Normaal gewicht voor als je 12 bent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Normaal gewicht voor als je 12 bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:12

Wat is een normaal gewicht voor als je 12 bent? Ik wil dat graag weten. Want ik ben 48 kg. Maar is dat te veel of is dat nog normaal?
Want zelf vind ik het wel te veel maar weet niet of dat echt zo is.
En zo ja, wat zou ik kunnen doen (oefeningen) zodat ik het normaal heb?
Ik ben heel benieuwd!

Alvast bedankt dat jullie mij kunnen helpen! +:)+

Odysseus

Re: Normaal gewicht voor als je 12 bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:13

Hangt af van je lengte, niet zozeer van je leeftijd.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:14

Ik ben 1.56

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:16

Heb je toevallig geen foto van jezelf?

Vind het moeilijk in te schatten, want mijn zusje van 14 is ook 1.56 en weegt 40 kilo maar vind ik persoonlijk véél te mager.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:16

Nee, ik heb geen foto's van mezelf. Maar weten jullie oefeningen ofzo?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:17

Gewicht is ook niet zo belangrijk, je bent in de groei. Wat belangrijk is is dat je goed en gezond eet en zorgt dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt.

Wat voor oefeningen zou je willen hebben?

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:18

Nou, waar je bijv. strakker van wordt ofzo?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:18

Waarom zou je strakker willen worden? Meis, je bent 12, geniet van dat je jong bent, dan ben je op je aller mooist.

Maare, wat zou je strakker willen hebben dan?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-02-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:19

Je hebt een BMI van 20 dat is precies op het randje te dun/goed. Dus waarom zou je af willen vallen?
Daarnaast is het ook niet bepaald gezond dat je je er nu al druk over maakt op je 12e.

Als je nog steeds denkt dat je te dik bent is het verstandig dit te overleggen met een van je ouders en desnoods een keer naar de HA om te kijken of hij medische noodzaak ziet in afvallen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:20

Ik ga met Vjestagirl mee. Op je 12e moet je nog lang niet aan eventueel afvallen denken! Je bent nog in de groei, ontzettend slecht als je nu zou gaan afvallen!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:21

Nou, omdat het echt niet mooi is zo. Gewoon een wat plattere buik zou ik wel willen. Maar volgens mij krijg je dat ook een beetje door buikspieroefeningen ofzo toch? Want soms zie je in T-shirts echt dat je dik bent. Dat wil ik niet meer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:22

Op basis van lengte, gewicht en BMI kunnen wij niet zeker zeggen of je te dik bent of niet. Daarvoor moeten we je toch echt zien, want het gaat vooral om je bouw; een klein en smal gebouwd iemand zou met een bepaald gewicht eerder wat zwaarder zijn, terwijl een breed gebouwd iemand dan juist vrij dun is. Maar 48 kilo is helemaal niet zoveel.
Je bent in de groei, het is niet vreemd dat je nog wat "babyvetjes" hebt. Ik zou dit er niet af gaan trainen, want als je straks gaat groeien en misschien wel een groeispurt krijgt heb je het hard nodig.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 27-02-12 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:23

Dik? Je bent 12 .. ?

Plaats dan een foto, als je die hebt.

En als je echt twijfelt kun je langs de huisarts gaan, met je ouders. Maar ik denk dat die hetzelfde zegt als hier gezegd wordt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:23

_Apple_ schreef:
Nou, omdat het echt niet mooi is zo. Gewoon een wat plattere buik zou ik wel willen. Maar volgens mij krijg je dat ook een beetje door buikspieroefeningen ofzo toch? Want soms zie je in T-shirts echt dat je dik bent. Dat wil ik niet meer.

Heel eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat je dik bent, gezien je BMI. Dat je een beetje vet op je buik (en billen, en bovenbenen) hebt is normaal, je bent een vrouw. Je hebt kans dat het nog weggaat als je groeit (puppyvet), en je hebt kans dat het erger wordt (vrouwelijke vormen).

Als je jezelf te dik vindt kun je veel buiten spelen, touwtje springen, in bomen klimmen etc. Daar verbrand je veel mee.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:24

Begin alsjeblieft niet nu al, je bent pas 12!

Laat je gewicht lekker voor wat het is, had ik ook moeten doen...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:24

_Apple_ schreef:

Hoe kan je door een t-shirt zien dat je te dik bent als je volgens je BMI al te dun (net aan goed) bent?
Door buikspier oefeningen te doen creëer je meer spiermassa die vervolgens je buik iets naar voren drukt. In zekere zin kan het trainen van je buikspieren dus juist zorgen voor een "buikjes effect".

Als je helemaal geen buikje what so ever wilt zul je je helemaal droog moeten trainen zoals sommige atleten doen. Lijkt me niet echt gezond voor een meisje van 12. Mocht je het wel willen, komende maand geen vast voedsel, enkel dieet-shakes (4x per dag) met voldoende voedingsstoffen en een uur of 3 a 4 per dag in de sportschool dan moet het wel lukken 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:26

Ik zou me eerder zorgen maken over het feit dat je je daar nu al druk om maakt. Dat wordt namelijk alleen maar erger wanneer je 'echt' de puberteit in gaat, met alle gevolgen van dien.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:26

Lieve meid. Je bent nu 12 en begint van kindvorm naar vrouwvorm te gaan, dan lijkt ineens alles voller en boller... dat komt niet door vet maar door de hormonen! Met meer spiermassa lijkt je 'dikker' dus daar zou ik niet aan gaan beginnen.

Lekker veel bewegen en paardrijden, dan zie je er het gezondst uit!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:29

Voor iedereen die zegt dat het net goed, bij kinderen ligt de grens lager dus is ze niet te mager.

Ik zou als ik jou was gewoon lekker gezond eten, een appeltje tussendoor ipv een mars, kan nooit kwaad en als je dan te 'dik' zou zijn gaat dat er ook af. En ook gewoon lekker naar school fietsen ipv gebracht worden oid.
Je zal wel niet te dik zijn, maar ik stoorde me ook altijd aan maar wat vetjes. Let erop dat je goed een paar keer per dag eet (3x!!) en tussendoor ook nog. Je kunt beter gespreid eten over de hele dag dan 1x heel veel aangezien je maag dan oprekt en dus eerder trek hebt.
Ook neemt je lichaam dan veel meer voedingsstoffen op dan normaal.

Al met al:
let op je eten, eet vaak genoeg en ontbijt!!
lekker fietsen, buiten spellen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:32

Haar BMI is 19.72 als ik het bereken via deze site http://bmikinderen.nl gezond dus (moet tussen de 14.28 en de 21.72 liggen). Eerder wat hoger dan laag, maar ik denk dat het wel meevalt. :) Maar nogmaals, zonder je te zien kunnen wij er weinig over zeggen. Wel vind ik het jammer dat je op zo'n jonge leeftijd hier al mee bezig bent dat zou niet hoeven zijn, zonde! Geniet van het leven, als je maar lekker in je vel zit bij welk gewicht dan ook (uiteraard moet het wel een gezond gewicht blijven) :)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:35

Ja, oké. Maar al mijn vriendinnen zijn zo mooi dun en ik ben helemaal niet zo breed gebouwd ofzo. Dus ik wil gewoon een beetje plattere buik.

Ik snap jullie ook wel, maar ik voel em gewoon echt 'de dikkerd' tussen al mijn vriendinnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:37

Als je er écht last van hebt zou ik even langs de huisarts gaan. Die kan het beter bepalen dan wij, en kan je ook beter advies geven. :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:39

Strakkere buik?
Touwtjespringen of sit ups maar wel op een correcte manier!!!

Verder genoeg gezonde voeding opnemen en voldoende water drinken.
Vriendin van mij is er gewoon uitgegroeid :j Die had een buikje op 12 jaar
en deed toen elke dag wat sit ups (wél een verantwoorde methode en hoeveelheid!)
en nu is ze (9 jaar verder) nog steeds een panlat :j

(ik ben altijd het 'dikkertje' geweest tussen mijn fotomodelslanke vriendinnen dus ik snap je wel...
Ondertussen ben ik er 23 en ben nog steeds dik, maar wel gelukkig :j )

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:41

Ik vind je echt helemaal niet te dik!!! Je bent mooi op gewicht, lekker houden zo!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:43

Hmmm... ik heb al iets gevonden:
1. Ga op de vloer liggen en je handen naast je hoofd brengen.
2. Breng je knieën richting borstkas en til je schouders van de grond zonder je nek naar voren te trekken.
3. Strek je linkerbeen en draai tegelijkertijd je bovenlichaam naar rechts waardoor je linkerelleboog richting rechterknie gaat.
4. Wissel van kant, dus de rechterelleboog richting linkerknie.
5. Blijf van richting veranderen in een ‘luchtfiets’ beweging gedurende 1 t/m 3 sets van 12 t/m 16 herhalingen.