voeding dat op je oren slaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

voeding dat op je oren slaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 18:17

Dit is naar aanleiding van een topic over meisje die niet goed tegen melk kan,veel mensen weten niet dat voeding schadelijk kan zijn.Mijn dochter had als baby al veel lijm in haar oren,ook zat ze vaak verstopt. De eerste gehoor test ging mis, de 2e ook. Toen door verwezen naar een KNO arts, ze hoorde slecht maar bij de Auris konden ze beter testen (nauwkeuriger). Bronchitus begon ze ook last van te krijgen, erg veel slijm zat haar dwars.

Haar eerste trommelvlies buisjes kreeg ze al jong,normaal doen ze dat niet zo jong maar haar gehoor was erg slecht.De 2e buisjes kreeg ze ook, maar haar trommelvliezen waren erg dun geworden.Tijdens de operatie scheurde 1 trommelvlies.Dan maar geen buisjes meer, later begonnen de loop oren. Een hele vieze lucht hangt er dan om je heen, dus begon op school het pesten.Een nieuw trommelvlies werd geplaatst, dat mislukte want ze had een erge schimmel in haar oor.Het was ook bter geen trommelvlies te hebben, open houden was het beste.

Een gehoor apparaat werd er aangevraagd, wat een ellende want haar binnenoor kan niet tegen het oorstukje ze krijgt dan eczeem.De looporen bleven en zorgde er voor dat de binnekant van haar oren langzaam maar zeker meet kapot gingen.Links hoort ze niks en recht iets minder dan de helft.Ik liep zelf bij een natuur arts, en die vroeg hoe het met haar ging. Ik vertelde het van haar oren, iedere keer een schimmel een onsteking enz.

Ze vertelde dat ze mijn dochter kon helpen,ze werd getest en ze mag 5 voedings middelen niet eten.Ook kreeg ze druppels mee om sommige organen te ontgiften.Het eten van een voedingsmiddel waar je niet tegen kan, geeft verschillende klachten. zoals verstopping, bronchitus,eczeem, looporen, schimmel in je oren, jeukende oren onsteking enz enz.Je denkt dat je een lage weerstand hebt want je bent steeds verkouden, maar dat klopt niet, je reageerd op voeding.

Na een paar weken bleven haar oren droog, ze hebben zelfs 2 nieuwe trommelvliezen geplaatst. De KNO arts had er nog nooit van gehoord, dat je slijmvliezen kunnen reageren op bepaalde voedingsmiddelen wanneer ze stiekem iets eet wat ze beter niet kan eten dan heeft ze de volgende dag een oor ontsteking. En blijft ze alleen maar jeuken aan haar oren.Ik heb ook een koemelk allergie, en heb dat aan beide dochters door gegeven.Ze heeft nu een Baha, dus een schroef achter haar oor waar ze een Baha op klikt zo dat ze rechts een normaal gehoor heeft.

Ik wil via dit topic mensen waarschuwen,je kan echt de vreemdste klachten krijgen als je reageerd op voeding.

Noeps

Re: voeding dat op je oren slaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:39

Ik was een beetje sceptisch toen ik je verhaal begon te lezen, maar toen je de link legde met de slijmvliezen klonk het best logisch. Bij een zware allergische reactie zwellen de slijmvliezen in de luchtpijp op. Als ik iets eet wat ik niet verdraag merk ik dat direct aan mijn oren/trommelvliezen, die gaan mega jeuken!
Interessante materie, bijzonder dat er zo weinig over bekend is bij je KNO arts. Ben benieuwd of er ooit onderzoek naar gedaan is!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:04

Ik vraag me af of er ooit onderzoek naar is gedaan, consultatie bureau,s zouden het ook moeten weten of er achter moeten staan.Als ik het meteen had geweten bij mijn dochter dan had ze nu een normaal gehoor gehad.Mijn oudste dochter is 6 jaar ziek geweest, werd getest 3 keer bij de huis en kinderarts maar er kwam niks uit.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:47

ik heb een interessant artikel gelezen over melk drinken (volgens mij heb ik hem wel op de mail)... vooral dat het dus eigenlijk niet goed is...
mijn zoontje heeft ook KMA... gelukkig een hele meewerkende KA en mochten we meteen overstappen op dieet voeding zonder koemelkeiwitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:56

Zou je dat artikel eens willen plaatsen? Of via PB?
Was het een onderzoek oid?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:02

het is geschreven door een arts, ik heb het gekregen toen ik het medisch basisjaar deed... van een van de homeopatisch artsen op de opleiding.
Ik kan het evt mailen... het is een word document van 7 pagina's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:06

Ik heb je een PB gestuurd!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:41

ik ben ook ooit met vage klachten bij een electro acupuncturist beland.
Altijd moe, hoofdpijn, misselijk, futloos maar volgens de HA was ik gezond.

Hij kon mij ook voedingsmiddelen noemen waar ik op reageerde en zowaar, toen ik dit achterwege liet ging het een heel stuk beter...bij mij had het dus zeker invloed