Ik vroeg me af of hier nog meer ADHD'ers op bokt zitten. Hoe gaan jullie er mee om? Hebben jullie speciale tips & trucs ? Welke pillen slik je? Brand los!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Joyce_ schreef:Oh sorry, de o. moet weg voor de link. Ik bok op de office-versie, haha! Maar dat is het AD(H)D-topic![]()
Ik scoorde ook 9/9 op de concentratieproblemen. Op de hyperactiviteit/impulsiviteit-onderdelen scoorde ik net 5/6 en 6/6, dus officieel niet genoeg voor de 'H' erbij. Ik heb er medicatie voor, maar door de bijwerkingen en omdat ik eigenlijk tegen medicatie ben, heb ik die de afgelopen maanden nog niet consequent genomen. Ben nu sinds deze week begonnen met gewoon regelmaat opbouwen in het innemen van de Ritalin. Merk dat ik al minder last krijg van de lichamelijke bijwerkingen, zoals zweten (voor mij). Wel merk ik echt dat de rebounds best heftig zijn, ik zit dan zo een half uur apatisch voor me uit te staren omdat mijn hoofd over loopt en ik niet meer weet wat ik moet doen. Moet mezelf dus echt 'trainen' om op tijd een nieuw pilletje te slikken

Het is echt troep en ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor je lijf. De lijst met bijwerkingen is niet mis..
), geen tijd vinden om te leren, alles op het laatste moment, altijd stress, nooit energie. Omdat ik altijd goede cijfers haalde, is er nooit echt veel aandacht aan besteed. Behalve dan de welbekende zuchten van ouders, vrienden, docenten als ik weer eens 'typisch Joyce' deed.
Joyce_ schreef:Groot gelijk Ojajoh, als je denkt het zonder te kunnen, moet je dat natuurlijk absoluut doen..Het is echt troep en ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor je lijf. De lijst met bijwerkingen is niet mis..
Ik heb mijn hele leven qua school en studie al op mijn tenen moeten lopen. Niet omdat ik dom ben, vwo niveau kon ik gemakkelijk aan. Maar toch kwam ik áltijd in de knoop met concentratie, vergeetachtigheid, te laat komen, verslagen niet op tijd af, geen idee hebben wat de opdracht nou precies is (en niet de rust hebben om dat op te zoeken), geen tijd vinden om te leren, alles op het laatste moment, altijd stress, nooit energie. Omdat ik altijd goede cijfers haalde, is er nooit echt veel aandacht aan besteed. Behalve dan de welbekende zuchten van ouders, vrienden, docenten als ik weer eens 'typisch Joyce' deed.
![]()
(..) Anderen merken inmiddels niet meer aan me dat ik zo chaotisch ben, maar ik zelf des te meer. Ik kwam niet toe aan de dingen die echt belangrijk waren, want kan geen prioriteiten stellen. Een bloem zo symmetrisch mogelijk tekenen en het telefoongesprek van een collega 'afluisteren' is voor mij net zo belangrijk als een rapport afmaken die de volgende dag af moet zijn.