Wat te doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 12:35

Ik wou weten, of er nog wat te doen aan is, als je niet mag stoppen met het slikken van Zyprexa, van zowel de huisarts als pschyater. De enige reden, dat ik er mee wil stoppen, is omdat ik er te dik van wordt. Ik ben imiddels uitbehandeld bij de pschyater, dus schrijft de huisarts, nu die medicijnen voor. Maar hij moet nog een brief krijgen van haar. Misschien is de zaak wel anders, als hij die brief heeft ontvangen.

MSQuincyTE

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:38

Alos je toch uitbehandeld bent kun je de medicijnen toch langzaam aan afbouwen neem ik aan, en anders gewoon met je huisarts overleggen.

vuurneon

Tja, hetzelfde advies als eerst; bekijk je beweegpatroon, eetpatroon etc. Laat er een diëtiste naar kijken en onder begeleiding sporten.
Maar stoppen met die medicatie puur omdat je baalt van je gewicht zou ik nooit een optie vinden als zowel huisarts als psychiater het een slecht idee vinden.
Liever wat te dik en een normaler leven, dan slank met grote kans op psychoses ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-03-12 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Arabelle schreef:
Ik wou weten, of er nog wat te doen aan is, als je niet mag stoppen met het slikken van Zyprexa, van zowel de huisarts als pschyater. De enige reden, dat ik er mee wil stoppen, is omdat ik er te dik van wordt. Ik ben imiddels uitbehandeld bij de pschyater, dus schrijft de huisarts, nu die medicijnen voor. Maar hij moet nog een brief krijgen van haar. Misschien is de zaak wel anders, als hij die brief heeft ontvangen.

De bijsluiter zegt dat je bij gewichtstoename naar een diëtist moet gaan. Misschien is dat een beter idee dan stoppen met de medicijnen. Ben je uitbehandeld of afbehandeld?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 12:42

Nou, het is niet een beetje te dik, maar wel een enorme buik, en dikke benen. En iedereen probeert me wijs te maken, dat het aan mijn eetgedrag ligt, maar dat is niet zo. Met een paar aardappelen, wat groente en vlees, word je net zo dik, als dat je daarvoor in de plaats een patatje eet. En ja uitbehandeld is misschien niet het goede woord, maar ik kan niet meer bij haar terecht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:43

Maar wat doe je aan gezond bewegen? Met alleen gezond eten kom je er niet.
Heb je al een diëtiste er naar laten kijken? Begeleiding voor het sporten gevraagd?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 12:44

Ik probeer, zoveel mogelijk te fietsen op een dag, en wel minimaal een halfuur te bewegen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:46

Andere psychiater zoeken of overleggen of je misschien een vergelijkbaar middel mag proberen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:47

Wil je echt vet gaan verbranden dan is sporten wel nodig. Bewegen is goed! Maar om af te vallen moet je wel meer doen.
Is zwemmen geen optie voor je? Dat is voor je gewrichten niet zo belastend maar je gebruikt wel veel spieren en via een vereniging is het vaak ook niet zo duur.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 12:48

Ja, daar zit ik ook aan te denken, om te gaan zwemmen. Heb een ooievaarspas, dus dan krijg ik misschien wel korting.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 13:50

Ik ga vanmiddag voor de eerste keer zwemmen, in de hoop dat het helpt!!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:52

Top! :D
Je kan je ook aansluiten bij een vereniging, dan krijg je goede oefeningen erbij. En ja je kan echt zweten in het water :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:57

Door mijn medicijnen ben ik ook behoorlijk aangekomen, zonder hierdoor mijn eetpatroon aan te passen (dagelijks meer dan voldoende groente, niet te vaak vlees en hooguit 1 keer per week wat makkelijks). Sterker nog: ik schijn zelfs te kort op een dag te eten, maar ik krijg het gewoon niet weg. Ook beweeg ik me suf (kan slecht stilzitten). Door het afbouwen ben ik wel al wat kilo's kwijt, maar er zit nog steeds veel te veel aan (vind ik zelf). Al meerdere pogingen gedaan om helemaal te stoppen, maar op een of andere manier lukt het niet. Ik blijf op een kleine hoeveelheid medicijn per dag zitten. Onlangs weer een poging gedaan, maar ik ben bang dat ik er voorlopig nog aan vast blijf zitten. Mijn vader zegt ook "Liever wat dikker en een leuk leven, dan al die ellende weer omdat je zo graag je oude gewicht/figuur wilt". Zit ergens wel wat in, maar men beoordeelt je toch helaas eerst op je uiterlijk. Als je regelmatig te horen krijgt: "Goh, wat leuk, ben je zwanger?", terwijl ik al jaren roep geen tweede te willen, wordt je ook niet vrolijk van. Kleding dat niet lekker zit, knelt op bepaalde punten, etc. -O-
Ik snap dus wat TS bedoelt, maar heb geen pasklaar antwoord. Elk medicijn werkt anders en iedere persoon reageert er anders op. Afbouwen tot een voor jou hanteerbare hoeveelheid zou misschien kunnen helpen, maar ik kan het niet garanderen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:59

Arabelle schreef:
Ik ga vanmiddag voor de eerste keer zwemmen, in de hoop dat het helpt!!!!!

Top! Ik hoop met je mee, want ik gun het je enorm!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:19

Dankjwel Shenaville voor je berichtje.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 17:20

Ik heb vandaag, een half uurtje gezwommen. Banen trekken. Het was best een groot zwembad. Ben vanmezelf niet zo´n waterrat maar heb het toch maar gedaan. Omdat ik van mijn buikomvang af wil. Als ik het meet, is het over de 100 cm, en bij vrouwen mag het maar ongeveer in de 80 zijn. Dus dat is de reden, dat ik er echt alles aan wil doen, om van die medicijnen af te kunnen komen, want dit maakt mij ook niet gelukkig. Of ik nou pschyotisch ben ja of nee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:34

Goed dat je het gedaan hebt! :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:34

Het kan ook dat je dénkt gezond te eten terwijl het wel meevalt (aardappel/vlees/groente is prima, maar altijd vet vlees, jus en sausje erbij maakt het toch vrij ongezond, bijvoorbeeld), of dat je zelfs te weinig eet en daardoor niet gemakkelijk afvalt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:56

Kan je misschien omschrijven wat je op een gemiddelde dag eet en hoe laat ongeveer?
Misschien kunnen we je nog wat tips meegeven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:59

DaniBanani schreef:
Het kan ook dat je dénkt gezond te eten terwijl het wel meevalt (aardappel/vlees/groente is prima, maar altijd vet vlees, jus en sausje erbij maakt het toch vrij ongezond, bijvoorbeeld), of dat je zelfs te weinig eet en daardoor niet gemakkelijk afvalt.

Mocht het zijn dat dit gebaseerd is op mijn stukje, dan wil ik voor de zekerheid even reageren. Ik eet alleen maar een (mager) tartaartje ALS ik vlees eet en zeker nooit sausjes. Een sporadische keer een beetje jus als we stamppot eten, maar dit eten we niet zo vaak. Verder bak ik vlees in vloeibare Bertolli, dus ook niet echt slecht. Ben best een saaie eter misschien voor anderen. Verder drink ik alleen maar thee of water, want sapjes en frisdranken vind ik niet lekker. Dagelijks eet ik fruit. Snoep vind ik niet lekker, maar iets hartigs (van die zoute pepsels) weer wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:00

zonnebloem18 schreef:
Kan je misschien omschrijven wat je op een gemiddelde dag eet en hoe laat ongeveer?
Misschien kunnen we je nog wat tips meegeven.

Is deze vraag voor TS of voor mij (of misschien allebei :D )?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 19:32

Ik eet voornamelijk brood met zoveel mogelijk mager beleg. Met drinken beperk ik me met water, en af en toe een sapje of wat fris. En s´avonds een gewone maaltijd. Maar je mag niet zoveel eten, sinds je deze pillen slikt. Maarja, ik moet nog strenger worden voor mezelf, want ook al val ik af, mijn buik blijft dik.