onder het paard gekomen, externe fixateur..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

onder het paard gekomen, externe fixateur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 19:55

Daar lag ik dan opeens in het ziekenhuis, met een heel ijzerwerk in mijn been..

Zondagmiddag 11 december,
Ik was op concours in Zeeland, ik had net 3 paarden gereden waarvan 1 in het B en 2 in het L
allemaal foutloos, was tevreden over hoe ze allemaal sprongen. Ik moest met de 4e het M springen.
Ik had hem opgezadeld en wilde opstappen, en opeens begon hij te bokken en te doen
ik dacht oh frissigheid, rijd veel jonge paarden dus ik vond het niet zo'n probleem.
Toen ik de binnenbak wilde instappen, stond hij stil en wilde die niet meer doorstappen
dus ik spoorde hem een beetje aan, hij begon te steigeren en klapte achterover.
Jammer genoeg op mijn been.

Opeens een vreselijke pijn in mijn knie, ik zag mijn knie gewoon opzwellen tot een grote bal.
En ik begon te schreeuwen van de pijn, ik zag mijn onderbeen niet doordat mijn knie zo groot was
maar ik voelde dat mijn onderbeen scheef zat onder mijn knie. Ik had echt nog nooit zo'n pijn gehad.
Papa bleef achter me staan en begon te zeggen dat het goed kwam. Toen werd ik heel stil maar ik moest
blijven praten van de EHBO. Toen kwam de ambulance eindelijk na een kwartier.

Ik kon alleen naar UMC St. Radboud omdat ze bij de andere ziekenhuizen dit soort breuken niet aan konden.
Toen ik bij het ziekenhuis aankwam, hebben ze het been rechtgezet (PIJNLIJK) en kreeg ik pas te horen
wat er nu eigenlijk aan de hand was. Ik dacht dat mijn knieschijf verbrijzeld was. Maar wat ik niet wist,
was dat ik
een obenbeenbreuk, verbrijzeld gedeelte op scheenbeen, 3 breuken in het onderbeen en 2 breuken in het bovenbeen had.
Ik wist niet eens dat ik een wond had, totdat mijn moeder zei dat mijn witte rijbroek, rood was.

Maandagnacht werd ik geopereerd, en tot mijn verbazing werd ik wakker met een stuk ijzer aan mijn been.
Ze hebben me uitgelegd dat ik een pen heb zitten in mijn bovenbeen en dat ik dus een externe fixateur heb
zitten in mijn onderbeen. Ze hebben me heel duidelijk gemaakt dat deze breuken heel zeldzaam zijn en dat
de kans er was geweest dat het been zelfs geamputeerd zou moeten worden. Maar gelukkig was dit niet het geval.

Ze zeiden tegen mij dat de externe fixateur er na 6 weken uit mocht en dat ik na een half jaar kon paardrijden.
Maar toen ik een andere arts kreeg, werd het opeens eens een paar maanden een externe fixateur en ik kan een jaar
tot anderhalf jaar niet paardrijden. ;(

Nu, dinsdag 21 februari zit de externe fixateur nog steeds in mijn been.
Dus al bijna 3 maanden!! Aankomende dinsdag gaan ze kijken wanneer de externe fixateur eruit mag.
Ben zo benieuwd.

Nu was mijn vraag, heeft er hier iemand een externe fixateur (gehad).
Ik zou zo graag mijn verhaal met andere 'lotgenoten' willen delen.
Heb veel gezocht naar mensen die dit hadden, maar kon amper iets vinden :(
Ik zou zo graag willen weten over de duur van de revalidatie (ik weet dat dat voor iedereen anders is)
En ik zou gewoon zo graag het verhaal van andere mensen willen horen!

Sorry voor het lange verhaal,
maar korter kon ik het niet samenvatten (heb eigenlijk nog veel meer te vertellen maargoed)

X

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:19

Tjonge, wat vreselijk kl*te voor je!! Heb geen ervaring met het ijzerwerk wat je aan je been hebt zitten, kan dus ook geen tips oid geven. Maar je wel heeeel veeeel beterschap wensen!!

Zal niet meevallen zo lang te moeten liggen! Of mag je met die hele stellage ook lopen?
Ben zelf net aan t herstellen van een flinke hernia operatie en heb ruim 3 weken bijna alleen maar gelegen. Nu kan ik gelukkig steeds meer uit bed. Werd echt gek van al dat liggen. En had zelfs ook van die verschrikkelijke dipdagen dat er steeds tranen in mijn ogen kwamen vervelen. Gewoon van t balen dat ik niks kon. Ik hoop echt voor je dat je zo snel mogelijk van al dat ijzerwerk af bent en weer een beetje rond kunt flodderen! Nogmaals heel veel beterschap toegewenst! Dikke respect voor jou!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 20:32

Dankjewel!

Ik kan nu wel op korte afstanden met krukken lopen, maar als ik uit huis ga dan moet ik in de rolstoel.
Jeetje wat erg! 3 weken alleen maar liggen :O Bij mij was het 1 week.
Ja van die dipdagen had ik ook! gewoon de hele dag huilen, en op een gegeven moment werd
ik zelfs boos op mezelf om het feit dat ik die tranen niet kan stoppen.

Hoe gaat het nu met je? gaat de revalidatie snel? of dat niet? en wat voor een operatie versta je onder een hernia operatie, ik ben daar niet zo in thuis eerlijk gezegd.

Nou als jij 3 weken alleen hebt mogen liggen van een hernia operatie, dan verdien jij al helemaal respect!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:06

Mijn hemel, wat een rot val! En de gevolgen daarvan, die breuken!! :wow: :oo Ik heb er geloof ik nog niet gehoord van iemand met zoveel schade/breuken in 1 been, sodeknetter. :(:)

Ik heb geen ervaring met een externe fixatuur, wel ben ik op 10 feb. (1 dag voor mijn dochters 4e verjaardag :\ ) gevallen op het ijs.
Ik liep gewoon naar de kant, moest nog een meter of 5 en heb daarbij waarschijnlijk met mijn schaats vastgestaan in een scheur. Dit niet doorhebbende, ben ik gewoon doorgelopen en heb daarbij mijn onderbeen op 3 (!) plaatsen gebroken, ik heb nog nooit wat gebroken!! De huisarts vond het ook nogal extreem van me, om dan maar gelijk 3 breuken op te lopen :')

Ik liep, hoorde een KRRAK!! en dacht nog 'wat kraakt daar nou, het ijs? of sta ik op een tak?', verloor toen mijn evenwicht en zag daarbij mijn rechteronderbeen in een soort van 90graden hoek staan, zoals je wel eens bij voetbal-tackel-filmpjes ziet.
Toen ik op de grond viel, wist ik dus gelijk al wat die krak betekende en riep ik gelijk uit dat mijn scheenbeen gebroken was, al wist ik natuurlijk niet dat het scheenbeen 2 x en het kuitbeen ook nog een keer gebroken was. :wow:

Ze hebben me gelijk die dag 's avonds geopereerd en nu lig ik al sinds 11 feb. op de bank thuis. Ik kan helemaal niks. En moet zo'n 3 weken blijven liggen tot ik bij de orthopeed op controle kan. Ik kan alleen overeind om op krukken naar de wc te strompelen maar dat loopt mijn voet/been gelijk vol met vocht en dat doet zo'n pijn |( dat ik dat ook alleen doe als het echt niet meer gaat. Mijn dag bestaat uit van 09.00 tot 21.00 op de bank liggen (ik kan niet eens drinken pakken), overeind op krukken naar de wc tussendoor, en van 21.00 tot 09.00 op bed met mijn been omhoog, meer kan ik niet.
Ik heb nu wel een hoog-laagbed vanuit de thuiszorg winkel gekregen want ik kreeg echt last van mijn rug/nek. En ik heb een dochtertje van 4 thuis -O-

Hopelijk mag ik na 3 weken op mijn been gaan staan en dan op gaan bouwen. Het is een spiraalfractuur, de manier waarop het gebroken is en na wat zoeken op internet naar ervaringsdeskundigen blijkt dit wel soms 6-8 maanden te gaan doen voor ze weer pijnvrij rondliepen -O- Daar zakt de moed me ook wel behoorlijk van in de schoenen.

Mij is zelf verteld dat ik na zo'n 3 maanden de simpele dingetjes weer zou kunnen maar dat ik op zo'n 3-6 maanden moet rekenen, oliebol.

Ik wens je heeeeel veel beterschap en hoop dat het allemaal goed hersteld.
Ik heb ook al wat traantjes van frustratie gelaten van het weekend -het valt zò tegen allemaal- en als je nog eens je ei kwijt wilt, mag je me altijd pb-en hoor!

Heel veel sterkte!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:21

de 3 voudige beenbreuk kan ik bevestigen van mijn vader's breuk dat dit inderdaad toch even duurt voor dat genezen is. Hij heeft met het snowboarden ook een 3 voudige open getorste breuk opgelopen en heeft er een klein jaar over gedaan voor het weer écht helemaal de oude was. Na 6 maanden was hij wel al weer vlot te been, maar sport ging toen toch nog niet. Goede nieuws is dat hij van die breuken echt geen last meer heeft; in tegenstelling tot bv medeskiërs die een veel lichtere blessure opliepen, maar schade hadden aan ligamenten en gewrichten.

Zelf heb ik een enkelvoudige breuk gehad op een lastige plek die gestabiliseerd is geweest met een plaatje en schroeven. Inderdaad ook een week echt platte rust moeten houden en daarna stilaan toch iets meer kunnen gaan bewegen. uiteraard beperkt, want het vocht zakt inderdaad meteen naar je been. Ik heb wel een tijd kiné gevolgd, maar na een week of 9, kon ik toch al redelijk goed uit de voeten.
Laatst bijgewerkt door LaVieDivine op 21-02-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:22

Ja ik heb dus ook 2 breuken in mijn scheenbeen en 1 in mijn kuitbeen.
Dat kan lang duren ja! Ik heb hetzelfde probleem met mijn voet, je moet ook niet schrikken
als je voet dalijk heel koud of juist heel warm word, ook kan die helemaal paarsblauw worden.
(dat heb ik tenminste). Ja ik ben ook al heel vaak teleurgesteld.

Met het ongeluk moest ik niet huilen, maar toen ze me in het ziekenhuis vertelde dat ik een half jaar niet kon paardrijden kon ik niet stoppen met huilen, ik schreeuwde het echt uit. En toen probeerde ze me natuurlijk te troosten, door maar te zeggen dat het ook korter kon duren, ze zeiden zonder complicaties dat het 2 maanden zou duren tot ik hersteld zou zijn. 2 dagen daarna zeiden ze een half jaar, en met ontslag uit het ziekenhuis zeiden ze een jaar tot anderhalf jaar. Eerst zeiden ze 6 weken met de externe fixateur. en op controlle werd het opeens een paar maanden!? Dus ik ben al vaak teleurgesteld helaas.

Dankjewel.
Ik hoop ook dat jij goed zal herstellen, zonder al te veel pijn te hebben!
Dankje voor het aanbod, en jij mag mij natuurlijk ook altijd pb-en!
groetjes

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:27

Ik weet dat het niet is wat je wilt horen, maar 2 maanden zou ik niet durven geloven. Ik had een veel eenvoudigere fractuur en toen ik op 6 weken weer mocht beginnen wandelen zonder een gipsverband, maar met krukken, voelde dat echt wel vroeg genoeg aan.
De breuken genezen natuurlijk gelijktijdig, maar het terug beginnen gebruiken en soepel krijgen van je been is toch niet te onderschatten. :(:)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:28

kynshiri, ja ik ben gelukkig nog jong, ik hoop zo erg dat ik gewoon weer snel kan paardrijden!
ga volgend jaar ook HBO paardensport doen en daar moet je ook rijden.
Ik heb ook al vaker iets gebroken (sleutelbeen, vingers, voet) maar ik genas altijd zo snel
dat ik na maximaal 3 weken al kon rijden! Dus dit kwam wel echt heel erg hard aan.
Hoop zo dat ik over 9 maanden weer kan paardrijden!!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:30

kynshiri schreef:
Ik weet dat het niet is wat je wilt horen, maar 2 maanden zou ik niet durven geloven. Ik had een veel eenvoudigere fractuur en toen ik op 6 weken weer mocht beginnen wandelen zonder een gipsverband, maar met krukken, voelde dat echt wel vroeg genoeg aan.
De breuken genezen natuurlijk gelijktijdig, maar het terug beginnen gebruiken en soepel krijgen van je been is toch niet te onderschatten. :(:)

Ja die artsen vertelden me dat op de spoedeisende hulp, en ik wist helemaal niet hoe erg het was dus
ik geloofde dat natuurlijk meteen. (ging er van uit dat het allemaal wel meeviel)
Nee ze hebben me ook duidelijk gemaakt dat het echt lang zal duren voordat ik er weer echt op kan steunen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:33

Oeh, van het bericht van Kynshiri wordt ik dan wel weer heel vrolijk :j
Ik heb gegoogled op 'duur herstel spiraalbreuk' ofzoiets en kwam dan op verschillende forums uit en van de berichten van die mensen daar werd ik echt niet vrolijk :n

Ik heb wel ook afgelopen vrijdag naar de homeopaat gebeld die mijn dochtertje ook heeeel goed heeft geholpen met haar exceem omdat ik door dat googlen ook veel berichten tegen van mensen die baat hebben gehad bij homeopatische ondersteuning en morgen komen waarschijnlijk mijn 'medicijnen' daarvoor binnen, ik ben benieuwd.
Als het helpt, laat maar komen :D :j

Wat een tegenstrijdige berichten heb je gehad zeg!! :\

Zelf heeft de orthopeed mij nog geen tijdsindicatie gegeven maar de verpleegster zei dat ik op zo'n 3 a 4 maanden moest rekenen, en de gegoogelde mensen ( :') ) hebben allemaal een herstelduur van 6 a 8 maanden gehad, slik... ff het dubbele -O-

Achja, iedere keer dat er weer een dag voorbij is, moet ik weer een dag minder liggen en ben ik weer een dag dichter bij overeind mogen en kunnen lopen denk ik.

Zal wel gaan duren of niet, het revalideren? Als je zo lang niet je been hebt gebruikt?

deruijter

Re: onder het paard gekomen, externe fixateur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:40

Ja mijn hele spiermassa gaat weg, en de botmassa is ook maar weinig.
Gelukkig reed ik heel veel paard, en heb ik flink wat kuitspieren gekregen,
dus hopelijk is niet al het spiermassa weg als ik kan proberen te gaan lopen.
De externe fixateur moet MAX nog 7 weken blijven zitten, dan een week een spalk en
daarna nog 6 weken gips tot de lies en daarna kan ik pas weer gaan revalideren.
dus tel maar uit max 29 mei kan ik pas gaan revalideren. en minimaal 17 april.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:44

jeetje wat een pech..

Ik denk dat je je nu moet concentreren op je herstel en je er, hoe hard ook, bij neer moet leggen dat het wel even duurt, misschien zelfs rekening ermee houden dat je je opleiding een jaar moet uitstellen.
Hoe groot de verleiding ook is, wil niet te snel. Dit heeft tijd nodig om te genezen en jij hebt tijd nodig om daarna te revalideren. Wil je te snel loop je alleen maar het risico dat je er (veel) last van blijft houden.
Heel veel sterkte..

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:50

polly we hebben al met de opleiding gebeld dat ik het eerste deel van het jaar niet hoef te rijden, en gewoon de theorie mee kan bijwonen. Ja ze hebben heel vaak gezegd dat ik me er bij neer moet leggen.
Maar het is gewoon zo moeilijk! :(
Dankjewel

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:54

dat besef ik me zeker en het is zo makkelijk opgeschreven maar ik loop gewoon weer verder en jij zit daar maar...
gelukkig heb je al iets met school kunnen regelen..
Heel veel sterkte in elk geval.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:55

Fijn dat je iets met school hebt kunnen regelen, is toch een geruststelling lijkt me.
Ja je erbij neerleggen, lastig he ;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:59

ja inderdaad want ik wil niet mijn opleiding uitstellen alleen omdat ik het eerste deel niet kan paardrijden.
ja is erg lastig. Soms ga ik er heel makkelijk mee om, maar vaak voel ik me gewoon klote.
en soms ben ik gewoon boos om het feit dat ik niet eerder wist dat het paard iets had.
de fysio is geweest voor het paard en het bleek dus dat hij zijn rib had gekneusd en
omdat die net was aangesingeld is hij daarom gaan steigeren.
Voel me zo dom dat ik er niet eerder ben achtergekomen, maar hij liet het ook niet echt merken.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 02:47

Jeetje wat een verhaal :oo

Wel fijn dat je opleiding meewerkt inderdaad, dat scheelt toch weer een hoop gedoe met dingen inhalen of een achterstand hebben als je weer mag beginnen met lopen etc..
En over het paard: sommige paarden zijn gewoon heel hard voor zichzelf en dan merk je het pas als je erop klimt en echt wat wil gaan doen. Verder heb je natuurlijk ook een ontzettend ongelukkige landing gemaakt.. (En bovendien, hoe vaak heeft een paard nou een gekneusde rib? Ik vind het niet zo heel raar dat je op dat moment niet aan die mogelijkheid gedacht hebt hoor..)

Ik heb wel meegemaakt dat iemand inderdaad zijn been brak en ook zo'n extern ding kreeg en bij hem duurde het even, maar hij liep na een half jaar/driekwart jaar - zoiets - weer voorzichtig rond.. dat was een jongetje van 10 dat gestruikeld was op stal..

Heb zelf eind november 2 ruggenwervels gebroken - iets met een paard dat op buitenrit weigert langs een rendac bak te lopen, door prikkel-stroomdraad knalt en 20 meter rengalop, en vervolgens struikelde, dus ik werd gelanceerd - en 5 dagen in het ziekenhuis gelegen voor ik een gipscorset kreeg (waarmee ik thuis toch soms even wat rond kon schuifelen), maar ik werd de 2e dag al helemaal gillend gek van het niks kunnen/mogen/doen. Mag sinds vorige week weer eventueel op een paard klimmen, maar mijn rugspieren moeten eerst weer sterker worden.. al zijn ze wel sterker dan ze hadden verwacht..
Het ergste vond ik ook niet de pijn of dat ik mezelf had gesloopt, maar het feit dat je niks kan/mag doen.. je voelt je na een tijdje echt een beetje nutteloos en ik kan me voorstellen dat je met zo'n lange tijd stilzitten als die jij voor je kiezen krijgt het al helemaal ongelooflijk frustrerend is..
En ik voel me inderdaad ook nog steeds wel schuldig dat ik niet aanvoelde dat t paard op dat moment naar links zou springen.. maargoed dat soort dingen gebeuren en meestal kom je er goed vanaf en soms gaat het fout..

Hoop dat bij jou alles in elk geval zo snel gaat als je artsen vinden dat het zou moeten gaan, zo mogelijk nog ietsjes sneller en dat alles weer goed gaat komen met je been :(:)
In elk geval heel veel sterkte! Y;(

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:42

Ouch, wat een naar verhaal.
Heb zelf zo'n paard gehad die dat ook deed, gelukkig nooit wat aan overgehouden en het is allemaal opgelost, tegenwoordig blijft hij keurig op 4 pootjes staan op concours.

Ik heb vorig jaar 12 Dec mijn Heiligbeen gebroken (onderrug) en mijn staartbotje is verplaatst, die moet eigenlijk rechtgezet of verwijderd worden maar dan heb ik een grote kans dat ik darmpatiente word en dat zie ik niet zo zitten.

Ik heb maanden plat op bed gelegen, kon niks alleen, zelfs niet een simpele handeling als naar de toilet. Ik kan me dus heel goed indenken hoe jij je voelt, ik kreeg in het ziekenhuis namelijk te horen dat ik waarschijnlijk niet meer pijnloos door het leven kan en misschien niet eens meer kon paardrijden.
Ik was ontroostbaar, aangezien ik leef van de paarden en samen met mijn moeder een stal heb.

Tegenwoordig rij ik weer volop, heb zelfs weer zadelmak gemaakt (wel heel onzeker erdoor geworden), de doktoren hadden wel gelijk dat ik niet meer pijnloos door het leven zal gaan, maar daar kan ik wel mee leven. Als ik maar kan rijden!

Mijn inbox staat ook open als je je hart wil luchten met frustraties en emoties!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 17:40

@tessa ja ik hoop dat ik in juni weer kan lopen.. maar ik durf eigenlijk niet meer te hopen, ben echt bang dat ik dadelijk weer teleurgesteld word.
ja dat niks doen is nog het ergst van allemaal, gelukkig kan ik in de goede weken heel veel, ik werd vandaag wakker en ik voelde me gewoon zo goed. Ben dus ook weer naar pap gegaan en heb een heletijd op stal gehangen met mijn hondjes. En er staan nu opeens weer ontzettend veel nieuwe paarden, dus ik heb mezelf even voorgesteld hahaha. Maar dat pept me nou echt weer op, lekker met de paarden knuffelen, het lijkt wel alsof ze extra rustig doen omdat ze voelen dat je nog zwak bent zeg maar.
jezus dat wat jou overkomen is, is ook super erg! Wel super fijn dat je nu weer langzaam mag gaan paardrijden, kan niet wachten totdat ik dat weer kan!!

@Aieshja wow, weken?! na een week in het ziekenhuis gelegen kon ik eigenlijk al weer best wat, kon gelukkig korte afstanden lopen met krukken (maar de rest met de rolstoel enzo). Maar wat een goed einde zeg! Ik maakte ook altijd paarden zadelmak en ik reed ze in, dus dat wil ik straks ook weer op gaan pakken.
Wel fijn om te lezen dat je nu weer gewoon kan paardrijden. Maar die pijn dat is echt slecht nieuws..
maar precies wat je zegt, zolang je maar kan rijden dan accepteer je dat. Maar evengoed heel rottig :(

Bedankt voor de steun iedereen! Ben daar heel dankbaar voor! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:56

Jeetje, wat een verhaal en wat een fracturen :(:)

Ik heb, na val en trap van paard, mijn heupkop (bovenkant dijbeen) gebroken. Ik heb drie maanden in tractie gelegen (externe fixatie, maar dan net even anders) en kon dus alleen maar op mijn rug liggen.
Bij mijn weten heb ik hierna nog 6 weken in een rolstoel gezeten en daarna nog met krukken aan de gang geweest. 8 maanden nadat ik uit de tractie kwam, heb ik weer voor het eerst op een paard gezeten.
Nu, 20 jaar later :') , heb ik bij sommige bewegingen nogsteeds last. Ik had de mazzel dat ik zo jong was (8), want anders had het veel langer geduurd.

Ik zou als ik jou was, van het ergste uitgaan. Dan kan het alleen maar meevallen, want (psychische) teleurstellingen zijn ook niet bevorderlijk voor je fysieke herstel.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:24

Maanden zelfs.
Als ik er ook aan terug denk dan word ik gewoon emotioneel, ik heb mij zo klote gevoeld die periode. Zeker omdat ook niemand op bezoek kwam toen ik in het ziekenhuis lag en maanden op bed thuis, behalve mama en oma natuurlijk :p

Hou jezelf dus goed in de gaten komende periode, het is namelijk bekend dat sporters in een depressie terecht kunnen komen doordat ze niet meer kunnen bewegen.
Ik mocht uiteindelijk van mijn arts aan hydrotherapie doen, dus dan ben je gewichtloos maar je beweegt wel!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:30

ohh jeetje, wat een pech!
Dit is de nachtmerrie van veel ruiters, denk ik...
Ik wens je veel sterkte en beterschap!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:35

wow mootje dat is nogal wat! Vooral omdat je pas 8 jaar was, dat zal al helemaal traumatisch zijn geweest!
Ja iedereen zegt dat ik van het ergste uit moet gaan, maar het blijft moeilijk :(

Aieshja Ja ik heb soms ook hele erge emotionele dagen gehad, dat ik gewoon echt depressief was van de gedachte dat het nog zolang gaat duren. en nu ik vandaag de paarden weer zag fleurde ik weer helemaal op, maar ook met de gedachte dat het nog zolang gaat duren voordat ik weer kan paardrijden. Ik voel me soms heel goed maar ik heb ook soms van die dagen dat ik echt heel depressief ben.

knakker dankjewel :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:44

Ja dat is lastig die dagen, vooral proberen met je rolstoel veel in de buitenlucht te zijn. Des noods ga je vanuit je stoel lesgeven ofzo :p

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:47

Aieshja ja dat is wel een goed idee! lesgeven deed ik voor het ongeluk ook al dus dat is wel iets, alleen een probleem ik heb open wondjes dus ik moet heel erg oppassen met bacteriën enzo, dus ik kan pas weer les geven of zo iets dergelijks als ik gips heb. maar ik kan wel gewoon met krukken lopen, alleen niet te lang jammer genoeg. (alleen op de goede dagen zoals vandaag). :)