Sterk wisselend humeur??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Sterk wisselend humeur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 18:31

Misschien dat iemand zich hierin herkent en/of tips kan geven.

Op zich heb ik heel mijn leven al wel last van buien, alleen lijkt het nu wel steeds vaker en heviger te worden.

Gister was er bijvoorbeeld niks aan de hand, ik voelde me goed, was erg vrolijk. S'avond zonder enige reden, ik knuffelde de kat even, donkere gedachtes, als een klein kind huilen en alles is dan slecht, donker, en over mezelf dan maar niks te zeggen.

Dit gebeurd met regelmaat en soms ook sneller opvolgend. Ook zijn de slechte periodes steeds langer en zwaarder en heb ik echt moeite om mijzelf hieruit te trekken.
Wat regelmatig ook niet lukt.

Ik ga van de week naar de dokter om voor een hormoon onderzoek te vragen aangezien ik met een spiraal er weinig last van had en een vrij normaal regelmatig humeur en gevoel had. Helaas kan ik niet tegen een spiraal dus die optie is er niet meer.

Verder heb/had ik veel last van stress maar dat loopt ook steeds minder.

Het is nu alleen zo vermoeiend om mijzelf blij/normaal te houden en niet toe te geven en terug te zakken. Ook bij de goede periodes is het soms moeilijk om echt blij te zijn en dat vrolijke de wereld is er even niet gevoel te hebben.

Dus ja, wie heeft hier ervaring mee of tips?

Urielle

Re: Sterk wisselend humeur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:58

idd even je hormoonspiegel laten controleren. :j

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:00

Ik zou hier even mee naar de huisarts :)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:21

Ga van de week ook naar de huisarts om in ieder geval me hormoonhuishouding te laten controleren, of nou ja aanvragen ;) en ook om een paar opties hierover te bespreken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:26

Ik heb het ook wel gehad, maar dat kwam door medicijnen :P

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:59

Heb voor mijn constante hoofdpijn medeicijnen gehad die het inderdaad erger maakte, eerder te verwijten aan het feit dat ik met geluk 4 slaap kreeg door die rotdingen, heb nu andere medicijnen maar ben er mee aan het afbouwen.
Met of zonder medicijnen is er kwa hoofdpijn/druk geen verschil dus dan maar zonder.

maar deze schommelingen heb ik langer last van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:01

Ik herken het wel, bij mij is het echt gekoppeld aan mijn cyclus (PMS). De dagen voor ik ongesteld moet worden wisselt mijn humeur ook sterk en kan ik me echt zomaar ineens heel down voelen. De dag nadat ik ongesteld ben geworden klaart mijn humeur op. Omdat je aangeeft dat je er met spiraal geen last van had (ws hormoonspiraaltje?) zou het heel goed met je hormonen te maken kunnen hebben. Ik hoop voor jou dat er wat uit het onderzoek komt, ik zou een uitgebreid onderzoek aanvragen en ook vitamines ed laten checken, tekort aan bepaalde vitamines kan er ook voor zorgen dat je je down voelt.