Aankomen na STOPPEN met pil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Aankomen na STOPPEN met pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:15

Wie herkent dit?

Ik heb vaker gehood dat mensen aankomen als ze beginnen aan de pil. Dit heb ik echter niet zo ervaren (jaren geleden dus kan ook vergeten zijn).

Maar nu ben ik gestopt met de pil. Niet om zwanger te worden of iets dergelijks.

Ik merk alleen dat ik zonder mijn eetgedrag te veranderen ineens behoorlijk aan aan het komen ben.

Herkennen mensen dit?

En wat hebben jullie hiermee gedaan? dieet/weer beginnen/eetgewoonte aanpassen/anders/...?
En iemand enig idee waar het vandaan komt? Heb wat dingen gelezen en vaak wordt de schildklier genoemd die niet of anders gaat functioneren.

Unoo

Re: Aankomen na STOPPEN met pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:19

Bij mij was het juist andersom: ik kwam 20 kilo aan van de pil! En ik ben een paar maanden terug gestopt en ben 10 kilo afgevallen binnen een maand! Ik hield gewoon enorm veel vocht vast.

Ik kan je hier verder ook niet mee helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:24

Ik heb weleens van de Yasmin o.i.d. gehoord dat mensen afvielen toen ze die gingen gebruiken.. dus misschien is er wel een verband?
Anders even je dokter(assistent(e)) bellen :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 02:38

De regel is doorgaans dat je aankomt bij het gebruik van de pil, niet wanneer je stopt met de pil, en dat heeft btrekking op alle pil soorten.
Yasmin zorgt niet voor afvallen is wel de pil waarbij donkere haargroei in gezicht en acne mee verlicht word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 07:47

newt schreef:
De regel is doorgaans dat je aankomt bij het gebruik van de pil, niet wanneer je stopt met de pil, en dat heeft btrekking op alle pil soorten.
Yasmin zorgt niet voor afvallen is wel de pil waarbij donkere haargroei in gezicht en acne mee verlicht word.

Maar dat doet mijne ook, de Diane, en die is heel zwaar. De Yasmin is toch juist heel licht?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 10:07

Het is mijn inderdaad bekend dat bij beginnen met de pil veel vrouwen/meiden aankomen. Maar ik kom juist aan nu ik gestopt ben.. Na wat ingelezen te hebben blijkt wel dat meer vrouwen hier 'last' van hebben, vandaar dat ik hier naar ervaringen vraag.

Gelukkig nooit last gehad van extra haargroei of hormoonproblemen. Nu dus alleen het aankomen (nu nog minimaal, maar wanneer stopt het?)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:10

Het verhaal wat jij nu zegt zeiden ze destijds ook tegen mij. ( Ben nog al slank) De dokter vertelde wacht maar totdat je een paar jaar de pil bent dan kom je vanzelf aan. Ik kan je vertellen het is nu 5 jaar geleden en zit nog steeeds te wachten tot dat ik dikker wordt!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:11

Nueve schreef:
Ik heb weleens van de Yasmin o.i.d. gehoord dat mensen afvielen toen ze die gingen gebruiken.. dus misschien is er wel een verband?
Anders even je dokter(assistent(e)) bellen :)

Ik heb juist weer een vriendin die van de Yasmin 6 kg is aangekomen..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:13

Ik ken het hoor TS.

Ik was door de pil erg aangekomen, en dacht nou als ik stop met de pil gaat het wel over.... Nou werd alleen maar erger :S

Zit nu nergens aan behalve een dieet :D :P

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:14

Als je stopt met de pil word je weer vruchtbaar. Misschien ben je zwanger, meeste mensen komen daar wel behoorlijk veel van aan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:20

Nooit gehoord...

aankomen van de pil komt ook vooral dat je meer trek krijgt (dus je komt dan niet zozeer aan door de pil, maar door de trek = dus teveel eten)
Of je kan inderdaad erg vocht vasthouden

Stoppen met de pil zal dan een omgekeerd effect geven

misschien dat er bij jou wel iets zit in de 'trek'? Eet je meer/anders?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 10:25

Ik ben niet zwanger.
Ik kom gewoon aan, zou dat kunnen doordat je weer vruchtbaar wordt?

Heb normaal (nog) helemaal geen 'aanleg' aan te komen, ook niet door beginnen met de pil, was al iets van 10 jaar aan de pil, altijd dezelfde, nooit van aangekomen. Maar nu ik stop ineens wel.. Hier zie ik wel een direct verband in omdat het zo kort erop is en dit de enige grote verandering is, kleine kans dat het dus ergens anders vandaan komt.

Ik heb altijd wel veel trek/honger en eet voor iemand met mijn figuur ook redelijk veel. Het zet nu alleen aan, eerder niet. Denk wel dat ik nog net wat meer trek/honger heb als anders.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:29

Ik zet even een stipje. Ik heb juist door de pil een extreem honger gevoel en zit er al een tijdje aan te denken om ermee te stoppen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 10:29

EvaC schreef:
Ik zet even een stipje. Ik heb juist door de pil een extreem honger gevoel en zit er al een tijdje aan te denken om ermee te stoppen.

Ik zit er bijna aan te denken juist weer te beginnen, maar ben bang dat ik dan juist meer aankom ipv dat het stopt.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:04

Ik ben daardoor ook echt aangekomen terwijl ik niet ongezond eet. Heb je dit al met je huisarts overlegd? Ik moet dat ook nog steeds doen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 11:13

Nee dat niet, het zijn ook nog niet dramatisch veel kilo's..
Als ik echt weer wil beginnen, neem ik idd wel eerst contact op met de huisarts hoeveel tijd hiertussen in 'moet' zitten. Misschien is het ook wel even een paar weken opletten en is je lichaam eraan gewend.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar meer mensen die hierdoor aan zijn gekomen.
Het lijkt er alleen op dat de meeste juist aankomen wanneer ze beginnen met de pil ipv stoppen.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:40

tja, stoppen met de pil, zwanger, wie weet zit daar een connectie... :D :Y) sorry, flauw haha

als je stopt met de pil veranderd je hormoonhuishouding weer, dus wellicht dat je lichaam daar even aan moet acclimatiseren, dat het dan weer stabiliseert en je gewoon weer terug komt op je oude gewicht
Laatst bijgewerkt door moonprayer op 02-03-12 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:42

Als je er nog steeds zo uitziet als op de foto's in je profiel dan mag je niet klagen hoor, je hebt een mooi figuur!

Zou het ook niet kunnen komen door het feit dat er nog allerlei hormonen e.d. in je lichaam zitten? Ik heb gehoord dat het zeker 3 maand kan duren voordat alles je lichaam heeft verlaten.

Edit: zie net dat Moonprayer bijna hetzelfde zegt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:49

renee16 schreef:
Ik heb altijd wel veel trek/honger en eet voor iemand met mijn figuur ook redelijk veel. Het zet nu alleen aan, eerder niet. Denk wel dat ik nog net wat meer trek/honger heb als anders.

het heeft dan denk ik meer met je leeftijd te maken als het stoppen met de pil ;) rond je 25e begint helaas het verval...dus je lichaam veranderd!

Ik kon tot mijn 25e eten wat ik wilde, maar bleef mager, maar na mijn 25e kreeg ik een volwassen figuur en dan begint het opletten :o en het wordt alleen maar erger :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 12:03

HELP! ! nee dat hoop ik niet listinglistje.....
Maar is het dan ook niet heel toevallig dat het nu net met de pil is?
Begin ik nu al uit te zakken ... %)

EvaC: Ik heb NOG wel het figuur als in mijn profiel, maar als het zo doorgaat niet lang meer :P...

Dat dacht ik idd zelf ook al dat mijn lichaam gewoon moet wennen om alles weer zelf te regelen en daardoor wat verandering plaats vind. Klinkt logisch, maar of het aankomen een blijvertje is of dat dit bij eenmaal gewend weer stabiel blijft is voor mij echt een vraag...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:08

hoeveel mensen van 30 + of 40+ ken met een fab-lijf :Y) die zijn er wel, maar daar moet wel aan gewerkt worden :7

De schoonheid van de jeugd is op een gegeven moment voorbij :o

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 12:16

Wat is een fab-lijf :o ?

Ik gaf altijd maar de schuld dat mensen kinderen krijgen.

EN OMG !!!!!! IK WIL NIET..... Bestaan er geen verjongingshormonen ;)? Ja, I know ik zou rijk zijn als ik die uitvind.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:16

FABULOUS :D

Ik heb geen kids en toch heeft het verval plaatsgevonden :') :(:) maar niet zoveel als dat ik er 2 heb uitgepoept, dus geen theezakjes van borstvoeding geven en straie op mijn buik :+

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:34

Ohw god! Rond je 25e? Renee, uitvinden die verjongingshormonen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:14

Jaa Eva, dan ben je ook bijna aan de beurt..

Dan ben ik zelfs nog een jaartje te laat ;) Maar ik ga aan de slag hoor met mijn verjongingshormonen? Maar meteen in de pil stoppen :P Overal mee klaar !