ik zit met en klein probleempje. ik heb hier nu al iets langer dan 2 jaar last van. ik heb hele gevoelige ogen (heb ook blepharitis dat is iets aan de oogleden). ik heb hier ooit medicijnen voor gehad maar daar gingen me ogen op ten duur meer van branden dus liet ik het weg en toen hb ik er een tijdje geen last meer van gahad maar ongeveer deze winter is het weer terug. voorheen gebruikte ik mascara voor gevoelige ogen maar daar gaan me ogen nu ook van branden, ze gaan ook branden door foundation, oogschaduw, make up remover enzo dus ik kan gen make up enzo dragan wat ik soms best vervelend vind op feestjes enzo. ik ben hier ook al vaker voor naar de dokter en oogarts geweest maar die zij dat er niks was behalve die blepharitis. ik vraag me dus af of meer hier last van hebben en.of jullie tips hebben?
Je bent een leuke meid, ook zonder make-up zie je er vast heel leuk uit dus niet té druk om maken! Wat misschien wel een idee is, maar ik weet niet of je daar dan tegen kan, is bijvoorbeeld om je wimpers te verven?! Dan heb je toch nog een beetje mascara-idee... dat komt niet op je huid dus hopelijk kan je daar wel tegen, want ik denk dat dat wel eens een uitkomst zou kunnen bieden.
Stendo
Geplaatst: 28-02-12 10:13
Misschien een roost : Make up heb je niet nodig. Ik ben 23 en gebruik het nooit, vind het namelijk onzin. Maar goed das mijn mening. Maar als je het wel wilt gebruiken is het vervelend en helaas heb ik geen oplossing voor je behalve het niet te dragen.
Wat je zou kunnendoen is een licht wenkbrauwpotloodje of poedertje gebruiken om je wenkbrauwen naar voren te laten komen. Ik zie namelijk dat die van jou bijna niet te zien zijn en het maakt al een mega verschil als je ze een beetje bijtekend en ik denk niet dat je hiermee last gaat krijgen van je ogen Je kunt op beautygloss.nl etc kijken voor tutorials om het er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien
Laat je eens verwijzen naar een dermatoloog voor een allergietest. Mijn moeder had hetzelfde probleem en die bleek allergisch te zijn voor de conserveringsmiddelen die erin zitten. Het is goed zoeken, maar er zijn make-up soorten die dat niet hebben. Maar dan moet je wel weten waar je precies niet tegen kan.
xTesske
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-12 14:24
Ilsemarie@ haha dankje, ja dat zou misschien kunnen maar ik durf het niet uit te proberen want dadelijk kan ik er niet tegen en dan zit ik ermee..
Stendo@ nee ik vind het ook geen múst maar voor een feestje is het toch wel leuk
phormicola@ ja ik denk dat ik tegen dat poedertje al niet kan maar potlood kan wel maar wenkbrouwen opmaken vind ik nou weer net iets van waarom-wou-je-dat-doen
Marit@ haha wimperextensions ik zal het eens bekijken heb er nog nooit van gehoord.
Horse_Driver@ zou ik inderdaat eens kunnen proberen ja
Lalidan@ inderdaat maar eens een goed idee, maar waar had jou moeder last van? want ik heb zo geen last van jeuk op de huid enzo maar mijn ogen beginnen vooral heel erg te branden en worden heel rood
ik krijg nu heel veel antwoorden van mascara enzo en wenkbrauwen maar het gaan me ook vooral om iets vervangends voor foundation want ik heb last van blauw onder mijn ogen (heb ik van mijn vader, ik slaap zo goed enzo) maar kan daar dus niks op doen
Ik ken je "probleem". Ik heb zelf ook ontzettend gevoelige ogen. M'n ogen tolereren eigenlijk geen enkel merk of type make-up.
Een paar jaar terug zijn na éénmalig gebruik van een nieuwe Rimmel mascara zelfs al m'n wimpers uitgevallen. Dat was toen echt een ramp. Want zonder wimpers op de fiets door de regen is echt heel vervelend (al het water stroomt je ogen in).
Ik draag daarom eigenlijk nooit make-up. Ook m'n wenkbrauwen zijn vrij gevoelig... als ik die inkleur, krijg ik er een hele droge huid van/schilfertjes. Dus dat doe ik ook zo min mogelijk. Alleen bij bruiloften, personeelsfeesten, en andere speciale gelegenheden. Verder ga ik lekker naturel
Voorheen gebruikte ik ook altijd make-up, maar van de ene op de andere dag kreeg ik opgezette oogleden. Naar mijn idee was het reinigingsspul de boosdoener. Sindsdien op een enkele keer na geen make-up meer gebruikt. Voor mijn wimpers ook beter, want die braken nog wel eens af...
Voor vervanging van de foundation; heb je wel eens aan BB cream gedacht? Dat is in feite gewoon een dagcreme met kleurtje en bij mij zit dat netter en natuurlijker dan foundation
Hoe zit het met een zonnebankje? Ik snap dat je je lekker wilt optutten voor een feestje, maar mij lijkt dat wanneer je huid wat meer kleur heeft, dat het blauwe ook minder is onder je ogen?
Mirranda
Geplaatst: 29-02-12 12:52
Nou, ook ik ken je probleem hoor. Hele gevoelige huid (niet alleen rond mijn ogen), dus ook een probleem met creme en deo. 1 dag opmaken is 4 dagen gezwollen huid die jeukt en soms al kapot is.
Heb een andere oplossing gevonden: permanente make up Is ook geschikt voor mensen met hele gevoelige huid. En nog makkelijk ook want je hoeft het er nooit meer op te doen of af te halen
Ik heb een lijntje boven en onder, maar je kunt ook alleen boven of onder nemen natuurlijk. Misschien een idee (verder gebruikte ik behalve mascara toch niets, daarvoor kun je extensions nemen of je wimpers laten verven)