Welk matras voor kindje van 2?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dors04

Welk matras voor kindje van 2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:52

Hallo lieve bokkers!!

Mijn zoontje gaat binnekort over naar een echt bed :j

Afbeelding

Maar nu vraag ik me af hoe beslis je wlk matras goed is voor een kindje van 2?
Hij kan wel praten maar nog niet begrijpen of iets goed is of niet.

Je zou soms zeggen nou je heb speciale matrassen en kussens voor rug en buikslapers maar hij is het allebei.

Groetjes
Michelle

Lynn_Nikita

Re: Welk matras voor kindje van 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:54

ik heb een matrasje van ikea, daar hebben ze verschillende soorten met een beschrijving erbij

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:00

en waarom heb je uit eindelijk dat matrasje gekoze en geen andere?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:04

was goed ventilerend, afneembare hoes, lekker stevig en niet te duur. is voor meegroeibedje, over paar jaar krijgt hij een groot bed en een matras waar hij veel langer mee doet

omschrijving op site:
- Een duurzame matras met pocketveren die het lichaam van een kind in de groei precies ondersteunt en die gedurende een langere periode kan worden gebruikt.
- Door de constructie van de veren kan lucht vrijelijk passeren; geeft een betere ventilatie en een aangenaam slaapklimaat.
- Beschermend foam en een vulling van vilt geven extra comfort en duurzaamheid.
- Afneembare en machinewasbare tijk; hygiënische slaapomgeving voor je kind.
- De matras is keerbaar - gaat langer mee en blijft langer fris.
- Velours tijk; ademt en is lekker zacht tegen de kinderhuid.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:08

Waarom neem je niet gewoon een groot,normaal bed?
Mijn dochter slaapt al van haar 1,5 in een groot bed met een hekje errond. Nooit uitgevallen, en zo moet ze niet over een paar jaar weer van bed veranderen. Bespaart je ook nog eens de kosten van een nieuwe matras over enkele jaren.

Zorg dat de hoes afwasbaar is, goed ventilerend, anti-huisstofmijt. Geen speciale buik- en rugslaapdingen. Ze draaien toch om in hun bed tenzij je kindje nog steeds reflux heeft ofzo.

Ik blijf bij het volgende: een bed is geen plek om te spelen dus waarom autobedden en dergelijke. Mijn dochters gaan supergraag slapen in een simpel bed.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:25

Mijn dochter van 2 jaar (en 2 maanden) slaapt sinds gisteren in een 2-persoonsbed :')
Deze staat bij haar op de kamer en we hadden dit weekend onze nichtjes te logeren, dus nu beweert ze stellig dat ze in 't grote bed wil slapen. En ze sliep als een roosje......
Ze is er niet uitgevallen. Moet nu alleen nog iets verzinnen, want om nu steeds een 2-persoons dekbed en hoeslaken te gaan wassen 8)7
Maar ik vind 't wel praktisch, niks geen peuter, tienerbed.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:38

@ schafstall, ik zou een éénpersoonsdekbed in leggen, zo groot is je dochter niet dat ze een dubbele nodig heeft :) hoeslaken ga je niet anders kunnen denk ik.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:45

laat je goed informeren in een babyspeciaalzaak als bijv prenatal of babydump indien je toch voor een juniorbed kiest. zelf adviseerde ik meestal een matras met kokos erin vanwege de goede ondersteuning en ademende functie, qua prijs een midden klasser.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:13

Ik zou wel even heel goed naar de matrasmaat kijken, wij hadden een peuterautobed waar eigenlijk geen enkel matras in pastte. Uiteindelijk kregen we het meegroeibedmatras van de ikea er in gepropt, maar die was ook eigenlijk te groot.

Mijn zoon ik is nu 4,5 en net 2 maanden geleden doorgestroomd naar een hoogslaper, das wel heel ideaal qua ruimte.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:18

Wijzijn van babyledikant overgegaan naar een normaal eenpersoonsbed, maar wel met anti-uitrolplank en in kinderstijl. Dan heb je veel meer keuze in matrassen en beddegoed. En plaats voor die oneindige verzameling knuffels die meemoeten :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:22

ikea heeft inderdaad wel fijne kinder matrasjes. Maar net zoals de meesten zeggen waarom niet gewoon over op een 1 persoons gewoon bed?
wbt dat grote 2 persoonsbed, kun je er niet 2 1 persoons matrassen inleggen? en dan kan in principe 1 matras ook onder het bed en kun je gewoon het bed voor 1 persoon opmaken :) dat hadden ze bij mijn buurmeisje ook een poosje. wel een 2 persoons ombouw maar met een 1 persoons bed en over het 'gat' hadden ze een plaat triplex gelegd, rolde ze hoogstens eens van haar matras op het triplex, maar uit bed vallen deed ze dus nooit haha.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:43

Mijn zoontje heeft onlangs een nieuw gekregen (een junior bed van Cars) en daar werd het matras bijgeleverd. Het is een prima matras voor de komende jaren tot hij over gaat naar een 1 persoonsbed.

Editje, ik zie dat het matras los te koop was, maar icm goedkoper:
http://www.maakmijnkindblij.nl/Webwinke ... r-bed.html

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:46

Wij hadden ook gewoon een matras van de Ikea, nu nog, in een normaal 1 persoons bed. Deze matrassen zijn prima, voor een prima prijs!

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:02

Siddieqje schreef:
Waarom neem je niet gewoon een groot,normaal bed?
Mijn dochter slaapt al van haar 1,5 in een groot bed met een hekje errond. Nooit uitgevallen, en zo moet ze niet over een paar jaar weer van bed veranderen. Bespaart je ook nog eens de kosten van een nieuwe matras over enkele jaren.

Zorg dat de hoes afwasbaar is, goed ventilerend, anti-huisstofmijt. Geen speciale buik- en rugslaapdingen. Ze draaien toch om in hun bed tenzij je kindje nog steeds reflux heeft ofzo.

Ik blijf bij het volgende: een bed is geen plek om te spelen dus waarom autobedden en dergelijke. Mijn dochters gaan supergraag slapen in een simpel bed.

Deze is tot vijf jaar geloof ik.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:03

bedankt allemaal!! handig mijn mams werkt bij ikea dus krijg nog korting ook