Ik ben 1 december begonnen met sporten (3 a 4 keer per week naar de sportschool).
Heb altijd al een beroerde conditie gehad en sinds m'n Pfeiffer was het helemaal slecht. Pfeiffer is nu 1,5 jaar geleden maar merk nog dagelijks de gevolgen op m'n gestel.
Wilde daarom mijn conditie gaan verbeteren dmv cardio training.
Begonnen met veel wandelen en helling lopen. Dat hou ik inmiddels super lang vol (loop rustig meer dan een uur 6 km p/u tegen een helling van 7%) maar joggen...
Op een snelheid van 8 km p/u hou ik het welgeteld 30 seconden vol, dan begin ik het al zwaar te krijgen...
Nu kan ik het een paar minuten volhouden maar dan ben ik echt kapot en sta ik echt bijna op instorten.
Ben nu bezig met interval training (2 min wandelen 1 min hardlopen) en na die 1 minuut kun je me echt wegdragen.
En dan loop ik echt niet achterlijk hard of zwaar (3,5% helling, 9 km pu)...Ik ben nu dus al 3 maanden bezig en merk gewoon bijna geen verbetering. Het enige wat ik merk is dat mijn hartslag sneller terug komt als ik weer ga wandelen. (Ik krijg een hartslag van rond de 180 bij hardlopen en eerst bleef hij heel lang op 150 hangen maar nu zakt hij redelijk snel terug naar 120).... Maar voor de rest ben ik al kapot na een paar passen.
Het zelfde geldt overigens ook voor de andere apparaten... Ik ben echt kapot na een minuut of 4 op de crosstrainer en dan heb ik hem op niveau 2 of 3 staan.
Ervaringen, tips?? Ik begin het wel een beetje zat te worden

En zo is het dus echt niet leuk trainen!
Soms is een bepaalde beweging gewoon níet je ding.