Pijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maleficent

Pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:30

Om maar meteen te beginnen, een tijdje geleden heb ik een hele leuke bosrit gemaakt en toen zat ik op een pony die nogal hobbelt. We hebben toen best veel gegaloppeerd en op het einde had ik hele erge last van best veel dingen. Als ik terug in het zadel kwam ( lichtrijden, galop ) werd alle lucht uit mijn longen geperst, en ik had hele erge steken in mijn rug. Ik heb hier nog 2 weken last van gehad. Dat is dan allang over maar ik heb na mijn les van vrijdag weer hele erge pijn. Deze keer niet zo erg dat de lucht word weggedrukt maar ik krijg wel steken in mijn rug/stuitje als ik ga zitten. Dus mijn vraag, heeft iemand anders hier ook last van ( gehad ).

Als het hier fout staat wil iemand het verplaatsen?
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 03-03-12 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbulet

Re: Pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:31

Ik zou even langs de HA gaan, kan zijn dat je een verkeerde beweging hebt gemaakt en hierdoor wat hebt verrekt o.i.d.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:37

Maandag is inloopspreekuur ik zal aan mijn moeder vragen of we dan kunnen gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:39

Ik niet met dat je lucht wordt weggedrukt maar wel met een onderrug die totaal vastzat na een trektocht. Had het gewoon overbelast, en ja dat deed flink pijn. Er is toen nog helemaal een röntgenfoto van gemaakt om uit te sluiten dat er niks met mijn wervels mis was. Nu doet het gelukkig geen pijn meer maar na een flinke buitenrit of als ik tulpen moet plukken of koppen, en soms zelfs met hoeven uitkrabben, dan heb ik sneller last van mijn rug dan andere.

Ik adviseer je om inderdaad gewoon even langs de huisarts te gaan, die kan je doorverwijzen om een foto te laten maken zodat je weet of het iets met je botten of met je spieren is. En dan wordt je ook weer doorverwezen naar de juiste mensen uiteraard ;)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:39

Heb ik ook, vooral de laatste tijd, maar als ik even mijn rug heb opgerekt is het ergste al weg.
Ik heb dat overgehouden aan het vallen van mijn vorige pony en het komt weer terug als ik mijn rug heel erg hol maak en als ik de hele dag moet staan.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:42

misschien stuitje gebroken?

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:07

xNK schreef:
Heb ik ook, vooral de laatste tijd, maar als ik even mijn rug heb opgerekt is het ergste al weg.
Ik heb dat overgehouden aan het vallen van mijn vorige pony en het komt weer terug als ik mijn rug heel erg hol maak en als ik de hele dag moet staan.

ik heb hjetzelde als jou!
Ik heb het alleen gekregen doordat ik ben gevallen van een manege pony af!

Ik zou als ik jou was wel even langs de huisarts gaan

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:20

Coco2011 schreef:
xNK schreef:

ik heb hjetzelde als jou!
Ik heb het alleen gekregen doordat ik ben gevallen van een manege pony af!

Ik zou als ik jou was wel even langs de huisarts gaan

Hier hetzelfde, het is een hel om te gaan winkelen of een hele dag te staan, dan heb ik enorme last..
Ik had het al voor ik ben gevallen, maar ben hierna nog eens op mijn rug gevallen, waarbij ik serieus de eerste paar seconde niet recht kom komen en als ik probeerde, me aan een paal moest omhoog hijsen, zonder zakte ik door, én ik stond zohard te rillen op mijn benen, héél eng..
Dat van die lucht, heb ik niet, na een buitenrit heb ik ook wel rugpijn, hoevenkrabben ook, eigenlijk bij alles waar mijn rug belast wordt..
Ik heb wel ook eens een enomre buiklanding gedaan, én toen had ik wél een serieuze klop tegen men longen gehad, waardoor ik 5 seconden niet kon ademen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:44

YRT -> MW