er helemaal gek van. Het begon een goede anderhalve maand geleden. Wat zeurende pijn rond mijn kaakgewricht, wat uitstraalde ik dacht eerst mijn onderkaak, vervolgens bovenkaak. De meeste pijn leek te komen vanuit de achterste kies, dus maar richting tandarts. Nagekeken, foto's gemaakt, vage testjes en vage klachten (maar helse pijn, 3x daags ibuprofen 400 en dan was het vaak nog maar net te doen), en ze durfden voorlopig die laatste kies niet te openen, want geen gaatjes en vulling zag er goed uit. 2 weken later controle, andere tand even hersteld en pijn leek toen mee te vallen. week goed aan de ibu had wat uitgehaald blijkbaar. een week later was het weer mis, de pijn in alle hevigheid terug. Ik had nog een afspraak voor een paar gaatjes, maar toch maar weer naar die laatste kies gaan kijken. Uiteindelijk beslist toch maar voor een wortelkanaalbehandeling gegaan. Tand was dood dus kon wel zonder verdoving, dat heb ik wel geweten, met momenten schoot de pijn echt tot in mn kaak door. week erna definitieve vulling, alles was min of meer rustig, last zou over zijn.
Maar je raad het al, 2 weken later en ja hoor daar heb je de pijn weer. Ik word er een beetje moedeloos van. Helemaal in het begin dacht ik nog, beetje spanningen deze periode, druk met werk, opleiding, noem maar op, ik heb vroeger ook last gehad van kaakgewrichtspijn door tandenknarsen en klemmen, dus dacht gelijk daaraan. En begin dit nu weer steeds meer te denken, dat dit de oorzaak is van de pijn. Nu straalt de pijn in mn onderkaak uit. of dat denk ik tenminste, is nl moeilijk te zeggen vind ik.
Ik heb in elk geval geen zin in weer nutteloze tandbehandelingen, dus ga het maar even een maandje op de tanden bijten (of juist niet
), kijken of het dan weg is.
fysio ben ik laatste twee weken bij in behandeling geweest, lage rugpijnklachten, en ook de bovenkant, verkrampte spieren en functievermindering rechterkant hals, dat is losgemaakt dus dat scheelt al een stuk. Is een probleem waar ik wel vaker last van heb, ook weer door spanning.
Meer mensen die dit probleem herkennen?