Sinds een tijd heb ik last van mijn onderrug en eind november heb ik spit gehad. Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei dat het probleem in mijn SI gewricht zat. Ik ben 2 weken later naar een chiropractor gegaan en sinds toen onder behandeling. Dat was eerst 2 keer in de maand wegens ziekte van de chiropractor, sinds het nieuwe jaar 2 maal in de week en pas sinds een maand is de pijn zo goed als weg.
Maar nu is de vraag, Hoe verder?
De chiropractor zegt dat ik met mijn werk, het werk met de paarden etc, 1 maal in de 2 a 3 maanden onder behandeling moet blijven. Ik snap dat behandeling nodig blijft, maar zo vaak?
Nou is hier in de buurt ook een fitness centrum waar ook een fysiotherapeut werkt. Er is nu een programma die speciaal is voor mensen met rug pijn, en hierbij zit een consult, groepslessen en tips over hoe nu verder te leven met de rugpijn. Maar hoe kan ik weten dat dit echt helpt?
Nu is mijn vraag voor de bokkers die ook last van hun rug hebben; Wat helpt?
Hoe zijn jullie ervaringen met de chiropractor en met de fysiotherapeut? Of hebben jullie misschien een andere behandeling ondergaan wat helpt?
P.S Ik ga van de week sowieso nog even langs de fysio in het fitnesscentrum om meer info te vragen
).