Waar moet ik er toch mee? Haar dat niet meewerkt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimmLoveTenn

Waar moet ik er toch mee? Haar dat niet meewerkt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 01:28

Hallo,

ik vraag me af ik jullie mij kunnen helpen. Ik heb echt vreselijk haar (ook al hoor ik constant van iedereen dat ze het mooi vinden). Het is altijd droog en ontzettend krullend, klittend en pluizend. Ik heb van alles geprobeerd maar het blijft maar zo. Dus ik dacht, misschien is er hier op bokt wel iemand die mij kan helpen.
Ik was mijn haar 2x per week met een shampoo en conditioner en na het wassen doe ik er een serum in voor glans (wat overigens niet echt helpt).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:35

RusselNuwell

Re: Waar moet ik er toch mee? Haar dat niet meewerkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:40

Inderdaad, ik weet niet hoevaak je het laat knippen, maar knippen wil echt helpen, minder klitten, minder kroezig, en het groeit weer beter. Verder heb ik hetzelfde type haar zo te lezen, ik spuit er 's ochtends wat spul van swarzkopf in tegen de klitten, dan kam ik het met een vochtige borstel door, spuit er wat perfecte krul van andrelon en/of mousse van wella in, een beetje haarlak, en mits ik niet door de regen hoef, blijft het dan redelijk zitten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:43

Eet je wel gezond?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 02:02

Goede kapper en zo min mogelijk kammen/borstellen.

Ik heb zelf ook snel droog en pluizig haar en zodra ik het wat korter laat knippen (schouderlengte in laagjes), zit het al een stuk beter. Ik smeer nu op handoekdroog haar Oléo-Curl van Kérastase en een glansolie van Kérastase. Daarna beetje föhnen. Werkt goed. Ik borstel alleen m'n haar door als ik het net gewassen heb, voor het föhnen, verder helemaal niet.
Moet alleen nog even naar de kappersgroothandel om me te laten adviseren voor een goede shampoo en conditioner.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 03:51

Zo min mogelijk kammen, borstelen en wassen inderdaad. Wanneer je het wast eerst het schuim met warm water uitspoelen, dan gaat het er het beste allemaal uit, maar afsluiten met koud water, want daardoor sluiten de haarschubben zich beter.
Ook het gebruik van stijltang/föhn moet je proberen te vermijden, dat is namelijk echt funest, zelfs al is het wanneer je haar heel erg krult en pluist wel erg verleidelijk om naar de stijltang te grijpen...
Zorg dat je echt een goede shampoo van een kappersmerk koopt, die zijn vaak wel duur, maar ze zijn ook zuinig in gebruik! :j
Hiervoor kun je je het beste even laten adviseren door een goede kapper. Ik zou zeggen: laat het knippen en vraag shampoo-advies, dan kun je zo goed als met een schone lei beginnen. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 07:57

Kaalscheren :+

Nee hoor, geintje, wellicht kan een professionele kapper je helpen. Deze krijgen ongetwijfeld meer klanten met dit probleem over de vloer. Het enige wat ik daarnaast nog kan bedenken is, dat je je haar aan de lucht moet laten drogen na het wassen. Niet föhnen, want daar wordt het nog droger van. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 08:08

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 08:22

Alles wat jij precies omschrijft heb ik ook.
Mijn goude tip is: Niet borstelen!
Als ik het borstel krijg ik juist klitten enzo.
Ook ben ik wel tevreden met de lijn van gliss kür.
Helaas door mijn gevoelige hoofdhuid kan ik er niet tegen maar mijn haar deed het goed.
Veder gebruik ik soort olijfoliespul(kan de naam even opzoeken als je wilt) van mijn kapper dat mijn haar gezond laat glanzen en mijn haar voedt wanneer het droog is.
Succes!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 08:28

Ik heb ook veel krul en als ik buiten ben geweest ben echt echt een pluizebol haha.. Wat voor mij het beste werkt met borstelen en echt mooie krullen, voor het douchen uitborstelen, shampoo + haarconditioner, en na het douchen als je haar nog nat is weer uitborstelen, in een knot (beetje los als het overdag is en 's avonds zet ik hem in een strakke knot, dan is het 's ochtends nog een beetje nat en zet ik het in een losse knot waarbij het dus mooi droogt! Maar die pluisjes dat is echt verschrikkelijk haha..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 08:54

Ik heb ook krullend en moeilijk haar. Inmiddels goed onder controle en het ziet er goed gezond uit.
Alleen borstelen als het drijfnat is (onder de douche) met cremespoeling erin. Daarna producten erin, iets vet (cocoswax) voor het hangende lange gedeelte en wat haar creme voor de bovenkant. Door de lucht laten drogen. Resultaat is mooie krullen, geen klitten, en geen pluis!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:04

Klinkt herkenbaar!

Alleen heb ik niet extreem veel krul, maar een slag.

Ook ik heb voornamelijk last van Pluisjes (schapenkrullen-look) en klitten.
Een tijd geleden heb ik een speciale borstel gekocht, en die lijkt wel beter te helpen tegen de klitten.
Borstel was 15 euro, maar werkt 'wel' prima. Klitten zijn er sneller uit!
Voorbeeld kan ik niet geven, kan hem niet vinden via google.

Ik was mijn haar om de dag, en gebruik geen conditioner maar zijde-spray.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:17

EngeltjeS schreef:
Klinkt herkenbaar!

Alleen heb ik niet extreem veel krul, maar een slag.

Ook ik heb voornamelijk last van Pluisjes (schapenkrullen-look) en klitten.
Een tijd geleden heb ik een speciale borstel gekocht, en die lijkt wel beter te helpen tegen de klitten.
Borstel was 15 euro, maar werkt 'wel' prima. Klitten zijn er sneller uit!
Voorbeeld kan ik niet geven, kan hem niet vinden via google.

Ik was mijn haar om de dag, en gebruik geen conditioner maar zijde-spray.

Is dat een borstel met van die fijnere haartjes er tussen? Die werkt bij mij echt super fijn, doet veel minder pijn en ben er zo doorheen!

KimmLoveTenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 11:30

Dankjewel allemaal. Borstelen doe ik alleen na het wassen met een anti-klit spray, fohnen doe ik zowiezo niet, en stylen af en toe voor een feestje, (hooguit 1x per maand)

Moet inderdaad binnenkort weer naar de kapper (is nu zo'n 8 weken geleden) en dan zal ik eens adviseren.

Hoe vaak wassen jullie normaal gesproken je haar?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:35

Borstelen met een houten kam. Helpt volgens mij tegen pluizen, dat zij mijn kapper. Ik was mijn haar 1 x in de twee dagen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:15

KimmLoveTenn schreef:
Dankjewel allemaal. Borstelen doe ik alleen na het wassen met een anti-klit spray, fohnen doe ik zowiezo niet, en stylen af en toe voor een feestje, (hooguit 1x per maand)

Moet inderdaad binnenkort weer naar de kapper (is nu zo'n 8 weken geleden) en dan zal ik eens adviseren.

Hoe vaak wassen jullie normaal gesproken je haar?

Hier met shampoo en conditioner 3 tot 4 keer per week, overige dagen alleen met shampoo of zonder.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:19

Ik was m'n haar gemiddeld 3x per week. Shampoo en conditioner.
De andere dagen maak ik het ook niet nat tijdens het douchen, maar steek het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:41

Ik snap niet waarom er altijd dure shampoo's aangeraden worden? Mijn haar doet het echt veruit het beste op een hele goedkope eigen merk shampoo van de Ah.. Je moet gewoon op zoek gaan naar haarproducten die bij jouw haar passen.

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:10

Ik heb ook krulhaar, lekker eigenwijs net als ik :Y)

Ik was mijn haar 2 keer in de week, want als ik het vaker dan word het erg droog van.
Ik gebruik de Palmolive shampoo groene fles voor normaal/vet haar, en de roze cremespoeling voor droog haar.

Ik maak om de dag m'n haar nat en dan borstel ik het uit. Dan doe ik er mousse in van Glisskur, en in de droge gedeelten van mijn haar creme van Glisskur die ik erin kan laten zitten.

Hoop dat je er wat aan hebt! :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:12

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:36

thoraklover schreef:
Borstelen met een houten kam. Helpt volgens mij tegen pluizen, dat zij mijn kapper. Ik was mijn haar 1 x in de twee dagen.

Dit ga ik proberen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:22