Kriebelhoest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kriebelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:18

Het is echt vreselijk irritant, ik ben herstellende van een griepje (begon vrijdagavond, nu min of meer over/verdraagbaar), maar ik heb er een ontzettend vervelende kriebelhoest aan overgehouden. Daarnet kreeg ik een kriebel waarna 2 minuten lang non-stop hoesten volgde waarbij ik letterlijk tranen in mijn ogen kreeg :') Ik heb vroeger kinkhoest gehad waardoor mijn hoestmanieren ook niet bepaald kuchjes te noemen zijn.

Dus; wie heeft een tip om dit even te kunnen overleven tot het wegzakt? Ik word er namelijk schijtziek van nu :j

Als het niet overgaat ga ik natuurlijk naar de dokter, maar ik wil niet overal die man mee lastigvallen :) Eerst kijken of het vanzelf betert.

Maar iemand dus tips om de kriebels wat weg te houden? Ik word er een beetje gek van :o

MISTRAL94

Re: Kriebelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:02

Noscapine kun je nemen tegen kriebelhoest.

lucky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:23

ik ken het probleem
ruim een week geleden werd ik verkouden. na de carnaval nog erger
zondag ging het een stuk beter, tot zondag op maandagnacht toen kreeg ik de kriebelhoest. nu hoestsiroop van natterman speciaal voor de kribelhoest snoepjes voor de kriebelhoest maar het help niets. normaal als ik met de hoestsiroop start is het zo over.
erg lastig met praten en eten, heb dan gelijk een hoest aanval

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:47

ik heb momenteel ook last van een serieuze kriebelhoest, zolang ik op een snoepje ofzo sabbel krijg ik geen hoestbui

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:14

Ik heb het vooral 's nachts.. Super irritant. Heb vandaag maar ff een hoestdrankje gehaald, hopelijk helpt dat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:04

Bel je HA en vraag om codeinetabletjes! Die werken super tegen de kriebelhoest en maken je ook nog eens lekker slaperig :P. Bij mijn HA kan ik ze via de assistente telefonisch in een kleine hoeveelheid aanvragen als ik er zo´n last van heb. Ik hoef er niet eens voor langs te komen en kan rechtstreeks naar de apotheek.

Ik heb het dan idd ook vooral zodra ik ga liggen. Tot kokhalzen en overgeven toe en dat is niet fijn. Het vervelende is, is dat zo´n kriebelhoest vaak lang kan blijven sluimeren.
Ik mocht ze eventueel ook voor overdag, maar dat durf ik niet goed aan omdat ik er echt slaperig van wordt. Daar zou ik dus mee uitkijken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:49

Dat is dus het voordeel van noscapine ten opzichte van de codeine. De werking komt over een maar de noscapine heeft veel minder bijwerkingen dan de codeine.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:51

20 druppels echinaforce in een half liter flesje water en af en toe een slokje nemen. Werkt bij mij tenminste perfect.

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:52

snoepjes zuigen, bv keel snoepjes

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:03

Etos heeft een hele goede hoestdrank tegen kriebelhoest, gewoon van het huismerk.
Verder kun je via je huisarts inderdaad codeïne krijgen, veel meer zal hij/zij niet voor je doen.

Sterkte!!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:08

Noscapine (Noscapect tabletjes of Natterman Noscasan) onderdrukt de hoestprikkel inderdaad en van Daro zijn er ook capsules te krijgen die de prikkel remmen, die hebben weer een andere werkzame stof en schijnen 8 uur te werken. Die schijnen 8 uur te werken.

Wat 's nachts ook kan helpen is je hoofdeind wat hoger zetten. Niet iedereen heeft een verstelbaar bed natuurlijk, maar een extra kussen of een kussen onder je matras proppen wil nog wel eens helpen.

Codeïne zou ik echt pas aan beginnen als het vrij verkrijgbare spul helemaal niks voor je doet. Ook niet elke arts zal het zomaar voorschrijven trouwens. Codeïne heeft idd meer bijwerkingen dan noscapine en zelfs noscapine kan al wat versuffend werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:37

Ik ben niet zo van de medicijnen :o daarom wacht ik ook altijd even met naar de HA gaan. Evengoed bedankt!

Hoestpastilles zuigen doe ik al bijna non-stop :)) helpt wel een beetje.
Heb inmiddels wat extra kussens toegevoegd onder mijn slaapkussen, dat scheelde wel wat gelukkig! :)

Iedereen bedankt voor de tips :j