Utrechtse Meidenloop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Utrechtse Meidenloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 21:16

Ik heb heel Bokt afgezocht, en ik denk dat mijn topic hier mag staan. Voel je vrij om te temmen als het toch niet goed is ;)
Ik heb mij dus opgegeven voor de Utrechtse Meidenloop (5 km). Zijn er nog meer mensen die hier aan mee doen? En hoe trainen jullie?
Ik ben pas zondag begonnen met hardlopen en vraag mij af hoe ik het beste kan trainen zonder al te veel kans op blessures. Ik heb wel op internet gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van aangezien ik niet echt begrijp wat ze bedoelen met bepaalde oefeningen.

www.meidenloop.nl voor meer info.

_Tara_

Re: Utrechtse Meidenloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:55

Beste kun je op bv de site van runnersworld kijken naar het beginnersschema. Of van start2run de bestandjes downloaden en op je iPod zetten.
Allerbelangrijkste is overigens je schoenen! Zorg dat je goede schoenen aan laat meten bij een echte hardloopwinkel. Runnersworld bijvoorbeeld. Succes!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:57

Vanessa24 er is ook een hardloperstopic op Bokt... [HK] Hardlopers sprinten naar deel 2! Daar vind je in de OP allemaal tips over het hardlopen, misschien heb je er wat aan en kun je gezellig meekletsen...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:18

In principe is het de bedoeling dus om in het genoemde topic hierboven te posten.

Echter komt deze slotpost van een ander topic wat in november op MW is gesloten. Daarom verplaats ik dit topic naar MW.
Lalidan schreef:
Aangezien het geklets van hier verhuisd is naar de huiskamer en er anders hoe dan ook een nieuw topic had moeten komen, hier een slotje.
Mocht iemand nog wel een nieuw, serieus topic over beginnen met hardlopen willen, dan hoor ik dat graag. Dan open ik alsnog een deel 2.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:21

Overigens on-topic: op runnerweb kun je heel veel vinden. Incl. schema's. Je kan ook kijken bij de plaatselijke atletiekvereniging. Die geven vaak cursussen.

Op looptijden.nl vind je ook standaard schema's.

Een hele goede app voor je telefoon: runkeeper. Op de site vind je ook nog info: www.runkeeper.com
Kun je zo alles bijhouden. Werkt erg verslavend en motiverend. ;)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:01

Dank jullie wel, hier kan ik zeker verder mee!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:04

wanneer is hij ook al weer? lijkt me wel grappig om mee te doen. maar dan alleen als ik toevallig in utrecht ben.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 20:06

30 juni. als je je nu inschrijft dan zijn de inschrijfkosten lager dan wanneer je daar ter plekke inschrijft.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:41

Ik twijfel nog erg... moet terugkomen van een knieblessure en mag sinds 3 weken weer heel, heel voorzichtig starten met hardlopen.
Zat te dollen om met mn ma de 3km te lopen, de moeder-dochter loop. Puur voor de leuk.
Weet niet of mn knie dat haalt, na 7 maanden helemaal niks (ja, krachttraining bij de fysio) moet ik toch wel echt heel voorzichtig opbouwen.

Schema van Runnersworld is trouwens heel handig, en t advies daar voor schoenen te kijken ook :j

Welk deel van Utrecht woon je?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:51

Ik woon zelf in Nieuwegein. Mijn zusjes kwamen met het idee om mee te doen. Als jij een ervaren hardloper ben, dan is de 3 km ook niet zo'n eind om te lopen, en je hebt nog even om je in te schrijven. Dat kan overigens ook nog op de dag zelf, maar dan betaal je wel meer.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:34

Kan dat de dag zelf? Dat is relax, dan houd ik m sowieso in mn achterhoofd :)

ervaren hardlopen ben ik ook niet echt, en wat ik zeg, na 7 maanden he-le-maal niets..
kan heel voorzichtig uitbouwen naar 6x1 minuut deze week, maar merkte wel dat mn knie die laatste minuut heel moe en instabiel is. Kost echt veel tijd helaas. Maar ga er mn best voor doen :j
Als t lukt, is dat echt meer dan verwacht, dus zou heel mooi zijn. Volgens de orthopeed was ik al aardig uitgesport, dus 3km, graag :j

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 21:29

Kan je dan niet beter richten op een loop die verder weg ligt wat betreft de datum? Puur voor de tijd die je dan extra hebt om het weer op te bouwen. Met een beetje pech push je jezelf teveel omdat je voor 30 juni 3km moet halen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:38

Ja, daarom zet ik t ook niet vast..
het leek een realistisch streven, maar duurde allemaal toch langer dan gehoopt
En nu is t gewoon kwestie van zien. Hoop dat t lukt, maar schrijf me niet in tot ik zeker weet dat t kan. Inderdaad liever niet mee doen, dan overbelasten en weer maanden revalideren.