Nog meer ADHD'ers hier op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilzet

Nog meer ADHD'ers hier op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 08:39

Hai bokkers,

Ik vroeg me af of hier nog meer ADHD'ers op bokt zitten. Hoe gaan jullie er mee om? Hebben jullie speciale tips & trucs ? Welke pillen slik je? Brand los!

:evaw:

Joyce_

Re: Nog meer ADHD'ers hier op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:59

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:49

Joyce: wat geef jij nou voor vreemde link :?
krijg een raar scherm :=

:wave:
hier een echt adhd'er.......
jarenlang altijd een buitenbeentje gevoeld en 3 jaar geleden door trauma begonnen er ineens problemen (ik raakte uit mijn vaste structuur)
dus laten onderzoeken en ja hoor, een score van 9/9 (fijn,not!)
maargoed het beestje heeft een naampje ........

ik slik geen medicijnen (ik ben tegen chemische rotzooi)
en sta nog steeds op de wachtlijst voor bepaalde therapieën (al maanden grrrr)
maar goed, een hoop dingen weet ik nu zelf te reguleren dus ik red mijn kont wel :D

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 12:50

Haha, oke! Ik heb het meest ADD, maar daar zit zeker ook een deel ADHD bij. :D

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:56

Oh sorry, de o. moet weg voor de link. Ik bok op de office-versie, haha! Maar dat is het AD(H)D-topic :)
Ik scoorde ook 9/9 op de concentratieproblemen. Op de hyperactiviteit/impulsiviteit-onderdelen scoorde ik net 5/6 en 6/6, dus officieel niet genoeg voor de 'H' erbij. Ik heb er medicatie voor, maar door de bijwerkingen en omdat ik eigenlijk tegen medicatie ben, heb ik die de afgelopen maanden nog niet consequent genomen. Ben nu sinds deze week begonnen met gewoon regelmaat opbouwen in het innemen van de Ritalin. Merk dat ik al minder last krijg van de lichamelijke bijwerkingen, zoals zweten (voor mij). Wel merk ik echt dat de rebounds best heftig zijn, ik zit dan zo een half uur apatisch voor me uit te staren omdat mijn hoofd over loopt en ik niet meer weet wat ik moet doen. Moet mezelf dus echt 'trainen' om op tijd een nieuw pilletje te slikken :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:00

Joyce_ schreef:
Oh sorry, de o. moet weg voor de link. Ik bok op de office-versie, haha! Maar dat is het AD(H)D-topic :)
Ik scoorde ook 9/9 op de concentratieproblemen. Op de hyperactiviteit/impulsiviteit-onderdelen scoorde ik net 5/6 en 6/6, dus officieel niet genoeg voor de 'H' erbij. Ik heb er medicatie voor, maar door de bijwerkingen en omdat ik eigenlijk tegen medicatie ben, heb ik die de afgelopen maanden nog niet consequent genomen. Ben nu sinds deze week begonnen met gewoon regelmaat opbouwen in het innemen van de Ritalin. Merk dat ik al minder last krijg van de lichamelijke bijwerkingen, zoals zweten (voor mij). Wel merk ik echt dat de rebounds best heftig zijn, ik zit dan zo een half uur apatisch voor me uit te staren omdat mijn hoofd over loopt en ik niet meer weet wat ik moet doen. Moet mezelf dus echt 'trainen' om op tijd een nieuw pilletje te slikken :P

kijk en dit soort berichten (heb ze vaker gelezen) is dus voor mij al een reden om niet aan de medicatie te beginnen :n
psyQ raadde mij het wel aan, maar ik wil het eerst zelf met therapieën proberen
ik scoor op de hyperactiviteit/impulsiviteit-onderdelen 7/9 dus bij mij is de H absoluut aanwezig,maar toch wel controleerbaar
ik ben alleen druk bij veel stress of blijdschap
ik heb meer last van de dingen vergeten, herhalen, ongeduldig zijn, chaotisch zijn en focus problemen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:12

Groot gelijk Ojajoh, als je denkt het zonder te kunnen, moet je dat natuurlijk absoluut doen.. :j Het is echt troep en ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor je lijf. De lijst met bijwerkingen is niet mis..

Ik heb mijn hele leven qua school en studie al op mijn tenen moeten lopen. Niet omdat ik dom ben, vwo niveau kon ik gemakkelijk aan. Maar toch kwam ik áltijd in de knoop met concentratie, vergeetachtigheid, te laat komen, verslagen niet op tijd af, geen idee hebben wat de opdracht nou precies is (en niet de rust hebben om dat op te zoeken :P ), geen tijd vinden om te leren, alles op het laatste moment, altijd stress, nooit energie. Omdat ik altijd goede cijfers haalde, is er nooit echt veel aandacht aan besteed. Behalve dan de welbekende zuchten van ouders, vrienden, docenten als ik weer eens 'typisch Joyce' deed. :')

Nu ik dit jaar 8h per dag stage loop bij een organisatie waar concentratie en inzet heel belangrijk is, kwam ik voor mezelf in de knoop. Anderen merken inmiddels niet meer aan me dat ik zo chaotisch ben, maar ik zelf des te meer. Ik kwam niet toe aan de dingen die echt belangrijk waren, want kan geen prioriteiten stellen. Een bloem zo symmetrisch mogelijk tekenen en het telefoongesprek van een collega 'afluisteren' is voor mij net zo belangrijk als een rapport afmaken die de volgende dag af moet zijn. :D

En Ritalin helpt me daar wel enorm bij. Ik kan me beter concentreren en heb eindelijk het gevoel dat ik op 90% van mijn kunnen functioneer, in plaats van op 50%. In eerste instantie wilde ik het alleen gebruiken als ik het nodig zou hebben, dus als ik echt met een deadline zit die ik dreig niet te gaan halen. Maar sinds deze week gebruik ik het dus constanter, omdat ik het idee heb dat mijn lichaam anders nooit stabiel gaat worden. Ik bleef heen-en weer schommelen qua bijwerkingen en die zijn nu wel minder. :)

Maargoed, ik stel voor dat jullie je bij het andere topic voegen (even de o. voor de link weghalen), want daar wordt die discussie ook gevoerd. Tesamen met een hoop herkenning en tips van andere concentratieloze en hyperactieve bokkers. :P

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:55

Joyce_ schreef:
Groot gelijk Ojajoh, als je denkt het zonder te kunnen, moet je dat natuurlijk absoluut doen.. :j Het is echt troep en ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor je lijf. De lijst met bijwerkingen is niet mis..

Ik heb mijn hele leven qua school en studie al op mijn tenen moeten lopen. Niet omdat ik dom ben, vwo niveau kon ik gemakkelijk aan. Maar toch kwam ik áltijd in de knoop met concentratie, vergeetachtigheid, te laat komen, verslagen niet op tijd af, geen idee hebben wat de opdracht nou precies is (en niet de rust hebben om dat op te zoeken :P ), geen tijd vinden om te leren, alles op het laatste moment, altijd stress, nooit energie. Omdat ik altijd goede cijfers haalde, is er nooit echt veel aandacht aan besteed. Behalve dan de welbekende zuchten van ouders, vrienden, docenten als ik weer eens 'typisch Joyce' deed. :')

(..) Anderen merken inmiddels niet meer aan me dat ik zo chaotisch ben, maar ik zelf des te meer. Ik kwam niet toe aan de dingen die echt belangrijk waren, want kan geen prioriteiten stellen. Een bloem zo symmetrisch mogelijk tekenen en het telefoongesprek van een collega 'afluisteren' is voor mij net zo belangrijk als een rapport afmaken die de volgende dag af moet zijn. :D

Ik herken me helemaal in jouw post.
Ik heb ritalin een paar dagen geprobeerd maar ik kreeg (waarschijnlijk die rebound) heel erg last van een druk gevoel van binnen.
Toen heeft de dokter mij aanbevolen om naar de psychiater te gaan. Helaas gaat dit me ruim 900 euro kosten en dat vind ik het gewoon niet waard.
Denk toch dat ik weer met de ritalin moet beginnen..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:03

Ik heb ook wat mijn psychiater add/adhd heet. Ik kan op sommige dingen heel druk reageren (ik stuiter nog steeds door supermarkten heen omdat er zo veel te zien en kiezen is) en op bepaalde dingen heel afwezig.
Vond het zelf erg fijn dat ik mijn stempeltje kreeg. Ik werd gezien als apart en raar en nu was ik gewoon Lotte met een stoornis. Loop er nog wel erg tegen aan in het dagelijks leven maar het gaat steeds beter. Ik vind het echt super leuk om te zien hoe ik groei en dingen steeds makkelijker gaan. Zo kan ik nu wel mijn koffer 3 uur van te voren klaar hebben staan, waar ik mijn koffer eerder soms in de auto nog dicht moest duwen. Mijn concentratie blijft een groot probleem en ook het gebrek aan overzicht (bijv. op een stage waar ik voor de klas moest staan) Ik heb ook medicatie gehad maar niet echt positieve ervaringen mee. Ritalin had ik een heel erg rebound effect en ik vergat steeds de middag te slikken, concerta werd ik echt ziek van. Wil het wel weer gaan beginnen volgend jaar aangezien ik HBO wil doen en ik zonder medicatie dit niet kan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:30

Hier nog een ADHD'er, maar we zitten inderdaad al met een heleboel in het eerder genoemde topic :)

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:08

Ik stuiter hier ook even binnen! Ja ja een adhd-er in hart en nieren :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:21

Ik mis een lettertje maar heb dus ADD.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:42

Meld zich ook *\o/*
Ik zit tussen add / adhd in,
Ik slik ook geen medicijnen,
Bevalt me goed,
Mijn dagen zijn zo goed als chaotisch,
Maar agh ben er aan gewent... :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:15

ik heb het ook
nou ja de gecombineerde versie en best ook :D op aandacht scoor ik een 7/9 en hyper een 8/9 ole ole

ik slik zo af en toe ritalin maar vergeet het eigenlijk vaak
heb ook niet echt het idee dat het super werkt

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:19

Ik mag me ook melden als ADHD-er zijnde. Slik concerta en merk dat ik daar erg veel baat bij heb! Ik zal binnenkort wat meer vertellen maar ik ga nu eerst slapen!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:26

Als jullie nou allemaal even naar dat andere topic gaan, lopen er niet twee met hetzelfde onderwerp. ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:14

Joyce gaf de link in de boktoffice versie, maar dat neemt niet weg dat er inderdaad een ADHD topic is wat nog steeds actief is, namelijk deze: [MW] ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..
Daar kunnen jullie verder praten, hier dus een slotje.