. En ook kan ik me niet anders herinneren dat ik erg veel last heb van roos. Dit laatste is gelukkig een aantal jaren geleden grotendeels over gegaan, maar wat ik ervoor terug heb gekregen is een erg droge, pijnlijke hoofdhuid. Ik heb dit jarenlang best wel kunnen onderdrukken, maar de pijn wordt steeds erger. Niet alleen na het wassen, maar eigenlijk altijd. Op sommige momenten kan ik niet eens meer aan mijn eigen hoofdhuid zitten, zo pijn doet deze. Eigenlijk is het alleen op de achterkant van mijn hoofd, niet aan de voorkant of zijkanten (maar meer bij de kruin zeg maar). Helaas is mijn haar heel erg snel vet. Vaak na 1,5 tot 2 dagen, dan moet ik het echt wassen, want dan druipt het vet bijna uit mijn haar. Ik was het niet vaker dan 1x in de 2 dagen, want anders vind ik dat ik het echt te vaak was. Ik probeer dit met zo min mogelijk shampoo te doen. Het nadeel is echter dat wanneer ik te weinig shampoo gebruik, dat mijn haar 'te' snel vet wordt. Ik ga dan weer aan mijn hoofdhuid zitten/krabben, omdat dat vette haar erg gaat jeuken. Dit zorgt er natuurlijk voor dat mijn hoofdhuid weer meer geirriteerd raak. En dit is dus ook het geval als ik langer (3 tot 4 dagen) wacht met het wassen van mijn haar.
Ik moet 's nachts slapen met mijn haar in een staart (niet zo strak uiteraard), anders is mijn haar te snel vet. Vaak was ik het 's ochtends, dan hoef ik de 2e nacht zeg maar niet meer met mijn haar vast te slapen.
Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt? En heeft de gouden tip? Of kan ik beter even langs de huisarts gaan? Kan hij er uberhaupt iets tegen doen of iets voorschrijven? Kapper kan ik altijd nog even bellen of informeren uiteraard, maar die zie ik niet zo vaak meer dus dat is lastig (en ze is nogal druk met haar baby
).
voor mij de uitkomst!
(maar niet heus
)
Inmiddels probeer ik de Yes-to-tomatoes variant en die vind ik net zo fijn als de carrots eigenlijk!