napijn bij verstandskiezen trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

napijn bij verstandskiezen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:03

Vijf dagen geleden zijn aan één kant mijn verstandskiezen getrokken door de kaakchirurg. Ze lagen vrij goed, dus het was zo gepiept. Ibruprofen meegekregen (600mg) en de eerste dagen aardig wat zwelling etc gehad.

Nu is de zwelling ver weg en de wond ziet er goed uit. Boven heb ik geen last van pijn, maar mijn onderkaak doet erg veel zeer. Pijnstillers helpen niet en ik kan al twee nachten niet (goed) slapen van de pijn. De pijn is constant en drukkend, maar zit niet ter hoogte van de wond van de kies, maar juist bij mijn andere kiezen ervoor.

Nu krijg ik van de tandarts te horen dat dit normaal is en dat het erbij hoort. Ik wordt alleen zo langzamerhand een beetje gek van de pijn die maar op de achtergrond meezeurt. Ik wordt er geirriteerd en sjaggie van (misschien ook door het slaaptekort) en het beperkt mijn functioneren, hoewel ik me verder gewoon goed voel. Ik heb ook al een dag paracetamol geprobeerd, maar ook dit helpt niet. De pijn wordt helemaal niet minder wat ik ook slik. Iemand suggesties?

zonnebloem18

Re: napijn bij verstandskiezen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:05

Meestal komt het omdat de tanden wat kunnen gaan schuiven door de ruimte die ontstaan is.
Je hebt wel goed gespoeld?
Geen rare, vieze smaak in je mond?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:08

Ik heb goed gespoeld, ook gewoon 2 keer daags gepoetst, geen rare smaak, bloed etc.

Het voelt ook een beetje als schuiven/druk op het bot. Ik moet steeds denken aan mijn gebroken arm van jaren geleden. Maar er is niets te doen aan de pijn die hierbij komt kijken?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:10

Ibuprofen werkt hier op zich wel goed tegen, verder zal het bot ook helen net als de wond en dat kan je ook meestal wel een beetje voelen.
Bij de laatste 2 verstandskiezen heb ik zeker nog 8 dagen ibuprofen gehad eerste dagen 3 keer per dag later alleen nog voor het slapen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:13

Bij mijn eerste 'setje' had ik geen enkel napijn, bij het tweede setje had ik drie weken pijn :+.

Er is enorm gerukt en gebeukt aan je kaak en andere kiezen, ik had daar ook de meeste pijn (gewricht van kaak) en tegen de andere kiezen aan, omdat mijn lieve TA flink had gewrikt :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:15

ik heb ook nog langer ibu en paracetamol geslikt tegen de pijn in mijn kaak, door de spiegel van pijnstillers hoog te houden had ik weinig last. Was op advies van de kaakchirurg.
Niet wachten met slikken tot je weer pijn krijgt maar elke 4u afwisselend Ibiu en Paracetamol dan bouw je een spiegel op.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:16

Ik heb nog zat ibuprofen liggen, maar omdat het totaal niet helpt, heb ik het ook niet meer ingenomen.

Ik zal me instellen opdat het misschien nog wel een paar weken kan duren... Joehoe!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:18

Zoals Polly zegt je moet het op een bepaaldemanier slikken dan werkt het prima.
Ik was trouwens erg blij met de ibuprofen 600 bruis die werkte met een paracetamol als een tierelier.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:21

Kan ik de profen dan gewoon gelijk slikken met paracetamol (1 of2?)?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:22

Ja hoor, ik wisselde het af en probeerde ook soms een para + ibu, dat zou goed moeten werken, maar ik ging er gewoon doorheen helaas.. het werd ietsje minder, maar niet echt veel.

Als jij lekker wil slapen kun je best voor 'n keertje drie paracetamol nemen voor je naar bed gaat. De max. is zes per dag. ;-)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:23

Als het genoeg afzwakt zodat ik kan slapen vind ik het al prima :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:24

Alicia2u schreef:
Als het genoeg afzwakt zodat ik kan slapen vind ik het al prima :)

Weet wat je doormaakt... = niet fijn, maar het gaat voorbij. Zelfs na drie weken %)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:26

gelukkig maar. Bedankt!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:28

Volgende keer meteen na het trekken direct ijsblokjes in zakje in washand en tegen je wang aan; 5 minuten koelen, 5 minuten rust, en dat drie uur lang volhouden.

En nu zit er niets anders op dan uitzitten..... maar het is heel irritant.

Als je morgen opstaat meteen hup twee paracetamol wegwerken.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 23:31

Ik heb gelijk gekoeld na de ingreep en dat hielp zeker tegen de zwelling. In april moet de andere kant en dan doe ik dat zeker weer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:32

Ok en het liefst ook pijnstiller innemen voordat je verdoving uitwerkt en dan elke zoveel uur meteen nieuwe innemen.

Dan jezelf maar ff platleggen voor 'n keertje :+

Gelukkig groeien die ondingen niet meer terug.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:33

Bij mijn twee bovenste die tegelijk getrokken werden nergens last van gehad. Maar toen rechts onder daar heb ik nu als ik er op druk/ lig nog wat last van. Was ook een getrek en geduw. In het begin ook niet kunnen slapen eerst hie ibuprofen wel.( niet meegekregen van de ta, maar had nog wat van de ha voor iets anders.

Dit hielp ook niet heel lang, daarna een sterkere pijnstiller die hier thuis lag. Hielp niet heel erg tegen de pijn, maar werkte wel wat versuffend dus kon er mee slapen ( nam die alleen s'avonds). Maar hoop dat je snel van de pijn af bent.

Ik had ook gekoeld geen zwelling of blauwe plekken gekregen, maar dat hielp niet tegen de pijn. Was meer bij mijn kaak zeg maar.