Littekens die ik altijd bij me draag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lisafox

Littekens die ik altijd bij me draag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 02:50

Helaas heb ik dingen gedaan die ik niet meer terug kan nemen.

Ik heb zelf aangebrachte littekens op allebei mijn armen.
Ik vind dit heel erg stom van mezelf, maar nu kan ik er niks meer aan doen.

Maar nu is het zo dat ik shirts wil lopen met korte mouwen, alleen ik weet niet hoe ik de eerste stap moet nemen.
Het lijkt heel makkelijk, maar dat is het echt niet.
Ik ben bang dat mensen gaan zeggen dat ik aandacht wil trekken en dat ze gaan staren.

Mijn vriendinnen steunen me heel erg en zeggen dat ik het gewoon moet doen.
Ik wil het ook gewoon, ik wil in de zomer bruin worden en dit deel achter me laten.

Ook heb ik gewoon zo van stik erin mensen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het weer fout bij mij gaat. ook al is het 2 jaar geleden.

Ik heb het nooit om de aandacht gedaan, echt nooit. en die wil ik nu ook zeker niet krijgen, ik vind het niet erg om mensen uit te leggen wat het is.

Hopelijk weten jullie goede tips of mensen die hier ervaring mee hebben

Alvast bedankt

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 03:01

Gewoon doen! Het is een fout die je in het verleden heb gemaakt. Je leeft nu in het heden :)
Kijk niet meer terug, maar ga verder. Als je blijft hangen kun je nooit verder gaan!

Je zegt dat je het niet erg vind het uit te leggen aan mensen, wat houdt je tegen? Alleen het kijken?
Gewoon schijt aan hebben. Als je vriendinnen/familie/kennissen het weten, zouden alleen "vreemden" er raar van kunnen opkijken. Mensen die je niet kent, en misschien nooit meer tegen komt.

Ik zou het gewoon lekker doen!

Zijn de "problemen" waardoor je dit jezelf aan deed wel opgelost? :(:)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 03:05

Gewoon schijt aan hebben! aan doen wat je leuk vind laat ze maar kijken!
Houd er wel rekening mee dat lidtekens niet bruin worden, dus in de zomer wat meer op kunnen vallen..
Ik kan je als tip geven gewoon doen! Als ik iemand zie met lidtekens oid dan ga ik daar ook echt niet naar staren, denk hooguit wat vervelend, respect!

Lisafox

Re: Littekens die ik altijd bij me draag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 03:19

Heel er bedankt voor het reageren.

Ik denk ook dat ik gewoon is moet doen.
Mijn problemen waardoor dit is gekomen zijn voor een groot deel opgelost, ik heb natuurlijk dagen dat ik geen zin heb. Maar terug gaan naar mijn oude gedrag, nooit meer.

Ik wist dat mijn littekens niet mee kleuren, maar het heeft toch verder toch geen effect erop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:05

Gewoon dragen hoor meid.
Wist je trouwens dat er cremepjes bestaan die littekens heel erg goed kunnen vervagen? Zelf geen ervaring mee maar ik hoor er goede dingen over in ieder geval. Kan wel even navragen welke het is.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:34

Gewoon doen! Mijn tante is vroeger verbrand, waardoor ze ook littekens heeft op haar armen en in haar nek. Ze kan haar littekens niet allemaal bedekken met kleding, bij haar is altijd een deel zichtbaar. Toch is dat helemaal niet storend. Familieleden en bekenden zijn er al zo aan gewend dat ze het niet meer zien. En andere mensen op straat kijken soms wel even, maar ook dat valt wel mee. Als je er zelf normaal en rustig mee om gaat, zullen anderen je ook zo benaderen. Het zal in het begin best lastig voor je zijn denk ik, maar het is wel iets waar je aan kunt wennen.
Succes!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:04

Ik heb ook van die ´strepen´ op mijn armen.... ik draag gewoon korte mouwen! Als mensen vragen wat er gebeurd is zeg ik bij mensen die ik niet goed ken: ik ben door een glazen deur gevallen toen ik klein was. Bij mensen die ik beter ken / meer vertrouw zeg ik: ik heb een vervelende jeugd gehad. Verder niet over uitwijken, als mensen doorvragen moet je voor jezelf goed de grens stellen ; Dit wil ik wel vertellen en dat niet. En als je er helemaal niet over wil praten zeg je: Dat vertel ik misschien nog wel eens.

Ik kan me voorstellen dat de drempel erg hoog is en dat je een beetje bang bent.. misschien kun je beginnen met een driekwart-mouw en dan op het stukje arm wat bloot is wat leuke armbanden dragen? Als je daar aan gewend bent of dat niet meer eng vind kun je de armbanden aflaten.. en als je dat niet meer eng vind een shirtje met een korter mouwtje nemen?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:48

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:02

Heel herkenbaar, tien jaar geleden zat ik met hetzelfde.. Ik ben op een gegeven moment gewoon weer korte mouwen gaan dragen en tot mijn verbazing weinig vragen over gehad en al helemaal weinig starende blikken. De keren dat ik er vragen over kreeg, en gewoon eerlijk antwoordde dat ik dat zelf had gedaan, voelden die mensen zich veeeeeel meer ongemakkelijk dan ik. Sowieso is er nog nooit iemand geweest die me beschuldigde van aandacht trekken.

Blijkbaar viel het veel minder op dan ik zelf dacht. Zelf zie je het altijd zitten, hoe licht het litteken ook is geworden. Ik kan ze nu, tien jaar later, nog steeds tellen maar anderen zien het niet eens meer.
Hoe groot zijn jouw littekens en welke kleur? Bij mij zijn het vooral dunne lijntjes maar zijn ze wel enkele jaren paars/rood geweest omdat mijn huid langzaam herstelt. Daarna worden ze wit en veel minder opvallend.
Kijk wel uit met de zon trouwens! Littekens kunnen erg snel verbranden dus gebruik altijd een goede zonnebrandcreme! Ik heb ze wel eens echt knalrood gehad, terwijl de rest van mijn huid een normale kleur had en dat valt toch echt wel op...

Sterkte ermee, want dit is echt een enorme drempel waar je overheen moet! Ik hoop dat het voor jou net zo gaat meevallen als bij mij!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:07

Bij deze wat tips:

Begin anders met in huis korte mouwen te dragen. Zo raak je er al meer vertrouwd mee.
Indien je buitenshuis gaat met blote armen, zorg dat je een doel hebt om te gaan doen.
Bv brood halen voor de lunch oid. Zet een zonnebril op zodat je een soort spiegel hebt tegen de wereld.

Ik hoop dat je er iets mee kan.
Succes ermee!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:18

Ten eerste TS dapper dat je dit topic durft te openen. +:)+

Ten tweede een paar vraagjes, zijn het krasjes geweest of echt diepe sneeen ? En zijn ze nog rood of al echt wit uitgeslagen ? Je kunt namelijk bij ergere vorm naar de HA gaan hiervoor moet je wel stabiel zijn, je legt je verhaal uit en laat het bekijken krijgt een doorverwijzing brief en kunt het dan zo veel mogelijk laten weghalen. Soms word het vergoed soms niet. Dit kun je het beste gelijk vragen als je toch een afspraak bij je huisarts gemaakt hebt ik weet niet hoe je verzekert bent ?!

Dan als laatste wat tips ik weet niet in hoe erge maten jij wonden hebt maar je kunt het met diverse dingetjes wel wat 'verbloemen' door oa zweetbandjes te koop die heb je in allerlij leuke kleurtjes! Mensen die sporten dragen deze ook veel dus het staat niet gek. Je kunt wat leuke zowel brede als smalle armbanden kopen die heb je ook in allerijl gekke kleurtjes en styling en als je er dan nog niet prettig bij voelt kan je gewoon dunne leuke blousjes kopen met lange mouwen met een leuk kort spaghetti hempdje eronder dan kun je als je op de fiets zit of buiten bent en je bij mensen bent die je vertrouwt of even alleen bent altijd je blousje nog ff uit doen of omhoog stropen.

Ook bestaan er 2 boeken ze zijn wel vrij heftig, weet niet of je er tegen kunt maar ze zijn te vinden op bol.com.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

En een bokttopic: [HK] [Deel I] AM

Suc-6 meid!

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 01:39

Heel erg bedankt voor jullie reacties. In huis draag ik bijna geen lange mouwen, alleen als er mensen komen die ik ken die ik het echt niet wil vertellen.

Ik denk dat als het is weer wat warmer weer is, dat ik gewoon lekker met de honden ga wandelen. met een t-shirt aan en ik wel zie hoe het afloopt. als ik het een keer gedaan heb dan is het probleem ook niet zo groot meer.