Een écht goede insectenspray voor de mens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Een écht goede insectenspray voor de mens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:40

.. Dát is waar ik naar opzoek ben.

Er bestaat in Nederland een insect wat mijn bloed reuzelekker vind, niet zo heel dramatisch, er zijn in Nederland een hoop insectjes die een hoop bloed van een hoop mensen lekker vinden..

Ik heb alleen een naar probleem. Dit specifieke insect zorgt ervoor dat ik onwijs dikke en grote bulten krijg rondom de plek waar hij zijn maaltijd heeft genuttigd. Daarbij heb ik nóg een probleem.. Ik heb werkelijk geen idée welk insect zorgt voor deze bulten. Wat ik wél weet, is dat deze 6-potige schat NU al actief is, want ik heb er inmiddels een derde bil bij..

Ik ben dus opzoek naar een insectenspray van SUPERkwaliteit die ervoor zorgt dat enge beestjes, in welke vorm of soort dan ook, mijn lichaam niet meer lekker vinden ruiken. Vorige zomer heb ik al het een en ander gebruikt, maar het enige wat écht goed zijn werk deed was een anti-insectenmiddel uit Mexico..

Ik ben dus opzoek naar dé gouden tip(s) die ervoor zorgen dat ik geen vervelende bulten meer krijg..

Want je weet.. Voorkomen is altijd beter dan genezen :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:44

Date ofzo, die heeft mijn schoonmoeder en dat spul is echt monsterlijk goed :D

Edit: DEET :D
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 01-03-12 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:45

Iets met meer dan 40% DEET.
Enige wat echt werkt.

Getest met muggen en was het enige wat muggen weerde (andere geteste dingen met muggen waren citronella spray, andere "natuurlijke" anti muggen sprays, zo'n piep-ding voor het stopcontact etc maar DEET was het enige wat werkte, denk dat dit redelijk generaliseerbaar is naar andere insecten)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:47

ikweet wel iets :')

dan vallen de insecten dood neer als ze in de buurt komen :L'j

mn meent een flesje knoflook concentraat en mieterd dit over de kleding heen
nooit maar dan ook nooit komt er nog een vlieg of iets dergelijk in de buurt. :')

maar helaas heeft dit ook een afwijkende werking op andere mensen en dieren :')

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:48

Deet, dat is de werkzame stof in de meeste anti-insectenmiddelen hierzo.. Maar dat werkt dus niet goed genoeg.. Mijn insectenvriend kiest dan liever eieren voor zijn geld.. En gaat tóch door de stank heen ;( tenminste, de 'gewone' DEETproducten. Ik weet niet of daar ook meer dan 40% in zit..? Ik ga het iig even kijken :)

Aprils_Joke.. Ik denk dat ik dan zelf ook liever weg ben.. Van mezelf :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:49

Focussed schreef:
Iets met meer dan 40% DEET.
Enige wat echt werkt.

Getest met muggen en was het enige wat muggen weerde (andere geteste dingen met muggen waren citronella spray, andere "natuurlijke" anti muggen sprays, zo'n piep-ding voor het stopcontact etc maar DEET was het enige wat werkte, denk dat dit redelijk generaliseerbaar is naar andere insecten)

Die bedoelde ik :') denk teveel aan leuke mannen *daten ^^*

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:49

suikermeisje schreef:
Date ofzo, die heeft mijn schoonmoeder en dat spul is echt monsterlijk goed :D

date? Nee joh! Als de chocolade en de slagroom tevoorschijn komt, dan ben je echt de sigaar. :')

Deet werkt gewoon het beste inderdaad. :j

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:51

Anne. schreef:
Deet, dat is de werkzame stof in de meeste anti-insectenmiddelen hierzo.. Maar dat werkt dus niet goed genoeg.. Mijn insectenvriend kiest dan liever eieren voor zijn geld.. En gaat tóch door de stank heen ;( tenminste, de 'gewone' DEETproducten. Ik weet niet of daar ook meer dan 40% in zit..? Ik ga het iig even kijken :)

Aprils_Joke.. Ik denk dat ik dan zelf ook liever weg ben.. Van mezelf :P

het is echt waar _O- een vriendin van mij had zo,n flesje inde kast om laten vallen , nou er is nooit meer een vlieg bij haar paard inde buurt geweest :')
en dat flesje is geloof ik ergens voor de zomernogomgevallen , moet je nagaan :')

_O-

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:54

Probeer minimaal 40% te vinden, het liefst nog meer.

Veel producten met DEET die ik tegen kom hebben maar 10 a 15%. Heb ook even moeten zoeken voor ik een spray had met 40% .

Knoflook is bewezen onwerkzaam (tegen muggen igg). Misschien is er ook onderzoek gedaan op andere insecten, zal een zoeken.

Aprils_joke: _O-

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:54

Deet is echt prima. In de moerassen in Amerika spuiten ze zich er ook vol mee. Geen mug die het in zijn kop haalt in de buurt te komen...

Je moet alleen wel echt meer dan 40% hebben. In Nederland is een lager percentage veel gangbaarder, dus ik denk wel dat je even wat moet zoeken voordat je het vindt...

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:55

Mijn moeder heeft een keer een spray meegenomen uit de antillen... Die was geweldig... De sprayen die dus speciaal voor tropische landen zijn, zijn ideaal!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:02

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 00:42

Ik ga sowieso opzoek naar de +40% DEET :) Had er nog nooit van gehoord.

Rommulus, ik heb er binnen geen last van, alleen op stal. Dus een klamboe gaat lastig worden :P

Ik weet trouwens niet zeker of het muggen zijn.. De beesten steken door mijn kleding heen :oo
Én ik heb in het seizoen ook nog "gewone" muggenbeten.

Fennee

Re: Een écht goede insectenspray voor de mens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:48

Ach hele dag met klamboe rondlopen waarom niet he :+
Ik lees even mee want ik heb er nu al last van ):

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:53

hertzhoornolie
Zo puur mogelijk, helaas vlekt het als de ziekte en meurt als een bunzing

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:09

Linnettaaaa schreef:
Ach hele dag met klamboe rondlopen waarom niet he :+
Ik lees even mee want ik heb er nu al last van ):

hahahahha ik zie het helemala voor me! :')

ik ben wel benieuwd wat voor beestje het is wat jou zo woest aantrekkelijk vind.. ik heb soms ook van die enorme bulten / plakkaten op mijn lijf, maar die komen van gewone muggen..

Hebben jullie trouwens wel eens een tijgermug gezien? Daar wordt je écht niet vrolijk van!

Afbeelding

ze zijn dus ongeveer 5 keer zo groot als een gewone mug.. :brr:

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:42

Dat klopt, het enige middel dat tot nu toe bewezen heeft om echt goed te werken is Deet maar dan met een heel hoog %.
Ik vraag me af of je dit in Nederland nodig hebt. Er zijn landen waarin de muggenbevolking veel meer aanwezig is en waar ze dit wel verkopen.

Het nadeel is dat het spul echt niet goed voor je huid is. Het kan zelfs zijn dat de kleding die je aan hebt kapot gaat als je deet op je huid smeert.
Je moet je dus afvragen of je dat spul hier wil en moet gaan gebruiken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:44

Ik ben nog altijd fan van de Tropical Spray van het Etos Huismerk :D Tenminste, die ze vroeger hadden. Ik weet niet of ze nu de receptuur veranderd hebben aangezien wij deze al heeeeeeel lang gebruiken..
Op ponykamp een hele week buiten geslapen, geen beest die bij mij in de buurt kwam!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 18:53

Scum schreef:
Dat klopt, het enige middel dat tot nu toe bewezen heeft om echt goed te werken is Deet maar dan met een heel hoog %.
Ik vraag me af of je dit in Nederland nodig hebt. Er zijn landen waarin de muggenbevolking veel meer aanwezig is en waar ze dit wel verkopen.

Het nadeel is dat het spul echt niet goed voor je huid is. Het kan zelfs zijn dat de kleding die je aan hebt kapot gaat als je deet op je huid smeert.
Je moet je dus afvragen of je dat spul hier wil en moet gaan gebruiken.

Nouja.. JÁ! Kennelijk werkt een normale DEET-spray voor deze insecten bij mij niet. Anders vraag ik natuurlijk ook niet naar een goed/beter middel hiertegen ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:02

ik spoot mezelf altijd in met Bremsen Bremse of Veerust... niet specifiek voor de mens, maar wel erg goed werkend :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:05

Ik heb zelfs spul met 100 procent DEET := werkt echt als een trein, maarre kan echt niets aanraken dan want dan laat het los. Plastic vergaat gewoon!

40 procent DEET is heel makkelijk te vinden, etos heeft het wel van de tropenspul. :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:07

vuurneon schreef:
Ik heb zelfs spul met 100 procent DEET := werkt echt als een trein, maarre kan echt niets aanraken dan want dan laat het los. Plastic vergaat gewoon!

40 procent DEET is heel makkelijk te vinden, etos heeft het wel van de tropenspul. :j

_O-

Ik laat de DEET goed drogen als ik het op doe, anders verkleuren mijn kleren ook. En daarna heel goed handen wassen.... Ik heb een keer het opgedaan, gaan slapen en in m'n slaap met m'n vinger in m'n oog gezeten.... #)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:09

Haha inderdaad, let op je kleren :')
Spuit er het nooooooooit op!
Mijn benen raakten een bankje aan, vond het bankje niet zo leuk :=
(toen ik dat spul kocht had ik niet op het DEET percentage gelet... 100 procent... Maar mugjes bleven weg :D maar o wat moest ik oppassen. 40 procent DEET was iets prettiger hihi)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:18

Veel verse knoflook eten! ;) :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:19

Voordeel is dat je dan iedereen wegjaagt :')