kiespijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 10:38

Paar weken/maanden terug viel m'n vulling uit m'n kies en kort erop brak de helft van m'n kies af.
Ik had toen geen pijn, ja heel af en toe bij extreem koud/zoet/heet eten/drinken een steekje en een heel enkele keer een vage zeurende pijn op de achtergrond.
Ik had al lang naar de tandarts moeten gaan (laatste keer is 8 jaar terug :o), maar dacht bij mezelf 'zo lang ik geen last heb hoeft het niet'.
Nou, vanochtend werd ik dus wakker met een ontzettende heftige, zeurende pijn in die kies, maar ook in de kies en hoektand er (schuin) boven.
Ben ff gaan googlen op het nummer van de tandarts hier in de straat en kan gelukkig om 13u terecht. *\o/*

lucifertje

Re: kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:41

Tja, wat wil je dat ik zeg?? Ik vind het eigen schuld dikke bult.
Kies is wss helemaal verot en ontstoken.
Je kan heel erg lang geen last hebben van je gebit maar als je dan opeens besluit om na 8 jaar de tandarts te bezoeken kan het wel eens zo zijn dat je voor een onaangename verassing komt te staan..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 10:45

Ik vraag ook niet om medelijden, want ik wéét dat het m'n eigen schuld is. ;)
Reden dat dat stuk afbrak is trouwens dat dat nog een heel dun stuk was ivm de vulling en als je dan wat hards eet, sja, dan breekt het.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:48

Ik snap de reden er wel achter waarom die kies afbreekt, ik snap alleen niet waarom jij zolang gewacht hebt? Luiheid? Geen zin? Angst?
Wat er nu wss gaat gebeuren is dat je kies eruit gehaald gaat worden en dat je een implantaat krijgt.. Deze kosten zijn voor jou zoveel malen hoger (als ik mij niet vergis richting de 1000euro) terwijl een vulling maken een euro of 30 is. Tis gewoon zonde van je geld en van een redelijke gezonde kies.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:50

Waarom ben je zo lang niet bij een tandarts geweest? Je mag nog van geluk spreken dat je vanmiddag al terecht kunt, helemaal omdat je daar niet al een ingeschreven patiënt bent. Doodzonde om op zo'n jonge leeftijd je gebit al te verwaarlozen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 10:57

De reden dat ik zo lang niet geweest ben is omdat ik dankzij m'n vorige tandarts echt een ontzettende grafhekel heb gekregen aan tandartsen, maar ook wat angst.
M'n vorige tandarts ramde elke keer met zo'n haak m'n tandvlees aan gort en gaf als commentaar dat ik beter moest poetsen, maar gaf geen tips hoe dat aan te pakken oid.
Gevolg was dus dat ik elke keer een dikke week met een ontzettend pijnlijke mond liep en steeds meer tegenzin ontwikkelde om erheen te gaan.
Uiteindelijk dus gewoon niet meer gegaan tot nu toe dan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:53

Zo, ben vanmiddag geweest en heb hem laten trekken.
19-3 heb ik weer een afspraak voor röntgen en controle, moet wsl ook naar de kaakchirurg omdat vandaag op de röntgen bleek dat er een platliggende verstandskies achter m'n achterste kies zit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 16:21

upd:
Sinds gisteren lig ik ziek in bed:
geur en smaak van verrotting in/rond het gat waar m'n kies zat, misselijk, koorts, ontzettende pijn (ontsteking?) in keel en linkeroor, duizelig en kan bijna geen druk verdragen op de kiezen naast het gat.
Probeer me er maar doorheen te slepen met veel rust, paracetamol, ibuprofen, mondwater (wat ik met een wattenstokje in het gat doe) en veel drinken.
Heb nu wel schreeuwende honger, maar hou niets binnen, dus durf niet zo goed te eten.

Morgenochtend bel ik de tandarts en de huisarts, want dit hou ik niet nog veel langer vol.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:36

Direct terug naar de tandarts :j rook je toevallig? En wat voor mondwater gebruik je?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:56

Ik ben net terug van de weekendtandarts.
Ik rook niet en gebruik perio-aid 0.12% (gekregen in het ziekenhuis toen ik ooit allemaal zweertjes in m'n mond had).
Heb nu een spuit mee om de wond mee uit te spuiten en een recept voor amoxicilline, maar mag het nog even aankijken voor ik dat ga ophalen.
Mocht ik het morgen niet vertrouwen, dan moet ik m'n eigen tandarts bellen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:58

Ik zou dat gelijk halen ik heb bijna hetzelfde gehad als jij en ging op een gegeven moment echt kapot van de pijn en dan duurt het nog eens 3 dagen voordat de antibiotica gaat werken hoor!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:03

Ik leef met je mee hoor en weet precies wat je doormaakt.
Sinds gisteren kwam er ineens weer een ontsteking opspelen.
Loop dus nu met een enorm dikke wang. Nog even volhouden tot morgen.
Bij mij moet t'ie er ook uit,misschien wel 2.

Anders bij mij is dat ik elk jaar wel zo'n 12 keer naar de tandarts ga.
Ben er zo klaar mee.blegh.

Maar zou als ik jou was inderdaad wel even in de gaten houden hoe hoog je koorts is. En veel blijven drinken, spoelen.
Succes

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 19:07

Tooske schreef:
Ik zou dat gelijk halen ik heb bijna hetzelfde gehad als jij en ging op een gegeven moment echt kapot van de pijn en dan duurt het nog eens 3 dagen voordat de antibiotica gaat werken hoor!

Als er een apotheek hier in Nunspeet open was, had ik het al in huis gehaald. :)
Helaas moet ik naar Harderwijk, das of met de trein en lopen, of een uur fietsen en helaas ga ik dat niet redden nu ik zo beroerd ben.
Heb ook niemand die even voor me langs de HAPotheek kan. :n
Maar mocht het nodig zijn, sta ik morgenochtend vroeg gelijk bij de apotheek hier aan het eind vd straat.

Deflin:
sterkte met je gebit, lijkt me zwaar poedersuiker als je zo vaak moet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 13:08

Pfoeh, gaat steeds slechter hier.
Werd vanochtend wakker met een dichtgeplakt (ontstoken) oog, dus gelijk maar de amoxicilline gehaald.
Helaas hou ik nu helemaal niets meer binnen, dus heb anti-emetica ingenomen tegen het overgeven.
Als dat niet werkt, bel ik m'n huisarts, vrees nl dat ik anders in het ziekenhuis terecht kom. :\