Alleen na het rijden van dát paard last van linker enkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Alleen na het rijden van dát paard last van linker enkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:03

Hallo allemaal,

Ik zit met iets heel typerends: Altijd als ik op 'mijn wedstrijdpaard' rijd, krijg ik na een tien minuten last van de pezen/spieren die aan de buitenkant van mijn linker enkel zitten.
Het voelt alsof je een aantal keer goed door je enkel bent gegaan en dan achter mekaar(als sommigen dat herkennen).
Volgens mij ligt het puur aan mijn manier van paardrijden, want op alleen dit paard heb ik er last van, ook als ik m'n dressuurzadel op het andere paard leg, heb ik er geen last van.
Ik hoef op het betreffende paard weinig met mijn kuiten te doen: ze loopt zelf al vrij vlot door.

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kan komen?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:16

Ik heb daar ook last van, alleen dan niet bij verschillende paarden.
Ik zit scheef waardoor mijn rechter been iets korter zit, waardoor er weer meer spanning op de kuit komt.

Zou als ik jou was eens kijken of je niet ook onbewust iets scheef zit op het paard, of dat het paard misschien scheef is waardoor ie jou ook scheef zet.

moelly

Re: Alleen na het rijden van dát paard last van linker enkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:24

ja ik zit wel scheef ja, ik heb een soort knik in mijn linker kant van mijn heup

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:26

Ik dacht dat ik de enige was! Had dit eerst altijd bij alle paarden, maar na flink wat trainen geen last meer van. Alleen op een paard (of als ik met kortere beugels rijd voor bijvoorbeeld springen) heb ik er nog steeds erg veel last van.
Ik heb zelf het idee dat ik mijn tenen wat meer naar buiten draai en daardoor wat meer op de buitenkant van mn voeten rust zeg maar, waardoor die spieren harder moet werken om te zorgen dat ik blijf zitten :+
Heb het wel bij allebei mn enkels en voel het minstens 3 dagen daarna ook nog flink. Heb toen een keer op dat paard gereden met BowBalance beugels (met rubber waardoor het wat meer veert) en toen had ik er wel een stuk minder last van.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:38

oké, moet toch nieuwe beugels halen, dus zal eens kijken.
Nee, ik heb het echt alleen tijdens het rijden en misschien een uur later nog, maar de rest van de dag heb ik er geen last meer van.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:40

Hmm... Misschien span je onbewust toch spieren aan die je normaal niet aanspant omdat het paard die kant op wat naar binnen valt ofzo?
Anders een keer kijken wat er gebeurt als je je beugels een gaatje langer/korter doet?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:55

Ja, vandaag heb ik mijn beugels een gaatje korter gedaan, want vond ze toch wel wat lang na een tijdje in een springzadel te hebben gereden.
Maar zal ze morgen eens 2 gaten langer doen :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:19

pff ik heb er ook last van van mn rechter enkel.. alleen als ik op een manege paard rijdt, (elke week dezelfde) en op mn eigen paarden heb ik er geen last van.. erg gek..