Weer autorijden na ernstig (voet)letsel - ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Weer autorijden na ernstig (voet)letsel - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:24

Jaja, na een lange tijd mag ik dan eindelijk melden dat het heel erg de goede kant op gaat met mijn pootje!! *\o/*

Na een stom ongelukje heb ik mijn voet ernstig verbrijzeld, voor het hele verhaal zie hier [MW] Hoe een leuk potje verstoppertje... *update+foto's pag 21*

Nu.. Daar waar ze eerst niet wisten of ik uberhaupt nog zou kunnen lopen, ging het herstel het meest positieve dat je maar kan bedenken en op dit moment loop ik met één kruk rond. Die kruk is vooral voor evenwicht op langere stukken. Wel loop ik nog heel langzaam en moet ik goed mijn passen afmaken, snel lopen gaat niet dan ga ik vreselijk manken. Maar zo langzaam levend (dat zei de fysio letterlijk, ik moet lángzaam leven voorlopig :P ) gaat het boven verwachting goed!!

Nu komen de volgende stappen, re-integreren (waar ik druk mee bezig ben) en het oppakken van andere dingen die ik voor mijn ongeluk altijd deed. Afgelopen zaterdag heb ik 2.5 uur door de stad geslenterd (oke, was wel moe daarna en gezeten tussendoor :P ) en als ik nu ergens heen wil kan ik de fiets pakken.

Bij die volgende stappen hoort natuurlijk ook weer autorijden.. Mijn chirurg zei zodra je zonder krukken kan lopen, kun je het weer proberen. Nu loop ik thuis, op mijn werk en kleine stukken zonder krukken (oke, de 2.5 uur in de stad afgelopen zaterdag ook, heerlijk om je even 'normaal' te voelen :P ) en gebruik ik één kruk op langere afstanden voor vooral mijn evenwicht. Mijn voet belast ik gewoon :)
Ik heb net mijn autoverzekering gebeld om te vragen wat hun beleid is mbt dit soort sitauties. Zij geven aan dat als de arts aangeeft dat het kan, dat het voor hun geen probleem is. Het maakt dan dus ook niet uit dat ik nog met één kruk loop. Vorige week heb ik een stukje geprobeerd in de auto van mijn vriend, gewoon hier in de woonwijk op zo'n 300 meter en daarna ingeparkeerd. Dat ging hartstikke goed, geen pijnklachten. Ik heb nu eigenlijk besloten om morgen even met mijn fysio te overleggen wat hij ervan vindt, maar het kriebelt toch wel erg om het autorijden weer voorzichtig op te pakken! Natuurlijk ben ik niet van plan om gelijk uren te gaan rijden, maar zoals bijv. naar mijn werk (15 min) zou toch wel heerlijk zijn!

Zijn er mensen die ook ernstig letsen aan hun voet/been hebben gehad en die daarna het autorijden weer hebben opgepakt??? Hoe ging dit en waar liep je tegen aan? En wanneer mochten jullie officieel weer in de auto stappen?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:57

Heb anderhalf jaar geleden mijn kuitbeen op meerdere plekken gebroken. Ook geopereerd, plaat en schroeven erin. Ik vond het ook spannend toen de arts zei dat ik rustig weer kon autorijden (terwijl ik nog niet helemaal hersteld was).
Was bang dat mijn enkel nog stijf zou zijn, dat ik niet tijdig zou reageren, maar heel eerlijk, zodra ik in de auto zat viel het reuze mee. :)
Zou gewoon zoals je zegt een klein stukje proberen, als je het gevoel hebt dat het nog niet goed gaat kun je stoppen, maar denk dat het wel goed gaat.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 15:05

Ik heb idd ook schroeven en platen.. Een deel is er nu uit en een deel zit er nog in, dat blijft ook.. Ik denk ook wel dat het goed gaat, heb al een klein stukje geprobeerd, ook een keer flink hard op de rem getrapt (om te proberen :P ) Ik wil het zo graag :=
Ga morgen even vragen wat m'n fysio ervan vindt, en als die zegt dat het kan dan ga ik voorzichtig weer stukjes in m'n eigen auto proberen (die inmiddels al ruim 5 maanden in beslag is genomen door mijn schoonmoeder :Y) )