Vage klachten, ik weet het niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Vage klachten, ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:24

Ik hoop dat er mensen zijn die ideeën hebben hierover en/of iig meedenken.

Ik heb sinds vorig jaar augustus ongeveer heel erg last gekregen van mijn gewrichten, handen en voeten. Ik werkte op een manege en had eigenlijk de link gelegd dat het werk misschien helaas te zwaar voor mij zou zijn. Mijn contract liep tot september en heb de laatste 2 maanden in de ziektewet gezeten omdat bij elke vorm van kracht zetten mijn handen ontzettend dik werden en pijn gingen doen.
Ik ben in die periode ook bij de huisarts geweest en kreeg via de reumatoloog een doorverwijzing naar de neuroloog. Die kwam met het idee om eens op vitamine B12 te testen. Die bleek inderdaad te laag te zijn (waarde: 124) en ik ben begonnen met injectie's. Eerst 2 keer per week, en na 5 weken terug gegaan na 1 keer in de week. De klachten waren bijna weg en ik voelde me echt heel goed!

In die periode heb ik gesolliciteerd voor een nieuwe baan, aangezien mijn contract op de manege helaas niet verlengd werd. Ik ben daar goed weggegaan en was altijd welkom om gezellig op de koffie te komen, maar ja mijn contract liep af en hun moesten ook opzoek naar iemand anders. Logisch natuurlijk.
Tijdens mijn sollicitatie heb ik aangegeven over de B12, en de dag na mijn sollicitatie kwam de uitslag dat ik het B12 tekort had. Dat heb ik ook weer aangegeven toen ik te horen kreeg dat ik aangenomen was.
De artsen en ik ook dachten dat hiermee de klachten opgelost zouden zijn.

Helaas sinds de laatste maand/anderhalve maand kwamen de klachten weer terug, het spuiten werd steeds moeilijker en pijnlijker.
Inmiddels heeft mijn werkgever mijn contract per direct beëindigd na mijn ziekmelding en zit ik dus thuis nu. Hier zijn we met een advocaat mee bezig.
Op dit moment is het zover gekomen dat ik continue kramp in al mijn spieren heb, mijn handen worden bij het minste of geringste dik en doen pijn. Mijn voeten zijn opgezwollen en mijn gewrichten gaan steeds meer pijn doen. Langer dan 1,5 a 2 uur lopen/staan gaat niet, en dan ben ik bekaf. 's Morgens kan ik helemaal vrijwel niks, en 's avonds word het ook weer erger. Ik kan mijn eigen nagels niet eens meer knippen en ben met alles van iedereen afhankelijk.

Vorige week heb ik mijn huur op moeten zeggen en ben ik door mijn werk nu genoodzaakt terug te gaan naar mijn ouders, die eigenlijk de ruimte niet hebben voor mij.
Ik ben van mezelf druk en actief, maar ik kan mijn energie nergens meer in kwijt. Ik merk aan mezelf dat ik hier gewoon depressief van ga worden omdat ik geen uitlaatklep meer overhou. Ik probeer mijn gedachten nog een beetje te verzetten op stal bij mijn paardje die op dit moment op rust staat. Zelfs longeren doet me pijn, en de kruiwagen word al door iemand anders gedaan.

Over 2 weken heb ik een botscan op de planning staan in het ziekenhuis, maar wat als daar niks uit komt?

Is er iemand die nog ideeën heeft? Ik weet me geen raad meer met mijn klachten en mezelf op het moment...

Domesco

Re: Vage klachten, ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:27

Och mein Liebe, wat afschuwelijk voor je!
Sorry, ik heb echt geen enkel idee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:29

Klinkt heel erg als reuma?? Of kan dat niet? Dat schoot als eerste door mijn hoofd.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:34

Ik herken wat je hier verteld :) Heb ook B12 tekort waar ik injectie's voor krijg, maar de pijn (Vooral de kramp) die jij noemt heb ik ook. Bij mij komt dat doordat m'n zenuwen in beide benen en één arm beschadigd zijn, m'n arts noemt het Polyneuropathie, maar het word ook wel zenuwpijn genoemd (http://www.stopdepijn.nl/sites/stopdepi ... fault.aspx)

Komt door het tekort aan B12. Mischien herken je het een en ander van de site :)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:34

Ik ben als eerste doorverwezen naar de reumatoloog. Na een onderzoek en foto's van mijn handen en voeten is daar niks uitgekomen. Die heeft mij doorverwezen naar de neuroloog die kwam met het idee van de B12. Daarmee dachten we dus dat het klaar zou zijn.
Dat was dus niet het geval, en ben ik paar weken terug weer naar de reumatoloog geweest. Die heeft weer wat getest en nu is het afwachten op de uitslag van de bot/skeletscan.

Uit die doorverwijzingen verwacht ik dat het geen reuma was, anders had de reumatoloog dat ongetwijfeld wel gemeld, en die heeft niks kunnen vinden tot op heden.

Ik heb ook een onderzoek gehad voor carpaaltunnelsyndroom trouwens via de reumatoloog. Ook daar hebben ze niks bijzonders kunnen vinden.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:42

En je foliumzuur? Hoe was die?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:43

ik weet niet of je er wat aan hebt maaarrrr heb je wel eens aan de ziekte van lyme gedacht en heb je wel eens een teek gehad? er lopen twee topics van mij: de ziekte van lyme nummer 2 loopt nu ga daar eens kijken zij kunnen je misschien al wat meer vertellen omdat ze de klachten goed kennen.
en nog iets veel mensen worden in eerste instantie verdacht van fybromyalgie, mijn vriendin waar ik het topic om begonnen ben (een vriendin) heeft dat ook gehad ook lees je veel tips over waar je terecht zou kunnen tis allen lastig vast te stellen.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 21-02-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:44

Oh vraag me, door de vraag van Talisa, opeens af of je Vitamine D ook getest is? Die is vaak te laag bij een tekort aan b12 en kan ook flink klachten geven :)
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 21-02-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:44

Daphne__ schreef:
Ik herken wat je hier verteld :) Heb ook B12 tekort waar ik injectie's voor krijg, maar de pijn (Vooral de kramp) die jij noemt heb ik ook. Bij mij komt dat doordat m'n zenuwen in beide benen en één arm beschadigd zijn, m'n arts noemt het Polyneuropathie, maar het word ook wel zenuwpijn genoemd (http://www.stopdepijn.nl/sites/stopdepi ... fault.aspx)

Komt door het tekort aan B12. Mischien herken je het een en ander van de site :)

De klachten kwamen door de B12 dachten we in eerste instantie, zeker omdat het eerst ook heel goed ging. Inmiddels kan ik door de pijn zo goed als niet meer spuiten omdat alles aangespannen blijft. De vloeistof loopt er direct weer uit zodra de naald eruit gaat.

Talisa schreef:
En je foliumzuur? Hoe was die?

Mijn foliumzuur was 4,4. Iets laag kreeg ik te horen, maar niet zorgwekkend of dat de klachten daar door zouden komen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:46

Lyme is geloof ik inderdaad ook op getest. Ook niks gevonden dus.
Vitamine D was ook te laag, daar gaan we het nog over hebben na de botscan met de reumatoloog. Moet morgen weer opnieuw laten prikken dat ze van alles nieuwe waarde heeft.
Vond het wel vreemd dat D te laag was omdat ik de hele zomer in een shirtje buiten heb gewerkt..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:47

Als je B12 gaat injecteren moet je foliumzuur ook wel mee omhoog gaan anders kan dat weer klachten opleveren. Die twee werken samen zegmaar.

Dit klinkt wel echt als een internistisch probleem. Laat je doorsturen naar de internist, of, als je daar al geweest bent, een second opinion aanvragen bij een andere internist uit je ziekenhuis. Gewoon iemand die je casus even van voor tot achter doorkijkt. Er wordt hier iets gemist. Ik kan er vanaf de pc niet zoveel over zeggen verder..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:48

pff chan wat heftig meis :\
ik had gehoopt dat met de b12 prikken je klachten werden opgelost..
Nu ik je verhaal zo hoor denk ik ook: ben je getest op Lyme. Maar niks gevonden dus. Heb wel veel gelezen dat testen in Nederland niet zo goed zijn en je beter in het buitenland kunt laten testen. Maar ik ben geen dokter.

sterkte :(:)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:49

Lyme was ook mijn eerste idee, vage klachten, gewrichtsontsteking... zou daar nogmaals naar laten kijken.